• Anonym (Kort man)

Kvinnors längd.

Vilket är snyggast?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnors längd.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (korta?) skrev 2016-04-13 22:22:30 följande:
    Jag hoppas att när jag blir äldre, 30 år gammal, killar bryr längd eller skönhet mindre. :D
    Jag kan inte tala för andra killar, men jag bryr mig inte. Eller, snarare såhär: vad man tycker är vackert varierar över tid. Och alla har inte samma smak. Många tycker att Julia Roberts är sååå snygg, jag står inte ut med henne. Många tycker att Maria Wetterstrand är blek, trist och intetsägande, jag tycker hon är ashet. Smaken är olika helt enkelt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (korta?)
    Dorian Ertymexx skrev 2016-04-13 22:26:24 följande:
    Jag kan inte tala för andra killar, men jag bryr mig inte. Eller, snarare såhär: vad man tycker är vackert varierar över tid. Och alla har inte samma smak. Många tycker att Julia Roberts är sååå snygg, jag står inte ut med henne. Många tycker att Maria Wetterstrand är blek, trist och intetsägande, jag tycker hon är ashet. Smaken är olika helt enkelt.
    ja. Det finns en perfekt kvinna beskrivning: lång och smal men kanske finns det killar som inte gillar ideal?
    för ex, är idealisk man beskrivning lång mörk men jag föredrar blond. samma sak. : D
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (korta?) skrev 2016-04-13 22:37:54 följande:
    ja. Det finns en perfekt kvinna beskrivning: lång och smal men kanske finns det killar som inte gillar ideal?
    för ex, är idealisk man beskrivning lång mörk men jag föredrar blond. samma sak. : D
    Ideal är ofta normerade. Och det varierar också över tid. Bara att kolla på "snygga tjejer" genom tiderna, i filmer från olika årtionden, gamla foton, målningar etc. Variationen är långt större än man tror.

Fan, jag är kort, tjock och inte direkt Så Som Man Ska Se Ut, men jag kan inte klaga på att jag varit utan tjejer, faktiskt.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (lili) skrev 2016-04-14 01:03:05 följande:
    så länge du inte söka killar längre än 180, kommer det inte vara ett problem att vara 165 eller 160.
    +180 Killar vill ha +170 kvinnor.
    Inte alltid. Finns 180+-killar som gillar korta tjejer. Det går liksom inte att generalisera om sådant här.
  • Anonym (korta?)
    Dorian Ertymexx skrev 2016-04-13 22:54:36 följande:
    Ideal är ofta normerade. Och det varierar också över tid. Bara att kolla på "snygga tjejer" genom tiderna, i filmer från olika årtionden, gamla foton, målningar etc. Variationen är långt större än man tror.

Fan, jag är kort, tjock och inte direkt Så Som Man Ska Se Ut, men jag kan inte klaga på att jag varit utan tjejer, faktiskt.
    Jag tror perfekt skönhet är inte något killar besatt. personlighet är mycket viktigare :)
    så länge du inte söka killar längre än 180, kommer det inte vara ett problem att vara 165 eller 160.
    Jag söker inte för killar +180. korta killar är bättre för praktiska skäl men spelar ingen roll för mig.
  • flygrl
    Dorian Ertymexx skrev 2016-04-09 20:11:30 följande:
    Har varit borta ett tag och har inte sett dessa trådar, men jag förstår vad du menar. Jag kan inte minnas att jag ratat någon på grund av längd. Men jag är förstås bara en individ, jag kan inte påstå att jag vet hur det är rent statistiskt. Men jag har inte märkt att korta tjejer oftare är singel än långa?
    Smaken varierar och jag har aldrig sett det som nån nackdel va kort tjej. Däremot fattar jag också att fotomodeller ska va längre än mina 155.

(Angående en annan tråd så skrev jag "anonym" med citat tecken runt just för jag menade det e relativt. Hyfsat anonym e man ju redan. ;)
  • Dorian Ertymexx
    flygrl skrev 2016-04-14 02:08:59 följande:
    Smaken varierar och jag har aldrig sett det som nån nackdel va kort tjej. Däremot fattar jag också att fotomodeller ska va längre än mina 155. (Angående en annan tråd så skrev jag "anonym" med citat tecken runt just för jag menade det e relativt. Hyfsat anonym e man ju redan. ;)
    Ska och ska... det är helt enkelt i mode att idealet ska vara långt (men ändå alltid kortare än mannen). Något slags fastrostad norm från modebranschens senare dagar.
  • Fjäril Vingad
    Jag är 161 cm och dejtade ett tag en kille som är 194. Nu föll det pga andra orsaker, men han såg inte min längd som nåt problem. 
  • flygrl
    Dorian Ertymexx skrev 2016-04-14 13:52:09 följande:
    Ska och ska... det är helt enkelt i mode att idealet ska vara långt (men ändå alltid kortare än mannen). Något slags fastrostad norm från modebranschens senare dagar.
    S k a utifrån dom krav som ställs på fotomodeller. Jag beskriver bara hur det ser ut och inte va jag själv tycker. Själv har jag alltså inget problem med min längd :)
  • Dorian Ertymexx

flygrl skrev 2016-04-14 17:52:56 följande:
    S k a utifrån dom krav som ställs på fotomodeller. Jag beskriver bara hur det ser ut och inte va jag själv tycker. Själv har jag alltså inget problem med min längd :)

Jo. Och bra, jag är övertygad om att du är alldeles perfekt längd för dig.

Fick mig osökt att tänka på en karaktär i ett av mina favvospel som uttrycker sig lite om längd:

• Dorian Ertymexx
    Anonym (oak) skrev 2016-04-20 22:38:15 följande:
    172-183 är perfekt längd för kvinnor. Under 172 är för kort, över 183 kan vara för lång. För mig 176-186 ideal. Jag är själv 187.
    Så ditt ideal är 3 cm för lång!? :-P
  • Anonym (lili)
    Dorian Ertymexx skrev 2016-04-14 01:05:58 följande:
    Inte alltid. Finns 180+-killar som gillar korta tjejer. Det går liksom inte att generalisera om sådant här.
    mycket sällsynt.
  • usernameAD

Jag är 186 cm lång man och min sambo 178 cm. 

Jag uppskattar långa kvinnor för det framhåller figuren på ett bra sätt. Kläder sitter ofta väldigt snyggt på längre tjejer. 

Jag uppskattar även kortare tjejer för de upplevs som nätta och det känns kvinnligt. Längden är definitivt inte det viktigaste hos en tjej utan för min del är det utseendet generellt tillsammans med utstrålning.

Måste jag tvunget redovis föredragen längd på damer blir det mellan 170 - 180 cm.
    Det ger 6-16 cm längdskillnad från mig. 

En vacker bitter kvinna är mindre attraktivt än en glad men mindre snygg tjej fysiskt.

Ska man generalisera så bör man väl nånstans se passande ut i längd kanske. Skulle tyckt det kändes konstigt om min sambo var mig till knäna. Kan man säga ungerfär så här: Skillnaden i längd bör vara nånstans mellan 0 och 25 cm? :)

• Anonym (Phaure)

Mellan 170-185cm anses vara en bra längd på tjejer enligt de flesta killarna. Det gjordes en undersökning om detta för inte så längesedan.

Svar på tråden Kvinnors längd.