• LauraPalmer

Tråden för endast barnfria! :-)

Hej och välkommen till tråden för barnfria!

Här kan vi prata med likasinnade om vårt val, vårt liv, våra drömmar och mål.

OBS! Endast för barnfria, dvs personer som aktivt har valt bort barn.

Hoppas att det här blir en trevlig tråd!

• Svar på tråden Tråden för endast barnfria! :-)
  • LauraPalmer
    Anonym (Tjenis) skrev 2014-12-30 18:20:28 följande:
    Det blir väll ut o träna som varje år, haha.... Får se hur det går denna gång....
    Jo det blir väl samma här, hehe Jag tränar iofs en del styrka så nyårslöftet blir att bättra på konditionen.
  • Anonym (-)
    Anonym (lugn och ro) skrev 2014-12-30 18:16:59 följande:
    Du måste ta ansvar för barnet hela tiden under många år framöver innan det kan klara sig själv, att inte tro att du måste lägga om hela livet för det är väldigt naivt.
    "Lägga om hela livet" är en ENORM överdrift!
  • HWR
    Anonym (-) skrev 2014-12-30 18:26:16 följande:
    Varför kan du inte respektera ts och de andras önskan i tråden om att den bara ska vara för barnfria? Vart vill du komma? Är det verkligen så otroligt provocerande att de vill leva ett annorlunda liv mot ditt?

Förlåt TS, jag blir bara så irriterad när folk försöker pracka på en sina åsikter. Jag vill inte starta en diskussion, kände bara för att säga ifrån.
  • Anonym (-)
    HWR skrev 2014-12-30 18:29:09 följande:
    Varför kan du inte respektera ts och de andras önskan i tråden om att den bara ska vara för barnfria? Vart vill du komma? Är det verkligen så otroligt provocerande att de vill leva ett annorlunda liv mot ditt?

Förlåt TS, jag blir bara så irriterad när folk försöker pracka på en sina åsikter. Jag vill inte starta en diskussion, kände bara för att säga ifrån.
    Jag svarar på citeringar ämnade för mig.
    Detta är ett diskussionsforum och blir jag "tilltalad" så svarar jag.
    Passar det inte så kan ju du knipa käft.
  • LauraPalmer

Hur ska ni fira i morgon?

Jag och min man ska åka till mina föräldrar, äta fondue, dricka vin och champagne. Så har jag köpt cigarrer, det har blivit lite av en tradition för karln och mig.

• Anonym (mia)
    Nä det är det inte. Vissa människor har tydligen liv som är som gjorda att lägga till ett barn i. Andra inte. Det kanske inte är så överraskande om barnfria ofta har den typen av livsstil som ett barn inte skulle passa bra in i.
  • AnooYoo
    Anonym (-) skrev 2014-12-27 13:43:20 följande:
    Jag blir inte provocerad. Jag anser att det är bra att där finns folk som är så övertygade om att de inte vill ha barn, att de håller fast vid det och inte skaffar barn bara för att man förväntas göra det.
    Däremot har jag invändningar mot de fördomar som många barnfria har. Jag får ofta sovmorgon och kan också ta mig tid för en god bok och en härlig kopp de i skumbadet.
    Det är upp till var och en hur mycket man vill förändra sitt liv, när man får barn.

Kan du välja att inte ta hand om dina barn i en vecka för att du känner för att titta på alla avsnitt av Lost i rad? 

• Anonym (lugn och ro)

Du kanske är en sån som inte tar så allvarligt på det här med föräldraansvar utan dumpar över det på andra.
  • Anonym (-_-)

Jag tror som Mia skriver att vissa har väldigt "barnvänliga" liv sedan innan och alltså inte upplever att dom behöver "ge upp sitt liv" eller anpassa sig. Hade jag "nöjt" mig med en sovmorgon eller ett långt bad hade jag kanske också känt att barn var något för mig, men i min livsstil passar barn helt enkelt inte in. Jag är alldeles för "rörlig",spontan och har alldeles för mycket egna intressen för att det ska fungera.
    Det blir så tydligt när släkt och vänner med barn aldrig kan följa med på saker vi (min man och jag) ska göra.

Nyår blir nog relativ lugn för oss. Vi ska ses ett mindre gäng och dricka och äta gott (barnfritt)  :)

• AnooYoo

Jag kan göra vad jag vill med min fritid utan att ta hänsyn till någon, och vara ifred när jag vill.

Men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att mitt liv handlar om mig, och att jag inte behöver bry mig om vad någon annan tycker eller behöver varken i mitt vardagsliv eller på långresor.

Svar på tråden Tråden för endast barnfria! :-)