Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
vasen ok, har hört nånstanns i från att man ska vara försikt med korven nämligen eftersom de finns nitrit i den å sen är de ju ofta salt i korven,
men de är ju så enkelt å koka lite korv å makaroner t.ex till lunch, så jag ska nog börja lite med korv tror ja
ANton älskar russin, o korv har han bar afått köttkorv än me rotmos, han åt gladeligen. o va lätt o tillaga oxå.
emmamaria: på bvc sa de till mig att ge korv och loke älskar det.
loke äter russin oxå men han använder inte tänderna han använder kinbenen eller va man sak säga han har ju bara 4 som e framme och 1 på väg så de hälper inte till så mycket att tugga.
e det någon här som har en maclaren? har set deras nya sulkys eller va det e och vill köpa men vet inte om dom om de e bra eller så. någon här som vet?
Jag har en Maclaren. Valde den för att den var en lättviktare, oxå tyckte jag den var fin. Är helnöjd än så länge.
Hur klär ni era småttingar nu när det är över 15 grader varmt? Det är ju skitsvårt! Måste de ha mössa om det inte blåser och de inte sitter i direkt solljus? Alltså, måste man antingen ha mössa eller solhatt eller kan man skippa helt ibland. Och hur mycket kläder har ni? För det känns som att alla klär sina barn så varmt när det ändå är sommarvärme. ![]()
Ang kläder så tror jag att många klär sin barn föööör varmt. Idag i solen satt Gabriel endast med en långärmad tröja och en tunn mössa (ja, byxor och strumpor med förstås. Han hade fleecejacka på sig i början men den drog han av sig
Sitter man bara i lä tror jag att man kan klä av dom, sen ska man väl undvika att få sol direkt på skinnet, långärmat och solhatt så mycket det bara går.
Noah hade också body och byxor idag. Sen var det en annan unge i sandlådan som hade en tjock jacka!
I sommar förresten: herregud, man kan ju inte ha barnen påklädda hela tiden. Men samtidigt finns det inga bra solkrämer för barn väl? Och de kan ju inte vara i skuggan hela tiden. Vad ska man göra då?! Barn mår ju bra av sol också, bara de inte bränner sig väl?
Precis - det går ju inte att undvika solen, men man ska väl vara försiktig så mycket det bara går samtidigt som dom måste få leka också. När dom fyllt 1år så tror jag att man kan få börja smörja in dom med solkräm. Men en långärmad t-shirt på stranden är nog ändå att rekommendera..
Idag cyklade vi för första gången
det gick bra men man va ju nervös först i början, han va lite tjurig på hjälmen men hoppas han ska vänja sej. Vi var på BVC idag iaf på 10månaders kontrollen och det gick bra.. han vägde 10.1kg och var 74cm!
Russing har jag inte tänkt på, såg en liten tjej som satt och käkade det i vagnen på stan då kom jag och tänka på de, hm ska testa det tror jag!
Isak har sin tunna vår mössa från po.p och sen den jackan man ha fleec under fast ingen fleec under då, igår när vi åkte vagn till affären hade han ingen jacka bara tshirt och en vanlig tröja över.
Isak har 2 tänder nere men en till på G sen två tänder uppe (framtänderna)