• Svar på tråden BF september 2015!
  • Cessely

Alltså hur kan man få göra ett vul??? Har ingen medicinsk anledning. Vet ju samt när jag blev gravid. Men har MF i förra grav och jag vill inte komma på nupp och sen bara finns där ingen bebis!!! Alla borde få göra ett tidigt tycker jag.

Men vad kan man säga till BM för att kunna få göra ett i v 7???

• Cessely
    lördagsgodis skrev 2015-01-17 15:52:26 följande:

Jag har varit och är otroligt trött idag, sovit mest hela dagen och barnen frågar om jag är sjuk.

Haha så sött :) Jag var så där trött när jag precis plussat. Somnade typ stående men nu har tröttheten gått över lite. Men kanske kommer igen :)
  • lördagsgodis
    Cessely skrev 2015-01-17 17:23:18 följande:

Alltså hur kan man få göra ett vul??? Har ingen medicinsk anledning. Vet ju samt när jag blev gravid. Men har MF i förra grav och jag vill inte komma på nupp och sen bara finns där ingen bebis!!! Alla borde få göra ett tidigt tycker jag.

Men vad kan man säga till BM för att kunna få göra ett i v 7???

Berätta hur du känner, när jag väntade sonen så fick jag två extra ul pga oro eftersom jag haft ett mf innan.
  • Caarr0H
    I Walk The Line skrev 2015-01-17 15:35:44 följande:

Fast den är väll inte hemlig? :/

Nej men att de inte är så obvious :)
  • Cessely
    lördagsgodis skrev 2015-01-17 17:26:16 följande:

Berätta hur du känner, när jag väntade sonen så fick jag två extra ul pga oro eftersom jag haft ett mf innan.

Oj två till och med?? :) Ja jag får fråga o säga om min oro. Med andra barnet fick jag gå på många kontroller då jag hade vätskeansamlig mellan bebis och utgången så att säga. Kunde tyda på missfall på G. Gammalt blod som låg kvar efter mf. Men kroppen tog hand om de själv för det försvann sedan och jag födde frisk kille. Ska nog ta upp det så kanske de förstår oron "ännu mer". Ah ja vet inte men får försöka :)
  • DeniceB

Hej! Jag är 22 år och väntar barn för första gången. Jag är i vecka 6 och BF 15:de sep. Bor i Stockholm om någon vill ses över en fika någon gång :)

• nasj

Nån av er som kommer göra KUB test?Är så himla osäker,är 33 så risken ökar,men har en kompis som gjorde KUB test sin första graviditet,hon var då 29 år.Testet visade att barnet troligen har down syndrom,min kompis blev helt uppgiven och samma kväll gick vattnet,om jag minst rätt var hon i v 36,hon ligger inne i 3 dagar men sen kommer bebisen.De ligger på neo bra länge,men tjejen (bebisen) som idag är 5 är fullt frisk,har inte down syndrom och kan redan läsa.Gör mig så himla kluven,min man har sagt att jag måste göra testen och skulle det visa sig över 60% chans för down så vill han att vi gör abort,jag tycker det är helt ologiskt,hur tänker ni?Kommer ni göra KUB?

• jojs
    nasj skrev 2015-01-17 23:28:28 följande:

Nån av er som kommer göra KUB test?Är så himla osäker,är 33 så risken ökar,men har en kompis som gjorde KUB test sin första graviditet,hon var då 29 år.Testet visade att barnet troligen har down syndrom,min kompis blev helt uppgiven och samma kväll gick vattnet,om jag minst rätt var hon i v 36,hon ligger inne i 3 dagar men sen kommer bebisen.De ligger på neo bra länge,men tjejen (bebisen) som idag är 5 är fullt frisk,har inte down syndrom och kan redan läsa.Gör mig så himla kluven,min man har sagt att jag måste göra testen och skulle det visa sig över 60% chans för down så vill han att vi gör abort,jag tycker det är helt ologiskt,hur tänker ni?Kommer ni göra KUB?

Är det ditt första barn? Jag fyller 33 snart och väntar mitt första. Jag vill nog göra kub test men litar inte riktigt på sjukvården. Men kan kännas skönt att ha det gjort och sen ta ställning. Om jag förhoppningsvis får behålla barnet den här gången.
Svar på tråden BF september 2015!