• Svar på tråden BF september 2015!
  • BabyJia
    MillisVanillis skrev 2015-01-08 21:42:17 följande:
    Kände att om jag får missfall så får dom veta ändå så varför inte berätta nu. Förra grav blev jag deltidssjukskriven v 15 så bra för dom att veta. Har mer arbetsuppgifter där jag behöver finnas på plats nu :) så dom behöver ta in nån istället för mig ganska fort om det händer denna gången oxå.
    Man ska berätta det när det känns rätt för en själv:)

OM jag har mycket tur och att jag får fortsätta denna graviditet, så kommer inte jag klara att vänta till v 12. Inte en chans. En kollega vet redan, för jag vart tvungen att berätta när jag börja störtgrina när jag sa till henne på jobbet igår kväll att jag inte klara av att jobba längre pga magsmärtan och blödningen:-/ Men hon har inte sagt nåt vidare, men jag kommer berätta för mina närmaste kollegor om detta slutar bra.
  • PaLo

Måste fråga!

Jag har i två dagar nu, på kvällstid, fått en lätt smärta på höger sida nästan där blindtarmen sitter (alltså i höjd med naveln fast mer på sidan). Lätt molande/pulserande som egentligen mest irriterar, men man undrar ju..

Är det fler som upplevt eller upplever detta så här tidigt?

• BabyJia
    MissJP skrev 2015-01-08 23:48:57 följande:

BabyJia

Sa de något om formen och storleken på hinnsäcken?

Tyckte hon sa att den va 13 mm stor, men jag är inte helt säker faktiskt.
  • BabyJia

Idag åker jag alltså åter igen till sjukan och ska ta blodprov på labb.

Är lite nervös, tänk om jag får vänta tills på måndag innan jag hör nåt från doktorn:-/ Jag ska nämligen inte träffa henne idag.

Fy, jag hoppas hon ringer senare under dagen. För det hade vart en pina att vänta hela helgen utan att ha fått några svar:(

• Nydahl
    BabyJia skrev 2015-01-09 07:32:33 följande:

Idag åker jag alltså åter igen till sjukan och ska ta blodprov på labb.

Är lite nervös, tänk om jag får vänta tills på måndag innan jag hör nåt från doktorn:-/ Jag ska nämligen inte träffa henne idag.

Fy, jag hoppas hon ringer senare under dagen. För det hade vart en pina att vänta hela helgen utan att ha fått några svar:(

Hoppas de går bra idag, håller tummarna :)
  • lördagsgodis

Hoppas du får svar idag jia.

Själv vill jag att helgen går fort och att det blir tisdag så vi får se hur det står till i min mage.

• NattaLind
    Minlillaninja skrev 2015-01-08 20:31:44 följande:

Jag känner ingen större oro, är mest så glad :)

Eller ja, minga funderingar är mest NÄR Och HURman ska berätta på jobbet :)

Tänker att det finns inget man kan göra så här tidigt ändå :)

Jag kommer berätta efter UL vecka 12. Jag kommer antagligen behöva lära upp någon innan jag går på mammaledighet och dom måste hitta en person som passar för jobbet osv. Så så snart jag vet att allt är ok i magen så ska jag bjuda på fika och berätta nyheten så dom kan förbereda sig :)
  • BabyJia
    lördagsgodis skrev 2015-01-09 07:49:32 följande:

Hoppas du får svar idag jia.

Själv vill jag att helgen går fort och att det blir tisdag så vi får se hur det står till i min mage.

Det hoppas jag verkligen.
  • BabyJia
    Nydahl skrev 2015-01-09 07:41:53 följande:
    Hoppas de går bra idag, håller tummarna :)
    Tack så mycket.
Svar på tråden BF september 2015!