• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • Bodrum

Hej! Tänkte bara uppdatera lite. Blödde ju för en dryg vecka sen, men på kontrollen förra veckan levde bebben trots allt. Nu håller jag tummarna för att allt går vägen för mig men också att ni får era efterlängtade plus snart! Träffade nyligen en vän som blivit gravid på första försöket för andra gången och aldrig haft missfall. Är glad för hennes skull men kände samtidigt att kunde det inte varit någon i tråden som försökt länge som fick plussa först? Tycker det borde finnas en turordning . Kramar till er alla och må 2017 bli året vi alla får en bebis

• LeiaBus2010
    Bodrum skrev 2016-12-26 14:33:54 följande:

Hej! Tänkte bara uppdatera lite. Blödde ju för en dryg vecka sen, men på kontrollen förra veckan levde bebben trots allt. Nu håller jag tummarna för att allt går vägen för mig men också att ni får era efterlängtade plus snart! Träffade nyligen en vän som blivit gravid på första försöket för andra gången och aldrig haft missfall. Är glad för hennes skull men kände samtidigt att kunde det inte varit någon i tråden som försökt länge som fick plussa först? Tycker det borde finnas en turordning . Kramar till er alla och må 2017 bli året vi alla får en bebis

Va skönt.

Här syns ingen mens till och jag har så ömma bröst så ja blir knäpp. Dom e svullna överallt typ.

Molvärk / mensvärk/ stickningar i livmodern trött och ingen aptit.

Men jag låter tiden utvisa och testar mig inte ännu.

Mina kära vänner förlorade sin ena tvillingpojke på 3 månader på julaftonsmorgon. Plötsligt kändes vår bebisverkstad inte alls prioriterad Allt känns bara hemskt...
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Beebii
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-26 14:40:41 följande:

Va skönt.

Här syns ingen mens till och jag har så ömma bröst så ja blir knäpp. Dom e svullna överallt typ.

Mina kära vänner förlorade sin ena tvillingpojke på 3 månader på julaftonsmorgon. Plötsligt kändes vår bebisverkstad inte alls prioriterad Allt känns bara hemskt...

Jag ska inte vara sån men det var mina första tecken - brösten som ömmade! Sen kom molvärk och illamående... men mens symptom kan ju vara samma...blä!

Usch va himla hemskt för dina vänner , var det i magen eller 3 mån utanför? Kan ju kännas hemskt absolut att förlora ett barn i magen men när dom kommit ut och man fått hålla, se, känna sina barn då är dom ju mer på riktigt om du förstår. Förlåt du behöver såklart inte svara.
  • Nsmm

Bim-4 idag.. Är så rädd att bli besviken.. känns som att tiden aldrig går heller.. hatar tiden mellan äl och bim!!!

• Orkide
    Bodrum skrev 2016-12-26 14:33:54 följande:

Vad skönt att allt var normalt. Vilken vecka är du i nu?

Har en svägerska som pratade med mig om hur orolig hon var att hon o hennes kille skulle ha samma problematik som oss och aldrig bli gravida. Hon till och med övertalade sin kille att börja bebisverkstaden ett halvår tidigare än de tänkt pga hennes oro. På första försöket blev de gravida.. var lite irriterad på henne o att hon hade mage att använda vår problematik till hennes oro..

I alla fall.. Mensen kom ordentligt julaftonskvällen.
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-26 14:40:41 följande:
    Va skönt.

Å vad tragiskt Så hemskt. Kram <3
  • LeiaBus2010
    Beebii skrev 2016-12-26 18:23:28 följande:

Jag ska inte vara sån men det var mina första tecken - brösten som ömmade! Sen kom molvärk och illamående... men mens symptom kan ju vara samma...blä!

Usch va himla hemskt för dina vänner , var det i magen eller 3 mån utanför? Kan ju kännas hemskt absolut att förlora ett barn i magen men när dom kommit ut och man fått hålla, se, känna sina barn då är dom ju mer på riktigt om du förstår. Förlåt du behöver såklart inte svara.

Orkide skrev 2016-12-27 08:14:31 följande:

Å vad tragiskt Så hemskt. Kram <3

3 månader utanför magen... ena tvillingpojken :'-(

Kände på tappen idag... rättare sagt försökte... den var mjuk men kunde inte känna något annat för det var väldigt "svullet" där inne... brukar inte pilla på den men läste att den känns olika i olika perioder av cykeln. Och för några dagar sedan så var den vakåtvänd o hård... nu kunde jag knappt urskilja den från övrigt haha.

Lästatt tappen är mjuk o stängd med slempropp vid graviditet. .. kunde dessvärre inte hitta öppning för den var bakåtvänd tror jag...

Neg test imorse. Kunde inte låta bli :-P

Måste försöka tänka på annat. Jobbade från 7.30 till 21.45 igår... ledig idag. Sen jobb imorgon med.

Hoppas att ni alla haft en fin jul!

Brösten är fortfarande ömma som f-n förresten. Och igår på jobbet så mådde jag lite illa... kanske är ett gott tecken? Hoppas ju lite iaf
  • Beebii
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-27 12:12:40 följande:

3 månader utanför magen... ena tvillingpojken :'-(

Kände på tappen idag... rättare sagt försökte... den var mjuk men kunde inte känna något annat för det var väldigt "svullet" där inne... brukar inte pilla på den men läste att den känns olika i olika perioder av cykeln. Och för några dagar sedan så var den vakåtvänd o hård... nu kunde jag knappt urskilja den från övrigt haha.

Lästatt tappen är mjuk o stängd med slempropp vid graviditet. .. kunde dessvärre inte hitta öppning för den var bakåtvänd tror jag...

Neg test imorse. Kunde inte låta bli :-P

Måste försöka tänka på annat. Jobbade från 7.30 till 21.45 igår... ledig idag. Sen jobb imorgon med.

Hoppas att ni alla haft en fin jul!

Brösten är fortfarande ömma som f-n förresten. Och igår på jobbet så mådde jag lite illa... kanske är ett gott tecken? Hoppas ju lite iaf

Å fy va hemskt! Va ledsen man blir av att höra sånt! Beklagar verkligen!

Jag kände med på tappen under flera månader men ärligt så kände jag ingen skillnad. Endast bröst och illamående som kan vara värt att gå på! Håller tummarna!!

Mitt test bim-2 var jätte svagt och på bim inte så mycket starkare så beroende på hur mycket hcg hormoner man producerar kan det förstås ta tid! :-/
  • bessie01

Vi planerar nr 3 nu slutade med cerazette för några veckor sedan och vill gärna bli gravid snart, men min kropp verkar tycka något annat.

• LeiaBus2010

Orkidé

Missade att du fick din mens

Skit med! Då håller vi tummarna för plus i januari!! Kram!

Beebi. Ja. Det är fruktansvärt.

Har mensvärk idag med

Ömma bröstet. Höger vårta känns som den brinner vid beröring

Svider liksom. Och superöm! Jag är ganska ljushyad så mina ådror syns jämt. Så svårt att avgöra där om dom syns mer eller inte haha.

Men jag kan tycka att dom syns lite mer :-P Eller så är det bara önsketänkande. Dom har iaf blivit lite större och ramlar ur bhn haha!

Nu ska jag vänta med att testa till på nyår

Välkommen Bessie01

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)