• Anonym (Kort man)

Kvinnors längd.

Vilket är snyggast?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnors längd.
  • Anonym (o)
    Anonym (KlumpigKamel) skrev 2016-02-12 16:24:32 följande:
    Det här exemplet syftar till något osunt och dåligt. Tänk om, tänk rätt.
    Diskussionen om modellkroppar och ideal och deras påverkan på kvinnors självbild är en helt annan. Här handlar det om vilken längd en finner attraktiv och det finns absolut ingen anledning att snacka ner de som inte faller en i smaken.

Det finns många kvinnor som är långa och smala, även om de inte är modeller och att de ska behöva läsa att de är oattraktiva, kamelliknande osv är bara onödigt och okänsligt. Det går fint att bara skriva att en tycker korta eller långa är attraktivast och stanna vid det.

Jag förstår inte vad det är jag ska tänka om och tänka rätt om?
  • LillaLoppi

Jag gillar tjejer kring 165 cm. just 165 är nog den optimala längden.

• Anonym (korta?)

varför killar tror i allmänhet korta (under 165) tjejer är fula?

• Anonym (KlumpigKamel)
    Anonym (o) skrev 2016-02-12 19:39:25 följande:
    Diskussionen om modellkroppar och ideal och deras påverkan på kvinnors självbild är en helt annan. Här handlar det om vilken längd en finner attraktiv och det finns absolut ingen anledning att snacka ner de som inte faller en i smaken.

Det finns många kvinnor som är långa och smala, även om de inte är modeller och att de ska behöva läsa att de är oattraktiva, kamelliknande osv är bara onödigt och okänsligt. Det går fint att bara skriva att en tycker korta eller långa är attraktivast och stanna vid det.

Jisses. Om du börjar med att läsa inläggen innan du gnäller om dom så har vi kommit en bit på vägen.
  • Anonym (korta?)
    korta tjejer som ser detta resultat kan känna sig deprimerad, men de måste veta att de har tur.
    De har bara en chans med killar som tror utseende är inte viktigare än personlighet. Så det är meningslöst att tänka på killar som tycker om ytliga ideal om kärlek.
    ytliga killar som tror  är viktigt utseende är get bort. 
    korta tjejer; hitta rätt kille som tror att du är perfekt med dina brister. Inte känner sig deprimerad eftersom ytliga tror att du är ful.
  • Anonym (181)
    Anonym (o) skrev 2016-02-12 19:39:25 följande:

Precis. Jag är lång och smal av naturen. Kul att höra att jag är en klmpig kamel.
  • S c h n a
    Anonym (korta?) skrev 2016-02-12 21:37:57 följande:
    korta tjejer som ser detta resultat kan känna sig deprimerad, men de måste veta att de har tur.
    De har bara en chans med killar som tror utseende är inte viktigare än personlighet. Så det är meningslöst att tänka på killar som tycker om ytliga ideal om kärlek.

ytliga killar som tror  är viktigt utseende är get bort. 

korta tjejer; hitta rätt kille som tror att du är perfekt med dina brister. Inte känner sig deprimerad eftersom ytliga tror att du är ful.
    Jag känner mig inte ett dugg deprimerad för det. Sen är det ju en sak att ha föredra något och en annan att sortera bort alla andra. Oavsett vilket är det inte mitt problem någonstans.
  • Anonym (korta?)

I världen, korta tjejer är mer föredragna. Svenska killar är längdennazi. 

• Anonym (tycker)
    Anonym (korta?) skrev 2016-02-12 20:57:42 följande:

varför killar tror i allmänhet korta (under 165) tjejer är fula?

Det gör de inte.
Svar på tråden Kvinnors längd.