• LauraPalmer

Tråden för endast barnfria! :-)

Hej och välkommen till tråden för barnfria!

Här kan vi prata med likasinnade om vårt val, vårt liv, våra drömmar och mål.

OBS! Endast för barnfria, dvs personer som aktivt har valt bort barn.

Hoppas att det här blir en trevlig tråd!

• Svar på tråden Tråden för endast barnfria! :-)
  • Maria 434
    LauraPalmer skrev 2014-12-27 15:05:37 följande:

Varför kan inte ni som har barn eller vill ha barn respektera att den här tråden bara är till för barnfria?

Starta egna trådar om hur underbart ni tycker att livet med barn är och låt oss få ha den här tråden ifred.

Jag förstår att ni har en massa åsikter. Men snälla, låt den här tråden vara. Vi vill bara få prata med likasinnade utan att bli ifrågasatta för en gångs skull.

Tyvärr så tror jag att det kommer komma fler som ska skriva hur förträffligt det är med barn.

Jag har så mkt länder och dykplatser jag vill åka till.Första stoppet blir Thailand sedan Borneo och sen blir det ett besök i koralltriangeln vid Filippinerna efter det vet jag inte.

Skulle vilja åka till Australien, Nya Zeeland, Mexico etc etc så mkt länder och platser kvar att besök.

Behöver jag nämna att jag älskar att resa och träffa nya folk och uppleva nya kulturer.
  • LauraPalmer
    Maria 434 skrev 2014-12-27 15:31:47 följande:
    Tyvärr så tror jag att det kommer komma fler som ska skriva hur förträffligt det är med barn.

Jag har så mkt länder och dykplatser jag vill åka till.Första stoppet blir Thailand sedan Borneo och sen blir det ett besök i koralltriangeln vid Filippinerna efter det vet jag inte.

Skulle vilja åka till Australien, Nya Zeeland, Mexico etc etc så mkt länder och platser kvar att besök.

Behöver jag nämna att jag älskar att resa och träffa nya folk och uppleva nya kulturer.
    Att resa är mitt och min mans stora intresse förutom att åka på båtsemester.
  • Anonym (BarnLÖS heter det)

Vad jag stör mig på folk som skriver barnFRIA. Det heter barnLÖS!!

• Anonym (BarnLÖS heter det)

Den dagen ni blir gamla så lär ni ångra ert egoistiska beslut att vara barnlösa!

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (BarnLÖS heter det) skrev 2014-12-28 09:10:12 följande:

Vad jag stör mig på folk som skriver barnFRIA. Det heter barnLÖS!!

Lös antyder avsaknad av något, personer som frivilligt valt att inte skaffa barn har inte denna saknad. Ljudlös, arbetslös, sömnlös och så vidare.

Jämför föräldrafri och föräldralös.
    Anonym (BarnLÖS heter det) skrev 2014-12-28 09:11:57 följande:

Den dagen ni blir gamla så lär ni ångra ert egoistiska beslut att vara barnlösa!

Det finns ingenting som säger att det är så utöver dina egna fördomar.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • LauraPalmer

Jag som barnfri skulle aldrig sätta mig och berätta om hur bra mitt liv är utan barn i en tråd som riktar sig till föräldrar eller människor som försöker att bli föräldrar eller människor som av olika anledningar inte kan få barn.

Jag har inget behov av att säga att en gravid kvinna kommer att ångra sitt barn eller att deras val att skaffa barn var ett misstag.

Nu har två trådar för barnfria blivit förstörda av föräldrar, trots att TS är tydlig med att den riktar sig till barnfria.

Är du förälder och tror att vi barnfria är bittra, inte kan få barn. Tycker du att det heter barnlös och inte barnfri? Tycker du att vi är korkade, egoistiska, att vi kommer bli ensamma på gamla dagar osv. Varsågoda! Ni får tro och tycka precis vad ni vill. Men jag ber er att inte skriva detta i denna tråd. Ni är fria att starta egna trådar istället.

• Anonym (K)
    Anonym (-) skrev 2014-12-27 14:42:24 följande:

Fast det du skriver, stämmer inte i mitt fall.

Jag har talat om för mitt barn att på helgerna vill jag sova ut. Barnet vaknar och klär sig själv och leker i sitt rum tills dess att jag kliver ur sängen. Ibland gör barnet i ordning sin frukost själv, om det är så att jag sover till klockan är mer än 10 (vilket sällan händer då jag aldrig kunnat sova längre än till tio, förutom i tonåren).

Barnet är för övrigt fyra år.

Vad är det för anpassningar du menar att jag måste göra?

Var och en gör på sitt sätt. För mig fanns det inte att lägga om hela livet bara för att jag fick barn, därför har jag sett till att inte göra det heller.

Att leva styvfamiljsliv med någon annans barn, kan aldrig jämföras med att leva med ett eget barn.

Ni som fortsätter skriva här fast TS flera gånger på ett trevligt sätt bett er lägga av, vad är det ni inte förstår?? Tråden heter till och med Tråden för endast barnfria! Stick härifrån nu och respektera TS!
  • Anonym (-)
    Anonym (K) skrev 2014-12-28 20:20:27 följande:

Ni som fortsätter skriva här fast TS flera gånger på ett trevligt sätt bett er lägga av, vad är det ni inte förstår?? Tråden heter till och med Tråden för endast barnfria! Stick härifrån nu och respektera TS!

Detta skrevs för över ett dygn sedan. Läs vidare för fan.
  • Anonym (Olikheter bör accepteras)

Jag tror det sticker i ögonen att en del personer faktiskt aktivt väljer ett liv utan barn, speciellt för den eller de som av olika orsaker inte lyckas bli gravid eller har möjlighet att få egna barn.

Själv har jag valt att inte skaffa barn, känner inte minsta längtan, önskan eller behov av att bli förälder. Om någon intalar sig att jag är bitter pga mitt val så säger det mer om den personen än vad det säger om mig.

Alla är olika, alla vill olika och det bästa var och en kan göra är att finna acceptansen inför det och inte försöka pracka på andra det som är sanning för just dig.

Min väg är min sanning, din väg är din sanning, rakt av och utan värdering.

• LauraPalmer
    Anonym (Olikheter bör accepteras) skrev 2014-12-28 20:38:58 följande:

Jag tror det sticker i ögonen att en del personer faktiskt aktivt väljer ett liv utan barn, speciellt för den eller de som av olika orsaker inte lyckas bli gravid eller har möjlighet att få egna barn.

Själv har jag valt att inte skaffa barn, känner inte minsta längtan, önskan eller behov av att bli förälder. Om någon intalar sig att jag är bitter pga mitt val så säger det mer om den personen än vad det säger om mig.

Alla är olika, alla vill olika och det bästa var och en kan göra är att finna acceptansen inför det och inte försöka pracka på andra det som är sanning för just dig.

Min väg är min sanning, din väg är din sanning, rakt av och utan värdering.

Det känns som att ser barnfria som kritik mot deras val att skaffa barn, av någon underlig anledning.

Jag ser inte någon annans val att skaffa barn som kritik mot mitt liv. Jag lägger inte heller någon värdering i valet att skaffa barn eller att inte göra det.

Jag har valt att inte skaffa barn för att jag aldrig känt någon längtan och mitt intresse för barn är 0.
Svar på tråden Tråden för endast barnfria! :-)