Orkide skrev 2015-05-21 21:22:39 följande:
Ska på intervju till en åk 2 imorgon.. Nervös.. Tips mottages från kläder till intervju till lönetänk..
Åh vad roligt. Hoppas det går bra
Tycker du ska tänka snyggt men ändå inte alltför uppklädd när det gäller kläder. Chinos är ju alltid snyggt och det funkar bra på en intervju tycker jag, kanske ihop med en enkel skjorta eller en snygg topp, gärna nåt halsband till. Tänk igenom vad du vill veta när det gäller tjänsten och ett tips är att läsa på lite om skolan, om det är ngt som skiljer sig i arbetssätt eller liknande. Då kan du alltid trycka på det i intervjun om det är positivt. Det viktigaste är ju att du tänker igenom varför du är rätt för tjänsten, och vad du vill uppnå med att vara lärare. Hur du ser på att få undervisa barn och vara den som är ett stort stöd för barnen så tidigt i skolan. Jag tycker ju själv att en lärare i lågstadiet verkligen behöver ha det där lilla extra för att verkligen få barnen intresserade utav skolan och lägga en positiv grund för lång tid framöver.
Löneanspråk är jag kass på. Vet inte vad lärarlöner ligger på och vad man kan begära.
Håller tummarna för dig