• Svar på tråden BF september 2015!
  • snusmumriken
    I Walk The Line skrev 2015-01-08 13:49:50 följande:

Snusmumriken - åh vad skönt att inte vara ensam!! :D Jag å mannen är likadana!

Å vår äldsta, kille 12 å tjej 10, är likadana. Haha! De ifrågasätter alla gamla stofilers tankesätt. Å de framkallar kalabalik överallt, sonen med sin rosa coola stil, med sina föreläsningar om att "man blir faktiskt kär i personen, inte könet" å dottern med sitt korta hår å hennes frekventa tjat om att könet har ingenting med personen att göra, å hennes protester i skolan där allt med långt hår å klänning är tjejer.. Osv osv osv hahah löv it!

Ja, jag visar bara alla alternativ och sen får de välja själva. Det enda jag kommer tvinga i dom är respekt för alla andra människor samt ödmjukhet :)
  • eriwag

Nu har jag inga mammadagar kvar för någon av barnen. :/

Hoppas det ordnar sig till det bästa!

snusmumriken skrev 2015-01-08 13:53:54 följande:

Han ska snart operera sig och kommer bli sjukskriven ett bra tag, vet inte förrän efteråt om han kommer kunna återgå till sitt jobb. Han har jobbat typ 15 år på sitt jobb och är riktigt omtyckt av cheferna så hoppas ju på att de kan ordna det med uppgifter som passar honom isf, men svårt när hans jobb är fysiskt krävande. Vi vet mao inget för närvarande.. Men det får lov att ordna sig! Vi har fryst amorteringen på huset, barnens förskola blir gratis (allmän förskola) och vi får in 1300 kr extra i barnbidrag.

Han har högsta SGI och förhoppningsvis kan han få 10% extra via jobbet så även om det blir tufft är det för en kort period, det hela kommer ju i ett helt annat läge bara jag får jobb. Söker minst 20 jobb per månad, jag måste få ett ja snart!

Hade du dina barn de veckorna måste du ju kunna ta ut FP i efterhand för dom?

• snusmumriken
    eriwag skrev 2015-01-08 13:57:55 följande:

Nu har jag inga mammadagar kvar för någon av barnen. :/

Hoppas det ordnar sig till det bästa!

Fy vad surt! Ett litet misstag kan verkligen sabba allt. Så mycket regler att hålla reda på och i mitt fall fick jag fel information, ingen sa något om att man var tvungen att studera med studiemedel. Fattar inte ens varför. Men det är ju ett tag kvar, det 'enda' som behövs är ett papper där det står anställd minst 6 månader och just nu gör jag vadsomhelst för att få det :)
  • I Walk The Line

Precis så tänker vi med snusmumriken, allas lika värde. Att alla är lika oavsett färg, form å kön. Att bara för att en ser ut på ett visst sätt, eller har ett visst kön så innebär inte det per automatik att en gillar vissa saker eller är bra på andra.
    Så självklart. Men inte för alla tyvärr.

• eriwag

Alltså all info får man ta reda på själv! Jag googlade och fick på de viset reda på att mitt sgi kunnat vart vilande! Annars hade dom inte sagt nå om det!

snusmumriken skrev 2015-01-08 14:28:22 följande:

Fy vad surt! Ett litet misstag kan verkligen sabba allt. Så mycket regler att hålla reda på och i mitt fall fick jag fel information, ingen sa något om att man var tvungen att studera med studiemedel. Fattar inte ens varför. Men det är ju ett tag kvar, det 'enda' som behövs är ett papper där det står anställd minst 6 månader och just nu gör jag vadsomhelst för att få det :)

• Lovven
    Timewaster90 skrev 2015-01-08 12:36:40 följande:

Hej, tänkte hoppa in här :)

Jag fyller 25 i vår och väntar vårt andra barn.

Är beräknad aug/sep.

Våran son är 2,5.

Välkommen :) Ser är att du är i min ålder. Jag har BF 31 aug så vi kanske får samtidigt :)
  • Babydreamer

Började nyss blöda rätt mycket missfall är nog ett faktum...

• Madicken01
    Babydreamer skrev 2015-01-08 15:32:40 följande:

Nej nej nej! Hoppas inte. Har du ont? Jag håller tummarna för dig!!
  • Lovven
    Babydreamer skrev 2015-01-08 15:32:40 följande:

Det är vanligt med blödningar men är det mycket så kontakta läkare! Håller tummarna!
Svar på tråden BF september 2015!