• Svar på tråden BF september 2015!
  • BabyJia
    jenwal skrev 2015-01-08 19:15:47 följande:

Hej! Bf i slutet av aug. Har någon av er gjort tidigt VUL och hur stort var ert fostret då?

Jag gjorde vul idag då jag hade smärta och blödning igår. Testade positivt i tisdags, så graviditeten är ny.

Det gick bara att se fostersäcken idag och jag vet inte än om det är för att det är för tidigt i graviditeten el pga missfall. Har symtom som molvärk och ömma bröst. Brösten började ömma igår.
    Ska göra blodprov imorgon igen för att dem ska kolla hormonnivån. Jag hoppas jag får svar imorgon om det blir någon graviditet utav detta eller ej.
  • Minlillaninja

Jag känner ingen större oro, är mest så glad :)

Eller ja, minga funderingar är mest NÄR Och HURman ska berätta på jobbet :)

Tänker att det finns inget man kan göra så här tidigt ändå :)

• Minlillaninja

• collansM

Har ni några symptom? Jag har ömma svullna bröst, ökade flygningar, lite mensvärk som kommer och går och sover gärna hela tiden, vilket är svårt med en 7 månaders. Juste jag grinar hela tiden också, precis dom förra grav

• Mina5barn

Hej ????

Ansluter mig till er då.

6,e barnet bf 12 September så alldeles nyplussad????

Mor till 5 underbaringar
  • MillisVanillis
    Minlillaninja skrev 2015-01-08 20:31:44 följande:

Jag berättade för dom jag jobbar närmast inkl min chef idag, mår inte så bra så dom kan behöva en förklaring om jag somnar vid mitt skrivbord eller kräks i en soptunna ;)
  • Minlillaninja
    MillisVanillis skrev 2015-01-08 21:10:30 följande:
    Jag berättade för dom jag jobbar närmast inkl min chef idag, mår inte så bra så dom kan behöva en förklaring om jag somnar vid mitt skrivbord eller kräks i en soptunna ;)

Oj, vad tidigt!

Jag har tänkt att man "vanligtvis" väntar till efter den "magiska" vecka 12?

Sist bekräftade jag bara min chefs misstankar i vecka 18 på vår julfest på dåvarande jobbet.
    Hade valt att inte berätta tidigare så jag skulle hinna skriva på min fastanställning 

(annars var risken stor att man inte fick vara kvar...)

Nu vet jag inte, har ingen egentlig anledning att inte berätta.
    Är på nytt jobb, med fast anställning osv osv.
    Jobbar i livsmedelsbutik och sitter mestaldels i kassan.
    Men får kanske berätta efter KUB annars :)

collansM skrev 2015-01-08 20:33:07 följande:

Har ni några symptom? Jag har ömma svullna bröst, ökade flygningar, lite mensvärk som kommer och går och sover gärna hela tiden, vilket är svårt med en 7 månaders. Juste jag grinar hela tiden också, precis dom förra grav

Jag har haft metallsmak i munnen till och från, mår ganska illa stundvis men det värsta är tröttheten. Det är som ett slag i bakhuvudet. Hua!

Men med dottern var det värre kräkte från v4-23 och hade foglossning som hette duga från vecka 22. Kunde knappt gå eller röra mig alls på slutet.
    Så denna gången så har jag bestämt att jag ska må bra ;)

• Mamma2014

typ samma som mig men jag har inte ont i brösten, inte än iaf och jag har en 9 månaders ;) känner mig lite allmänt sjuk.
  • MillisVanillis
    Minlillaninja skrev 2015-01-08 21:19:35 följande:

Oj, vad tidigt!

Jag har tänkt att man "vanligtvis" väntar till efter den "magiska" vecka 12?

Sist bekräftade jag bara min chefs misstankar i vecka 18 på vår julfest på dåvarande jobbet.
    Hade valt att inte berätta tidigare så jag skulle hinna skriva på min fastanställning 

(annars var risken stor att man inte fick vara kvar...)

Nu vet jag inte, har ingen egentlig anledning att inte berätta.
    Är på nytt jobb, med fast anställning osv osv.
    Jobbar i livsmedelsbutik och sitter mestaldels i kassan.
    Men får kanske berätta efter KUB annars :)

Jag har haft metallsmak i munnen till och från, mår ganska illa stundvis men det värsta är tröttheten. Det är som ett slag i bakhuvudet. Hua!

Men med dottern var det värre kräkte från v4-23 och hade foglossning som hette duga från vecka 22. Kunde knappt gå eller röra mig alls på slutet.
    Så denna gången så har jag bestämt att jag ska må bra ;)

Kände att om jag får missfall så får dom veta ändå så varför inte berätta nu. Förra grav blev jag deltidssjukskriven v 15 så bra för dom att veta. Har mer arbetsuppgifter där jag behöver finnas på plats nu :) så dom behöver ta in nån istället för mig ganska fort om det händer denna gången oxå.
Svar på tråden BF september 2015!