Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

barnlägtan skrev 2015-04-14 18:51:22 följande:

Wime06 - hade du gått långt innan du fick missfallet?

Nej, hade precis gått in i v 6. Så inte särskilt långt.

Har också läst att äl test kan visa positivt på grav.hormon men vet inte alls hur pass man kan lita på att det stämmer. Det kanske behövs mer hormon för att ÄL test ska ge utslag på grav än vad som krävs för att ett grav.test ska ge utslag??
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-04-14 21:56:08 följande:
    Negativt test idag. Nytt test i morgon. Har dock trådiga ägglossningsflytningar. Är det någon som har koll på hur länge man kan ha sådana innan ägglossning kommer?
    Det är väl olika hur länge flytningarna kommer innan ÄL, Jag har haft flytningar ca 1 vecka innan ÄL ibland. Så det är säkert olika.

Tog ett grav.test nu på morgonen. Det visar neg så nu är hormonerna ute. Hoppas missfallet räknas som en mens, isåfall skulle jag ja ÄL nästa vecka. Så börjar väl testa med stickor torsdag eller fredag tror jag.
  • WiMe06
    MSL82 skrev 2015-04-15 14:34:47 följande:

Hej i tråden! 

Vi planerar en 3a och jag ska ta ut min spiral i morgon. Vet däremot inte hur vi ska göra. Har ÄL i morrn tror jag (testade igår svagt, i morrn gör jag VUL i samband med ta ut spiralen så då får jag se). Hade tänkt att vänta en vända för att inte riskera att få barn precis innan nyår. Inte för att det spelar någon roll att det är sent på året utan mest för att vi redan har så mycket med julfrianden så det känns lite mycket. Om jag räknar efter ÄL i morrn på gravidräknaren här på familjeliv skulle BF va 6/1-16. Hur skulle ni gjort? E lite sugen på att tänka, blir d så blir d. Vi ska ändå inte försöka aktivt utan låta det bli när det blir lite mer nu. har varit så hysteriskt försökande de tidigare två gångerna. Har kollat med ÄL stickor mest för att se ungefär jag ens har ÄL. 
    Jag e bara lite nyfiken på hur ni andra skulle tänkt i min sits å hur gör ni Cool

Välkommen! Vi har tänkt köra på, vill så gärna ha ett barn till. Var beräknad till den 10/12 men fick tyvärr missfall förra veckan.

Så nu väntar jag in ÄL eller mens, tänkte börja testa med stickor imorgon, räknas MF som mens så har jag ÄL nästa vecka.

Skulle det ta sig denna ÄL så skulle bf bli ngn gång i början/mitten på januari.

Mina två pojkar har båda fötts förtidigt. Så chansen för december blir säkert större ändå. Men jag tänker inte på det, längtan är större än datum och månader men det är ju så individuellt vad man känner, tror bara du kan utgå ifrån er själva och vad ni känner är det bästa för er!

Lycka till
  • WiMe06
    MSL82 skrev 2015-04-16 10:40:53 följande:
    Nä men jag håller med. Men det är inte att det just råkar vara jul och nyår, eller att det är sent på året, som får mig att fundera. Det är att vi har så mycket att göra då så efter varje jul e vi helt slut av firanden och annat, även om det är kul. Så jag tänker att det vore skönt att inte ha en sak till att "klämma in". inte själva födandet alltså utan att ha en sak till att fira. Men samtidigt så spelar det ju ingen roll. Man anpassar ju sig. Spiralen ryker idag å sen får vi se. Vi sa att vi inte aktivt försöker nu direkt utan väntar tills efter nästa mens. Men om det skulle råka bli, ja då blir det så:)
    Tycker ni gör rätt som lyssnar på er själva förstår er att man kanske inte vill ha alla firanden samtidigt utan sprida ut det lite över året det blir nog bra vad ni väljer
  • WiMe06

Första ÄL testet taget nu, visar inga tecken på ÄL än, men kan ändå urskilja vart strecket för ÄL kommer vara nånstans. Så jag fortsätter testa imorgon.

• WiMe06
    barnlägtan skrev 2015-04-16 14:48:46 följande:

Är lite fundersam över mitt bim datum. Enligt appen skulle bim vara 15/4 men enligt mina uträkningar 20/4 och då förklara det ju varför jag inte har fått mensen. Men jag har haft ont i brösten sen den 11/4 är inte det lite lång tid före 20/4 för att vara pms besvär. Brukar bara vara Max 4 dagar före mens för mig.

10 dagar innan låter ju ganska mkt, brukar inte heller ha tecken på mens förrän max nån/några dagar innan.

Får hoppas att tecknena är positiva så det inte är kroppen som spökar för dig, håller tummarna.
  • WiMe06

Nytt ÄL test taget nu. Men idag visade det inte ens ett litet spökstreck. Fortsätter testa imorgon och hoppas att inte ÄL varit utan att den kommer snart.

• WiMe06

Lycka till alla som väntar på BIM och som just haft ÄL

Själv väntar på ÄL, tredje dagen jag testar med sticka idag, men den visar inte en tillstymmelse till ÄL.

När ni testat med stickor, när har det börjat synas ngt att ÄL är på väg?

• WiMe06
    Syoss skrev 2015-04-18 20:13:12 följande:
    Det där kan ju va så olika. För mig syns det ett svagt streck hela tiden. Sen är stegringen långsam, så jag ser oftast 4-5 dagar innan positivt äl-test att det närmar sig smile1.gif är det första gången du använder äl-test?
    Okej, på mina syns det ingenting. Dem är helt blanka. När jag testade första gången i torsdags så tyckte jag mig ana ett svagt svagt streck, men dem andra dagarna ingenting. Men sen vet man ju inte heller hur det blir efter ett MF, det kanske inte är någonting som stämmer.

Ja, det är första gången jag använder stickor, har haft väldigt bra koll på ÄL innan jag fick detta MF, så jag kände att jag ville börja testa med stickor för att se om det ändrat sig ngt.
  • WiMe06

Räknade nu och om ÄL är som vanligt även efter MF så skulle jag haft den i måndags, så jag kanske missade den. Så frustrerande att inte ha koll på kroppen längre känner jag.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)