Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Molly890 skrev 2016-09-29 12:20:35 följande:

Hej allihopa :) jag är helt ny på detta, men kände att de kunde vara skönt att dela tankar och så med er i samma situation :).

Jag och min man har försökt få ett tredje barn nu i några månader.. men de är så segt att aldrig plussa :( våra andra två blev jag gravid med ganska omgående efter avslut med preventivmedel, inte för att det gått så jätte lång tid sen jag tog ut min spiral (tog ut den i maj) men längtan är ju så enorm efter en liten i magen igen..

försöker att inte känna efter varje månad men de är så svårt ???? Några tips på hur man kan "sluta" känna efter? ????

Försökt i över ett och ett halvt är med ett missfall förra året. Försöker fokusera på barnen jag har i nuet så jag inte missar dem i den här eviga väntan. Hobby om man har någon kan ju vara bra att lägga fokus på
  • Orkide
    Zora skrev 2016-09-29 13:11:17 följande:

Här kom mensen idag, inte alls konstigt eftersom mannen var bortrest under äl. Bara typ 2 veckor kvar tills man kan försöka igen :p

Nej det kanske inte är så konstigt Väntad men ändå ovälkommen kanske
  • Orkide
    Molly890 skrev 2016-09-29 14:37:51 följande:
    Ja jag försöker lägga fokus på barnen och jobbet, intressen m.m men ändå när de närmar sej 27-3 varje månad så känner jag efter.. ibland medvetet och ibland omedvetet. Hoppas så varje månad och även nu då det inte kommit någon men ännu.. men vill inte testa ifall de skulle vara ett - :/
    Vet hur det känns. Olika månader tar olika hårt
  • Orkide
    Beebii skrev 2016-09-29 17:09:43 följande:

Här Är ännu en med massa gravid symptom som illamående ont i äggstockarna sugen trött och vad det nu månne vara. Bim imorgon enligt fertility friend appen och gjorde cb digitala idag. Visade icke gravid. Nu verkar även blödningen kommit...fan...extra ledsen då det nu är exakt ett år sedan jag fick plus på testet när det var en oplanerad graviditet. Fick vara gravid i 2 veckor till sen blev det mf. Nu har vi alltså försökt mer eller mindre i ett år. Denna omgången var det äl tester, tempning, sekretkoll, och vad jag trodde perfekt tajming. Ja vi har 2 barn sen innan och oerhört glada för det såklart men jag vill ha fler barn och nu är mannen med på det oxå. Känns som att det inte kommer ske nu....

Man googlar till förbannelse för att få hopp och svar men så händer det man inte vill och mensen kommer. Eller så slutar det med mf. Sorgen blir stor och saknaden. Känns så orättvist samtidig som man känner sig så egoistisk som trots 2 barn vill ha mer. Just nu är det en mycket tung dag för mig. Skriver här då det finns fler som upplever/upplevt liknande...

Ja detta är ett helvete. Ta ett glas vin o var ledsen o arg. Imorgon är en ny dag o en dag närmare äl! Vi ska ha ett till unge!! Kram!
  • Orkide

Nu har jag också hamnat i ångesten inför BIM. Alltid några dagar innan. Ska få mens allt från lör-sön. Tog test imorse med graviditetskollens stickor. Inte ens uns av streck.. Så ångest inför det :-/ Men annars bra morgon och bra lämning av barn !

• Orkide
    Nsmm skrev 2016-09-30 08:28:46 följande:
    Ja den där ångesten är inte rolig :( förstår dig helt. Men vänta o se till måndag med att testa då borde du kunna se ett plus för hoppningsskull! Hoppas hoppas!! Kram
    Tack. Men det är nog inget att hoppas på denna månad. En prick blod på tampongen det brukar betyda att mensen kommer om 1-3 dagar.
  • Orkide
    Beebii skrev 2016-09-30 22:48:28 följande:
    Ja här började det ju väldigt diffust med rosa på pappret för flera dagar sen. Hoppades in i det sista på inplantationen men så fort jag gjort ett digitalt BFN test började mensen....
    Varje gång jag varit gravid har tampongerna och trosskydde varit helt blanka och vita. Så jag vet att mensen är på g om det finns ett uns att rosa/röd.
  • Orkide
    Molly890 skrev 2016-10-02 10:18:55 följande:

Jag kunde inte hålla mej så tog ett test idag och de va ett plus!! :D jag kan knappt tro att de är sant.. de känns så overkligt :p

Grattis
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2016-10-02 18:38:14 följande:

Blir inte klok på det här...

Spökstreck va? (Bim +3)

Oredigerad bild.

Och en lite redigerad

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Ser inget tyvärr. Men du kanske ser något som inte fångas på bild?
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)