Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

valkyrian skrev 2015-08-02 11:14:21 följande:

Hej får jag vara med? Planerar också trean, har en 10 åring och en 6 åring så det är ju rätt bra mellanrum mellan mina barn. Har BIM den 8/8, första försöket eller ja, första äl sen jag tog ur spiralen, vi kör på principen blir det så blir det men den där nyfikenhet och kasten mellan hopp och förtvivlan mellan äl och bim kommer man visst inte undan. Ligger två digitala cb här i skåpet så nu gäller det bara att bita ihop med testandet så länge jag kan. Har fått tips om lloyds gravtest, att man kan ta dessa tidigt.

När jag testade denna graviditeten så hade jag ett test från lloyds, det funkade bra och då tror jag ändå att jag testade ganska tidigt med det, dock hur tidigt det var kommer jag inte ihåg.
  • WiMe06
    Elyssa81 skrev 2015-08-10 19:56:04 följande:

Plussade igen igår, direkt efter MF utan mens. Fick starkare plus idag också.

Åh Stort stort grattis! Vad roligt! Håller tummarna att allt går vägen denna gången!
  • WiMe06

Gick in i v 18 idag. Känns helt galet att tiden gått så fort. Men jag är så fruktansvärt orolig. Igår fick jag en tunn rosafärgad flytning och jag hade en konstig känsla i underlivet nästan hela fm. Släppte sen på em. Har inte kommit mer rosa eller liknande idag och den konstiga känslan har försvunnit men man blir ju så orolig ändå. Jag själv tror att det kan berott på känslig slemhinna eller att jag flänger runt för mkt.

Har RUL om 2 veckor. Det är en jobbig väntan dit.

Håller fortfarande tummarna för er som kämpar efter plusset.

• WiMe06
    Gullego1 skrev 2015-08-11 19:42:41 följande:

Mensen kom 3 dagar försenad.den har inte varit sen nångång tidigare...men nu väntar jag på en glad gubbe igen på ägglossningstest.Sen ska man bara få till myset,inte lätt när barnen e så pass stora att dom aldrig sover????

Haha, det där med att få till ngt med större barn är verkligen inte lätt. Vet precis hur du känner. Ver inte hur många ggr man blivit avbruten av att ngn ropar inifrån sitt rum om en miljon saker fast man trott att dem somnat hoppas ni får till nått mys när det är dags.
  • WiMe06
    Hummingbirden skrev 2015-08-18 05:11:26 följande:

Godmorgon tjejer :)

Testade imorse (det testet som ligger nederst, det översta är från i sön runt lunchtid) fortfarande svagt tycker jag iaf, men värt att köpa cb dig tills på Tors (troligen bim) tycker jag.. Vad tror ni? Jag har ingen direkt erfarenhet av dessa vanliga från RFSU....

Jag tycker absolut att det ser positivt ut hade helt klart köpt ett cb. Grattis
  • WiMe06
    Inheaven skrev 2015-08-17 22:21:34 följande:

Då tror jag absolut att det är ett plus :)

Gud så spännande. Du måste säga när du testar igen ;)

Tack. Ja jag hoppas på lite positiva nyheter då :)

Men fick en blinkande gubbe på äl test idag så nu ska vi mysa... wihu

Håller tummarna att det blir er tur denna gången
  • WiMe06

Hej tjejer!

Lider så otroligt med er som kämpar så hårt. Men ni ska veta att jag håller tummarna och hoppas för er varje månad att det blir er tur.

• WiMe06
    Inheaven skrev 2015-09-07 15:47:21 följande:
    Tack :)

Antar att du redan plussat :)
    Var med i tråden för några månader sedan. Men läser fortfarande ibland. Plussade i maj på 4e försöket och efter 1 mf. Är nu i v 22.
  • WiMe06
    Inheaven skrev 2015-09-22 18:13:46 följande:
    Kan behöva alla tummar som finns. Man får göra så gott man kan ;)
    Håller verkligen tummarna att detta leder till något riktigt bra
  • WiMe06
    Inheaven skrev 2015-09-30 21:32:17 följande:
    Testlagrets testa tidigt.

De ska egentligen inte bli något om det inte finns hcg i kroppen men jag vet ju så klart inte.
    Håller verkligen tummarna för dig
  • WiMe06
    Inheaven skrev 2015-10-04 17:16:39 följande:
    Är det bara min familjelivsapp som utelämnar bilder?

Ser Stickan du la upp och visst finns där ett streck, så såg mitt ut när jag testade positivt före bim. Håller verkligen tummar och tår för att det är tur
  • WiMe06
    Inheaven skrev 2015-10-04 18:04:24 följande:
    Kan du inte se cb testet?
    Nej tyvärr inte i appen men kanske om jag tittar via hemsidan istället.
  • WiMe06
    Inheaven skrev 2015-10-05 05:23:13 följande:

Tack alla.

Det gick bra nyss med digitala.

Vill inte lägga ut bild då jag vet hur jobbigt det är för vissa och respektersr det fullt ut.

Fick gravid 1-2..

Jag får lättare missfall så jag kommer gå på nålar fram till den 2 dec :(

Grattis inheaven, så roligt för er skull.
    Hoppas att fragminen hjälper så allt går bra.
  • WiMe06
    Orkide skrev 2015-10-14 19:48:48 följande:

Jag är gravid enligt cb

Jag har också fått äl-aktiga flytningar innan äl men äl- utslag på ältest har jag fått på dag 14-15.

Åh, helt fantastiskt, så glad för er skull. Stort grattis
  • WiMe06
    Orkide skrev 2015-11-11 15:39:15 följande:
    Det är missfall (pågående). Har sett hjärtat slå två gånger men det spelade tydligen ingen roll. Nu är den död o jag känner mig sämst. Visste inte att det kunde göra så ont. Skulle varit i v 9 nu. I torsdags slog hjärtat så någonstans därefter slutade det slå

När kan man börja försöka igen?
    Åh, beklagar verkligen! Hoppas att det går över snabbt för er. Finns inga ord som är hjälpande nog. Styrkekramar till dig!

Gällande att försöka igen så sa den gynekologen jag var hos att man skulle vänta en mens emellan, men så fort mitt mf var över började vi försöka och för oss tog det sig direkt efter mf. Det sägs ju att kroppen är inställd på en graviditet så ibland kan det påverka. Håller tummarna att det blir likadant för er om ni väljer att försöka direkt.
  • WiMe06

Hej Alla! Jag var med i denna tråden tidigt förra året men har inte varit aktiv här inne sedan dess. Men jag har aldrig kunnat sluta följa er. Ville egentligen bara hoppa in och önska alla en härlig sommar och sen håller jag tummarna för er som fortfarande kämpar. Kram på er alla <3 <3

• WiMe06
    Orkide skrev 2016-07-21 07:42:26 följande:
    Hej, det var ett tag sen. Hur har det gått för dig?
    Det har gått bra för oss, vi fick en liten tjej tillslut och när jag läser här inne så känner jag sådan sorg för er som kämpar så otroligt hårt, jag önskar verkligen att det är er tur snart, sen önskar jag lite extra för dig för jag vet att du var här inne i tråden när jag försökte också. <3
  • WiMe06
    Orkide skrev 2016-07-23 09:46:40 följande:
    Tack!
    Vad roligt att det blev en liten, stort grattis Stannar ni vid tre eller blir det en fyra senare
    Tack så mkt <3 Vi stannar vid tre, Jag känner mig så otroligt välsignad som har fått 2 pojkar och en liten tjej.

Får ni någon hjälp med hormoner eller ivf eller så? <3
  • WiMe06
    Orkide skrev 2016-07-23 14:04:42 följande:
    Ja jag förstår att du stannar med tre gosungar

Jag fick pergotime och efter ca 8 månader, men fem pergoomgångar blev vi gravida men det slutade i missfall. Jag åt pergo två omgångar till men sen vågade jag inte mer för det är cancerframkallande. Nu äter jag naturläkemedel, munkpeppar men det verkar inte funka så får hoppas på ren tur?!
    Usch vad jobbigt, vi hade ett missfall under tiden vi försökte och det är hemskt. Det tar så otroligt mkt på krafterna och hoppet.

Kan ni inte få hjälp med ivf eller utredning på ngt sätt? Hoppas turen kommer till er snart.
  • WiMe06
    Orkide skrev 2016-07-23 19:59:11 följande:
    Vi får ingen hjälp gratis eftersom vi har två barn tillsammans. Det jag kan få mer är pergotime men som sagt det vågar jag inte ta mer av :-/ Men vi kämpar vidare. I höst tänkte jag prata mer med min läkare om pergotimerisker så får vi se. Tack för att du tänker på oss
    Vad tråkigt att höra att ni inte kan få hjälp. Men hoppas er tur kommer vääldigt snart <3
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)