MSL82 skrev 2015-04-15 14:34:47 följande:
Hej i tråden!
Vi planerar en 3a och jag ska ta ut min spiral i morgon. Vet däremot inte hur vi ska göra. Har ÄL i morrn tror jag (testade igår svagt, i morrn gör jag VUL i samband med ta ut spiralen så då får jag se). Hade tänkt att vänta en vända för att inte riskera att få barn precis innan nyår. Inte för att det spelar någon roll att det är sent på året utan mest för att vi redan har så mycket med julfrianden så det känns lite mycket. Om jag räknar efter ÄL i morrn på gravidräknaren här på familjeliv skulle BF va 6/1-16. Hur skulle ni gjort? E lite sugen på att tänka, blir d så blir d. Vi ska ändå inte försöka aktivt utan låta det bli när det blir lite mer nu. har varit så hysteriskt försökande de tidigare två gångerna. Har kollat med ÄL stickor mest för att se ungefär jag ens har ÄL.
Jag e bara lite nyfiken på hur ni andra skulle tänkt i min sits å hur gör ni 
Välkommen! Vi har tänkt köra på, vill så gärna ha ett barn till. Var beräknad till den 10/12 men fick tyvärr missfall förra veckan.
Så nu väntar jag in ÄL eller mens, tänkte börja testa med stickor imorgon, räknas MF som mens så har jag ÄL nästa vecka.
Skulle det ta sig denna ÄL så skulle bf bli ngn gång i början/mitten på januari.
Mina två pojkar har båda fötts förtidigt. Så chansen för december blir säkert större ändå. Men jag tänker inte på det, längtan är större än datum och månader

men det är ju så individuellt vad man känner, tror bara du kan utgå ifrån er själva och vad ni känner är det bästa för er!
Lycka till