• Svar på tråden BF september 2015!
  • Cessely
    Madicken01 skrev 2015-01-20 21:41:46 följande:

V.7

Verkar var många som fått MF i v.7 här :( Hoppas det inget är...håller tummarna hårt!
  • Emeralda
    Marian03 skrev 2015-01-20 18:38:21 följande:
    Tack för hjälpen!

Jag fick tag i vårdcentralen och fick en telefontid på torsdag, förhoppningsvis så kan de skriva ut något då i så fall.

Hon sa att det är "lite lågt" så jag vet inte riktigt vad hon menar med det.

Jag tog ett antal prover men själv misstänkte jag att det var något med sköldkörteln just så jag är inte förvånad så sett.

Vad skönt att höra från någon som har samma, jag ska prata med de på torsdag och säga att de får hjälpa mig så fort de kan.

Mår du bra för övrigt i din graviditet?
    Ja jag mår hur bra som helst. Kanske lite tröttare än vanligt och sjukt ömma bröst. Mår inte illa eller så. Ibland får jag för mig att jag drömt det där positiva beskedet på stickan men jag har ju ingen mens och mannen säger att han också såg att det stod Gravid på stickan XD

Ang min hypotyreos så ska jag ta prover vilken dag som helst, inväntar bara remissen. Under tiden har jag höjt min dos Levaxin från 125 mikrogram till 175 mikrogram tills jag fått provsvar och ev annat besked från läkare.
  • lördagsgodis

Madicken och malbjo hoppas det inte blir något mf för någon av er. Jag har haft 8 blödningar den här graviditeten men det såg bra ut i V7. Hoppas på lika positiva besked för er!

• Marian03
    I Walk The Line skrev 2015-01-20 19:11:24 följande:

Marian03 - vänd dig till en privatklinik istället! Sådär ska du inte bli bemött!

Ja kanske man ska göra det istället, oftast är det bättre.

Hon jag pratade menade att man inte gör mer än ett ultraljud och det är det som är runt vecka 18.

För det var väldigt skadligt för barnet att strålas så när man gör övriga ultraljud, typ vul eller så.

Tror hon bara ville att jag skulle sluta prata om det?

Det är ju många som gör vul ju?
  • Marian03
    Emeralda skrev 2015-01-20 21:53:14 följande:
    Ja jag mår hur bra som helst. Kanske lite tröttare än vanligt och sjukt ömma bröst. Mår inte illa eller så. Ibland får jag för mig att jag drömt det där positiva beskedet på stickan men jag har ju ingen mens och mannen säger att han också såg att det stod Gravid på stickan XD

Ang min hypotyreos så ska jag ta prover vilken dag som helst, inväntar bara remissen. Under tiden har jag höjt min dos Levaxin från 125 mikrogram till 175 mikrogram tills jag fått provsvar och ev annat besked från läkare.
    Ok vad skönt :)

Jag har med ömma bröst, molvärk (växtvärk?) rätt ofta fast den gör inte ont eller nåt. Sen är jag riktigt trött nu och idag har jag varit väldigt hungrig :)

Inget illamående här heller ännu, men man vågar inte hoppas på att slippa det heller ;)

Bra att de övervakar en med blodprover osv. Hoppas verkligen man blir tagen på allvar nu av läkarn, får försöka stå på mig annars. Trist när sjukvården är sån, ibland så känner man sig som en hypokondriker men man måste kanske ligga på för att man ska få hjälp.
  • 26number1

Måste bara säga tack för att den här tråden finns! Gick in i v 5 igår och har sedan dess haft lite molande ont i magen, typ mensvärk. Har självklart nojjat över detta och var helt säker på att något var fel, fast det verkar vara väldigt vanligt? Så svårt när allt är nytt! Har i alla fall beställt hem lite böcker så nu ska jag läsa på om vår kommande bebis :D

Vilka appar använder ni? Läst några bra hjälpsamma böcker?

Svar på tråden BF september 2015!