• Svar på tråden BF september 2015!
  • Madicken01
    I Walk The Line skrev 2015-01-08 10:33:02 följande:

Ok, ja vi behöver inte heller betala, vi går hos privat, vet inte hur det funkar på "vanliga"..

Jag gjorde ett både i v 7 å v 9 förra graviditeten, vi såg hjärtat redan i v 7. Det kan vara för tidigt, men brukar gå att se då.

Vi går hos "vanlig" men det kan säkert skilja sig från ställe till ställe. Skönt att få göra i både v.7 och 9!
  • Madicken01
    NattaLind skrev 2015-01-08 10:24:13 följande:

Haha, jag kör inte UL förrän i slutet på feb. DET är väntan :D Men tiden kommer säkert går snabbt ändå har jag en känsla av :)

Här är allt kostnadsfritt. Både UL och KUB.

Va skönt att KUB är kostnadsfritt! Det är det inte här om man är under 35. 1500kr får vi betala.
  • NattaLind
    Madicken01 skrev 2015-01-08 11:09:31 följande:
    Va skönt att KUB är kostnadsfritt! Det är det inte här om man är under 35. 1500kr får vi betala.
    Ja jag såg att det kunde skilja sig :) Hon erbjöd det utan att jag frågade och sa att jag skulle fundera på det. 

Dock vet jag inte om jag ska göra det. KUB visar väl procentuell risk? Svårt att ta ett beslut utefter det, tycker jag! Men är ju superbra att möjligheten finns :)
  • Madicken01
    NattaLind skrev 2015-01-08 11:16:19 följande:

Ja jag såg att det kunde skilja sig :) Hon erbjöd det utan att jag frågade och sa att jag skulle fundera på det. 

Dock vet jag inte om jag ska göra det. KUB visar väl procentuell risk? Svårt att ta ett beslut utefter det, tycker jag! Men är ju superbra att möjligheten finns :)

Nej det är inget lött beslut men vi kommer ta det, gjorde det sist oxå. Inte så mycket för att ta beslut efter resultatet utan för att kunna förbereda oss om det påvisar att något kan vara fel.

Men jag förstår verkligen dem som väljer att inte göra det. Högst personligt beslut!
  • tjoppan
    eriwag skrev 2015-01-08 10:58:25 följande:

Berättade för min mamma idag. Kände att jag va tvungen. Och Gud vilken lättnad de va. Hon blev oerhört glad och började gråta över att bli mormor för tredje gången. Om allt går som de ska. :) nu kan jag njuta och slippa va orolig över henne :) jag har väldig respekt för min mamma och hon tror fortfarande att jag är 12 :p

Åhh, va skönt att hon tog de bra!

Ja gruvar över att berätta för min mamma oxå. Blir ju 4e barnet här. Å mamma tror oxå att ja är väldigt liten :P

Å som pricken över i, så blir ja arbetslös i juli :P
  • eriwag

Du får bra mammapeng då ju iaf :)

Jag pluggar på universitetet = inte så bra mammapeng och min man söker nytt jobb (han är emellan två just nu) haha. Situationen kunde vart bättre.

Jag tror att mitt sgi kanske har varit fryst. Har vart i kontakt med FK innan jag blev gravid och frågat om detta. Får svar i slutet på januari hoppas jag och jag håller tummarna att det vart så så att Jag får bra med pengar ;)

tjoppan skrev 2015-01-08 11:23:39 följande:

Åhh, va skönt att hon tog de bra!

Ja gruvar över att berätta för min mamma oxå. Blir ju 4e barnet här. Å mamma tror oxå att ja är väldigt liten :P

Å som pricken över i, så blir ja arbetslös i juli :P

• Lissing
    I Walk The Line skrev 2015-01-08 10:22:24 följande:

Den 19:e känns långt bort just nu. Vill verkligen se om det är något där, å hur många! Tänk om det är två? Chansen är en på tio, så rätt stor! :O
    Tänkte kolla tidigare, men vill se om det är ett hjärta som slår. Så vi väntar.
    Får ni betala för ul??

Ska på tidigt UL den 22 jan.
    Är i v 7+6 då enligt sista mensen,
    men i v 6+4 enligt min räkning med ÄL-test...
    Vill bara se att nåt lever...
    081118, 100703, BF 150912
  • Lissing

Det kostar 800 kr förresten...

081118, 100703, BF 150912
  • tjoppan
    eriwag skrev 2015-01-08 11:50:47 följande:

Du får bra mammapeng då ju iaf :)

Jag pluggar på universitetet = inte så bra mammapeng och min man söker nytt jobb (han är emellan två just nu) haha. Situationen kunde vart bättre.

Jag tror att mitt sgi kanske har varit fryst. Har vart i kontakt med FK innan jag blev gravid och frågat om detta. Får svar i slutet på januari hoppas jag och jag håller tummarna att det vart så så att Jag får bra med pengar ;)

Jo, ja har jättebra lön nu. Så föräldrapenningen kommer bli rätt så bra. Därför vi passade på nu, innan man måste ta ett sämre betalt jobb å få sänkt fp å allt sånt. Och för att vi helst inte vill börja om med bebis när de andra blivit äldre ;) Skulle bara hittat nå vettigt man kan plugga samtidigt som man är hemma eller nå sånt.

Håller tummarna för att din peng varit fryst så du får bättre peng när du ska va hemma :)
  • sagofröken

Ser att fler väntar otåligt på tidigt ultraljud... Jag har 6 dagar kvar till mitt, kommer då att vara i 7+0. Ångrar nu att jag bad om att skjuta upp det flera dagar. Men chansen att få ett trovärdigt besked ökar ju för varje dag, och hade det varit utomkveds känns det som att det hade gjort ondare ju mer dagarna går istället för tvärtom. 
    Men den här VÄNTAN. Fy fan. 

Svar på tråden BF september 2015!