• LauraPalmer

Tråden för endast barnfria! :-)

Hej och välkommen till tråden för barnfria!

Här kan vi prata med likasinnade om vårt val, vårt liv, våra drömmar och mål.

OBS! Endast för barnfria, dvs personer som aktivt har valt bort barn.

Hoppas att det här blir en trevlig tråd!

• Svar på tråden Tråden för endast barnfria! :-)
  • AnooYoo
    Anonym (BarnLÖS heter det) skrev 2014-12-28 09:10:12 följande:

Vad jag stör mig på folk som skriver barnFRIA. Det heter barnLÖS!!

Nej, din imbecill. Jag har inga barn av mitt eget fria val. Jag är varken barnlös, gräsklipparlös eller hundlös.
  • Anonym (lugn och ro)
    Anonym (mia) skrev 2014-12-30 18:38:01 följande:

Nä det är det inte. Vissa människor har tydligen liv som är som gjorda att lägga till ett barn i. Andra inte. Det kanske inte är så överraskande om barnfria ofta har den typen av livsstil som ett barn inte skulle passa bra in i.

För mig skulle det vara tortyr att ha så lite egentid som man har när man har barn eftersom jag är introvert och ganska osocial av mig. Jag tål inte heller det oljud och stök som barn ställer till med.
  • Planetes

Min farbror har alltid varit min förebild; intelligent, vänlig, framgångsrik, aktiv och barnfri. Jag frågade för några år sedan varför om han valt bort barn eller om det är ofrivilligt. Han skrattade åt mig och sa att det så klart var frivilligt. Gjorde bara att han bekräftade mitt val. Håller nu på och velar om jag ska sterilisera mig men inte gjort det ännu. Men att jag kommer vara barnfri kommer jag alltid vara, de är bara en källa till onödiga och ovälkomna problem. 

• Anonym (-)
    AnooYoo skrev 2014-12-30 18:58:48 följande:

Kan du välja att inte ta hand om dina barn i en vecka för att du känner för att titta på alla avsnitt av Lost i rad? 

Fast alltså det är där jag skiljer mig från er barnfria; jag har inte sådana behov.
    Jag ÄLSKAR att gå på Skansen, Junibacken, barnteater, museum, fixa barnkalas, gå skogspromenader och leta efter troll, osv, osv, osv.

Då och då tar jag mig tid till surf, tv, spel och liknande. Exempelvis när mitt barn badar, leker själv, leker med nån kompis, eller sover.
    Men, som sagt, jag har inte ett så stort behov av det. Därför passar jag som mamma.
    Anonym (lugn och ro) skrev 2014-12-30 19:00:52 följande:
    Du kanske är en sån som inte tar så allvarligt på det här med föräldraansvar utan dumpar över det på andra.
    Nej, har inget behov av barnvakt - trots att jag är ensamstående.

• Anonym (lugn och ro)
    Anonym (-_-) skrev 2014-12-30 19:01:24 följande:

Jag tror som Mia skriver att vissa har väldigt "barnvänliga" liv sedan innan och alltså inte upplever att dom behöver "ge upp sitt liv" eller anpassa sig. Hade jag "nöjt" mig med en sovmorgon eller ett långt bad hade jag kanske också känt att barn var något för mig, men i min livsstil passar barn helt enkelt inte in. Jag är alldeles för "rörlig",spontan och har alldeles för mycket egna intressen för att det ska fungera.

Det blir så tydligt när släkt och vänner med barn aldrig kan följa med på saker vi (min man och jag) ska göra.

Nyår blir nog relativ lugn för oss. Vi ska ses ett mindre gäng och dricka och äta gott (barnfritt)  :)

Jag ska också ha ett lugn nyår med partner och några vänner, inget hårt festande här inte, jag är ingen partytjej som många tycks tro att man är bara för att man är barnfri.
  • AnooYoo
    Anonym (-) skrev 2014-12-30 19:08:26 följande:
    Fast alltså det är där jag skiljer mig från er barnfria; jag har inte sådana behov.
    Jag ÄLSKAR att gå på Skansen, Junibacken, barnteater, museum, fixa barnkalas, gå skogspromenader och leta efter troll, osv, osv, osv.

Då och då tar jag mig tid till surf, tv, spel och liknande. Exempelvis när mitt barn badar, leker själv, leker med nån kompis, eller sover.
    Men, som sagt, jag har inte ett så stort behov av det. Därför passar jag som mamma.
    Du kanske är en sån som inte tar så allvarligt på det här med föräldraansvar utan dumpar över det på andra.

Vad är din poäng med att argumentera för att man inte behöver ändra sitt liv för att man har barn om du förstår att andra skulle behöva göra det och därför väljer att låta bli? 

Kan det vara så att tråden har utbildat dig?

• Anonym (-)
    AnooYoo skrev 2014-12-30 19:12:28 följande:

Vad är din poäng med att argumentera för att man inte behöver ändra sitt liv för att man har barn om du förstår att andra skulle behöva göra det och därför väljer att låta bli? 

Kan det vara så att tråden har utbildat dig?

Haha, ja, känns det bra för dig att tro det så kan vi säga det. Flört

• AnooYoo
    Anonym (-) skrev 2014-12-30 19:14:08 följande:
    Haha, ja, känns det bra för dig att tro det så kan vi säga det. Flört
    Eller så kan du svara på frågan.
  • Anonym (-)
    AnooYoo skrev 2014-12-30 19:15:22 följande:
    Eller så kan du svara på frågan.
    Jag ville visa på att där faktiskt inte behöver vara svart eller vitt. Så som alltid på FL.
    Och nej, tråden har inte lärt mig ett skit.
  • Anonym (-_-)
    Anonym (-) skrev 2014-12-30 19:08:26 följande:

Varför kan du inte bara respektera att den här tråden inte är gjord för dig eller det liv du lever och istället diskutera junibacken och barnkalas i någon av alla trådar som är gjorda för det? Så kan vi om inte tycker det så är spännande att springa runt och hänga med barn hela dagarna och sedan sitta och slösurfa lite få ha den här tråden ifred? 
Svar på tråden Tråden för endast barnfria! :-)