• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • Orkide

Jag har en fråga. Kan ni inte starta en fortsättnings tråd till denna fast på gravid sidan. Jag har ju följt några av er i mer än ett år och vill gärna veta saker milstolpar eller stark oro. Men de tär lite på en att gå in här o läsa gavidfrågor när allt man önskar är att få vara med.

• LeiaBus2010
    Orkide skrev 2016-12-18 21:34:05 följande:

Jag har en fråga. Kan ni inte starta en fortsättnings tråd till denna fast på gravid sidan. Jag har ju följt några av er i mer än ett år och vill gärna veta saker milstolpar eller stark oro. Men de tär lite på en att gå in här o läsa gavidfrågor när allt man önskar är att få vara med.

En bra idé Men jag vet inte om jag är gravid ännu :-P Om du syftar på mig också?

Förstår att du känner så... det är dom tur snart också. Allt händer och sker när det är absolut meningen <3
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Orkide

Vet inte vem jag syftar på. Känner att de här dagarna innan BIM känns så otroligt jobbiga bara. Känns som att det aldrig blir vår tur. Snart är det två år sedan vi började.

• LeiaBus2010
    Orkide skrev 2016-12-19 07:12:34 följande:

Vet inte vem jag syftar på. Känner att de här dagarna innan BIM känns så otroligt jobbiga bara. Känns som att det aldrig blir vår tur. Snart är det två år sedan vi började.

Har ni sex varannan/ var tredje dag?

Eller var det du som gjort ivf?

Har läst runt så mycket så man blir lite snurrig :-P

Det är er tur snart jag lovar <3
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-19 07:25:26 följande:
    Har ni sex varannan/ var tredje dag?

Eller var det du som gjort ivf?

Har läst runt så mycket så man blir lite snurrig :-P

Det är er tur snart jag lovar <3
    Jag har svårt att bli gravid. Har enbart blivit med pergotime tidigare. Men prövar nu letrozol som även den hjälper äggen att mogna. Har troligtvis endometrios (ej konstaterad med titthållsoperation). Så för oss är det tur. Men vi missar aldrig äl
  • LeiaBus2010
    Orkide skrev 2016-12-19 07:28:29 följande:

Jag har svårt att bli gravid. Har enbart blivit med pergotime tidigare. Men prövar nu letrozol som även den hjälper äggen att mogna. Har troligtvis endometrios (ej konstaterad med titthållsoperation). Så för oss är det tur. Men vi missar aldrig äl

Ja just det!

Usch vilken kamp. Jag har alldeles precis gjort titthål men jag hade inte endo Tack o lov. Kan vara värt att göra.

Jag har ont som fan men ingen vet varför typ... mindre kul.

Men men. Allt händer när det är meningen <3 Jag litar inte på det som kameran snappar upp ibland och ibland inte. Här är en bild från morgonens test med apoteket hjärtat. Direkt efter 5 min kan man ana något med hjälp av blixten. Men man ser inget med ögat.

Borde ju bli starkare eftersom det var ganska tydligt i fredags... det är nog inget den här månaden ändå. . som jag trodde.

• Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-19 08:10:19 följande:
    Ja just det!

Usch vilken kamp. Jag har alldeles precis gjort titthål men jag hade inte endo Tack o lov. Kan vara värt att göra.

Jag har ont som fan men ingen vet varför typ... mindre kul.

Men men. Allt händer när det är meningen <3 Jag litar inte på det som kameran snappar upp ibland och ibland inte. Här är en bild från morgonens test med apoteket hjärtat. Direkt efter 5 min kan man ana något med hjälp av blixten. Men man ser inget med ögat.

Borde ju bli starkare eftersom det var ganska tydligt i fredags... det är nog inget den här månaden ändå. . som jag trodde.
    Ser du ingenting alls med blotta ögat? Ett streck är ju ändå ett streck men det borde ju bli starkare
  • LeiaBus2010
    Orkide skrev 2016-12-19 08:50:42 följande:

Ser du ingenting alls med blotta ögat? Ett streck är ju ändå ett streck men det borde ju bli starkare

Ja precis. Man ska ju inte ens kunna få ett streck om där inte finns lite hcg i levern. Hm. Nä jag gör ju inte det. Visst kanske jag kan tycka mig tyda nåt men det ser mest bara ut som ett torksktreck eller fuktstreck rättare sagt :-P Jag får helt enkelt avvakta någon dag till. Kanske har jag bim den 23 ändå och bara har haft tur att hinta lite för att jag inte skulle dricka i helgen haha
  • Beebii
    Orkide skrev 2016-12-18 21:34:05 följande:

Absolut! Det finns ju massor av gravid trådarna beroende på bf och så. Förstår precis frustrationen och kikar in här då och då och håller tummarna för er. Kan vara svårt att göra en ny tråd och urskilja den men det kanske går. Heja heja Orkidé!
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)