eriwag skrev 2015-01-08 11:50:47 följande:
Du får bra mammapeng då ju iaf :)
Jag pluggar på universitetet = inte så bra mammapeng och min man söker nytt jobb (han är emellan två just nu) haha. Situationen kunde vart bättre.
Jag tror att mitt sgi kanske har varit fryst. Har vart i kontakt med FK innan jag blev gravid och frågat om detta. Får svar i slutet på januari hoppas jag och jag håller tummarna att det vart så så att Jag får bra med pengar ;)
Om du pluggar med studiestöd har du vilande SGI :) Jag trodde att det räckte med att plugga, men eftersom jag inte tog studiemedel sista veckorna har jag förlorat mitt höga SGI (14 000 i månaden efter skatt) till lägsta (typ 5000 efter skatt). Är arbetslös nu också så vet inte riktigt hur vi ska klara det. Blir förmodligen återbetalningsskyldig till FK eftersom jag har vabbat med fel SGI, livet leker! Och nu gravid på det..
Lyckas jag få ett jobb på minst 6 månader höjs mitt SGI från första dagen, får jag timjobb höjs det efter 6 månader så det är mitt enda hopp. Allt hänger på om jag får jobb eller inte och det känns så jävla hopplöst just nu, söker precis allt jag kan men får inte ens ett nej från många, de hör inte ens av sig. Har funderat på abort men jag pallar inte!