Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Syoss skrev 2015-04-27 13:03:34 följande:
    Egentligen behöver jag inte använda ältest, jag känner av min äl rätt tydligt. Men nu när vi vill ha en trea och vi inte har så många chanser och möjligheter till att få till det varje månad så vill jag gärna använda ältest för att kunna planera ännu bättre :-P och tempningen är mer som en nyfikenhet. Kul att se hur kroppen fungerar utan att man egentligen tänker på det smile1.gif
    Jag funderade också på att tempa, men sen valde jag att bara köra med ältest, men dem var en bra hjälp såhär efter MF, med tanke på att den flyttades ngt, utan testen hade vi nog missat ÄL.

Tänker att mensen också borde flytta sig lite eftersom ÄL gjorde det. Men ngn gång nästa vecka borde BIM vara ändå.

Men Gud vad en vecka känns som en evighet i den här situationen, innan tyckte man knappt mensen hann försvinna innan man hade den igen. Haha
  • WiMe06
    Nummer tre skrev 2015-04-27 15:37:24 följande:
    Jag tror att mensen alltid kommer 14 dagar efter ÄL. Däremot kan tiden från mens till ÄL ändras.
    Mellan ÄL och mens har jag haft 12 dagar, min cykel har legat på 25 dagar. Så jag tror det kan variera en del där med.
  • WiMe06

Gud vilket hemskt humör jag har, fick just världens utbrott på mannen för han råkade säga en liten liten grej fel. Hur länge kan pms besvär sitta i ???

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-04-28 09:46:57 följande:
    Jag har det precis likadant. Tappade tålamodet på jobbet igår och blev riktigt arg (PMS) eller? Mådde även illa hela kvällen igår. Kan vara vilket som denna månaden. På fredag testar jag smile1.gif
    Men visst är det jobbigt att man inte kan kontrollera det? Jag kände så väl i att Jah reagerade igår för ingenting fast samtidigt så utbrottet ett faktum, kunde inte stoppa det.

Jag väntar nog till efter BIM och testar, om jag kan hålla mig, haha.

Jag är så otroligt trött hela tiden med känner jag och det har jag blivit väldigt tidigt med alla graviditeterna. Kan läsa mina studieböcker och så känner jag bara hur jag helst hade kunnat lägga mig å sova, haha.
  • WiMe06
    Orkide skrev 2015-04-28 20:47:56 följande:

Härligt att ni är så peppade inför bebisbak!

Här har sonen på 3.5 år ögoninflammation och feber sen i söndags. Vi har även en tjej på 15 mån som är grinig pga tänder. Vi har haft jobbiga nätter men klarat det bra. Vi har kunnat ta ett barn var. Blev lite rädd för hur det blir om vi får en trea? Vill så gärna ha en till bebis men blev lite orolig över att räcka till.

Mensen kommer nog ikväll hmm smile5.gif

Jag har också funderat över det där med 3 barn och räcka till, nu är ju våra lite större snart 6 och snart 8, men då är det mkt annat man funderar på istället, dem börjar ju bli rätt stora och självgående på en del saker, och det är mkt med läxor och kompisar och så tänker jag framför allt på ekonomin, hur mkt påverkar en tredje den. Men så känner jag att näe allt det där får lösa sig ändå

Men Gud denna väntan, det är sjukt mkt jobbigare än förra gången, kan ju inte tänka på annat när jag varit hemma nu månd och tisd, har varit svårt att koncentrera sig på studierna, haha, men nu väntar fullspäckade jobbdagar fram till helgen så då kanske tiden går snabbare
  • WiMe06
    Mammis2011och2015 skrev 2015-04-29 14:29:30 följande:

Äl+2 här och jag är precis likadan! Går å känner på brösten "är dom inte lite ömma? Ja men visst två dagar efter EVENTUELL befruktning är nog brösten ömma! Eller inte :/

Beklagar det som ni varit med om, styrkekramar!
  • WiMe06

BIM -5 idag och tyckte jag kände att det stack till i ena bröstet ganska ordentligt idag på jobbet. Letar andra tecken också hela tiden, det är konstigt att man inte kan låta bli.

• WiMe06
    knittgirl84 skrev 2015-04-29 17:34:29 följande:

BIM+1 idag. Ingen mens, men det känns som att den är på gång. Önsketänkande att det skulle vara grav.symtom istället. Mensen brukar inte vara jätteregelbunden, så jag är inte så hoppfull.

Trist om mensen är på gång, hoppas på positivare resultat för er!!

Jag går snart bananas på denna eviga väntan, varför ska det vara så drygt?!
  • WiMe06

4 dagar kvar till BIM och känner typ inte ett enda symtom. Trist om mensen skulle komma på måndag. Blir väldigt deppig när jag tänker på det.

• WiMe06
    Nummer tre skrev 2015-04-30 16:48:39 följande:
    Kan du hålla dig från att testa innan? Jag har lovat mig själv att vänta tills två dagar innan men känner jag mig själv rätt så tjuvstartar jag tidigare.. Och blir besviken..
    Jag vet inte, är grymt sugen på att testa typ imorgon eller lördag, men det är ju som du säger, och blir besviken. Eftersom jag inte har nåt symtom, mer än ett hemskt humör, som lika gärna kan bero på pms så känns det som besvikelsen lurar runt hörnet.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)