• LauraPalmer

Tråden för endast barnfria! :-)

Hej och välkommen till tråden för barnfria!

Här kan vi prata med likasinnade om vårt val, vårt liv, våra drömmar och mål.

OBS! Endast för barnfria, dvs personer som aktivt har valt bort barn.

Hoppas att det här blir en trevlig tråd!

• Svar på tråden Tråden för endast barnfria! :-)
  • Anonym (Tjenis)

Tänkte precis starta en sån här tråd, efter den andra som blev invaderad...

23 åring här men drömmar om en fet karriär och lägenhet i sthlm :) 

• Anonym (K)
    Anonym (Tjenis) skrev 2014-12-26 22:12:34 följande:

Orkar du länka?
  • LauraPalmer

Godmorgon! eller det kanske inte är morgon längre :-P

Jag har tagit en lång sovmorgon och sen legat i sängen och spelat på plattan. Snart ska jag dricka en proteinshake, dra på mig träningskläderna och sticka till gymmet med karln.

Ikväll står bowling på schemat med middag på bowlinghallen. Efter det ska jag lägga mig i ett varmt bad med ett glas vin och Enya i lurarna på min nya vattentäta mp3 spelare.

Vad ska ni göra i dag?

• LauraPalmer
    Anonym (Tjenis) skrev 2014-12-26 22:12:34 följande:

Ja, så jäkla synd att vissa föräldrar ska bli så provocerade av att barnfria faktiskt är lyckliga över sitt liv och sina val.

Vad vill du göra karriär inom?
  • Maria 434

Snart ska jag iväg och uppfylla en av mina drömmar. Den sista jan slutar jag mitt kontorsarbete för att bege mig på nya äventyr ute i världen. Ska syssla med marinbevaring, volontärlägersplanering och dyka hela dagarna.

Det känns spännande, roligt och samtidigt lite skrämmande. Men efter att inte att vågat ta det sista klivet på många många år så ska det nu äntligen bli av. Äntligen så kommer jag inte jobba bara för att jag måste utan jobbet kommer bli att göra sånt jag brinner för. Rik på pengar blir man inte, snarare tvärtom, men rik på lycka

• Anonym (E)

Jag har tagit en lång dusch med min sambo och käkat frukost. Nu tänkte jag baka en kaka som vi ska smälla i oss själva Tungan ute eventuellt går jag och tränar i eftermiddag, annars stannar jag hemma och gör klart skolarbete innan nyår.

I övrigt är jag en 24-årig tjej som pluggar och vill få ett bra jobb, resa runt jorden (mer än jag gjort) och uppleva en massa.

• LauraPalmer
    Maria 434 skrev 2014-12-27 12:35:51 följande:

Snart ska jag iväg och uppfylla en av mina drömmar. Den sista jan slutar jag mitt kontorsarbete för att bege mig på nya äventyr ute i världen. Ska syssla med marinbevaring, volontärlägersplanering och dyka hela dagarna.

Det känns spännande, roligt och samtidigt lite skrämmande. Men efter att inte att vågat ta det sista klivet på många många år så ska det nu äntligen bli av. Äntligen så kommer jag inte jobba bara för att jag måste utan jobbet kommer bli att göra sånt jag brinner för. Rik på pengar blir man inte, snarare tvärtom, men rik på lycka

Det där lät spännande. Jag gick en dykarkurs för något åt sedan. Tyvärr så var det för svårt för mig. Karln min däremot fixade det galant och nu arbetar han som dykare.
  • LauraPalmer
    Anonym (E) skrev 2014-12-27 12:37:01 följande:

Jag har tagit en lång dusch med min sambo och käkat frukost. Nu tänkte jag baka en kaka som vi ska smälla i oss själva Tungan ute eventuellt går jag och tränar i eftermiddag, annars stannar jag hemma och gör klart skolarbete innan nyår.

I övrigt är jag en 24-årig tjej som pluggar och vill få ett bra jobb, resa runt jorden (mer än jag gjort) och uppleva en massa.

Vilket är det ultimata resemålet för dig?

Jag vill gärna åka till Bolivia och besöka Puma Punku.
  • Anonym (-)
    LauraPalmer skrev 2014-12-27 12:27:03 följande:
    Ja, så jäkla synd att vissa föräldrar ska bli så provocerade av att barnfria faktiskt är lyckliga över sitt liv och sina val.

Vad vill du göra karriär inom?
    Jag blir inte provocerad. Jag anser att det är bra att där finns folk som är så övertygade om att de inte vill ha barn, att de håller fast vid det och inte skaffar barn bara för att man förväntas göra det.
    Däremot har jag invändningar mot de fördomar som många barnfria har. Jag får ofta sovmorgon och kan också ta mig tid för en god bok och en härlig kopp de i skumbadet.
    Det är upp till var och en hur mycket man vill förändra sitt liv, när man får barn.
Svar på tråden Tråden för endast barnfria! :-)