I Walk The Line skrev 2015-01-08 13:26:05 följande:
Får ni ta reda på kön? Vet på vissa ställen får man inte det.
För oss spelar det ingen som helst roll vad det är för kön. Men jag tror att det är en tjej, känns så. Kanske kollar, för kul lixom ;)
Vi är såna som inte köper rosa för att det är en tjej. Vår son har både rosa, blått, skjorta å klänning. Samma med leksaker. Vi vill ge våra barn alla möjligheter som finns :)
Förresten, vad äter ni för vitaminer nu? Körde på aco gravid förra gången, funderar på samma nu, eller har ni något annat som är bättre?
BabyJia, jag tänker på dig! Positivt ändå att de såg en hinnsäck!
Jag är genushäxa, haha! Omgivningen försöker sätta mina söner i ett fack, bestämma deras personligheter utifrån könet och jag hatar det. När min son lekte med en barbiedocka vid ett års ålder var det för att han redan spanar in nakna brudar. Hade god lust att säga att deras döttrar visst är homosexuella av samma anledning, för det är visst också fel i deras ögon. Har mina söner färg på naglarna av nagellack ska det skrattas åt, men är det av målarfärg som hamnat fel är det ok. Tar de upp en hammare ska de ge tillbaka den till pappa och de hjälper mamma att baka. Gör allt jag kan för att visa att de kan välja vad de vill, att inget är fel :)
Jag tror att jag kommer kolla kön. När jag ligger där med en bebis på magen är det så mycket annat jag kommer tänka på. Utseende, temperament, amning, könet är inget överraskningsmoment för mig så kan lika gärna tjuvkika lite innan :)