Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Beebii skrev 2016-11-01 21:06:36 följande:
    Jag testade i lördags helt blankt, idag är bim och fick sååå svagt 2 streck på stickan! Så ge inte upp förrän mensen visat sig isf! Blir det rött eller rosa på pappret när du torkar?
    VA!! Vad säger du !! Är du gravid!! Supergrattis!
  • Orkide
    Beebii skrev 2016-11-01 21:47:27 följande:
    Haha ja jag vet ju faktiskt inte än men ingen mens trots bim å sen detta jättesvaga testet! Men det kan ju vara så! Å det känns helt galet och otroligt! Trodde att det var kört ännu en gång.... tusen tack Orkidé önskar dig detsamma snarast! <3
    Härliga nyheter. Klart du är gravid. Stort grattis. Blir alltid extra glad o rörd när det är någon som kämpat lite längre. Njut nu o börja leta alkofria goda glöggar till jul hihi
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2016-11-02 13:00:03 följande:

Nyss hemkommen från gyn. .. inväntar remiss till titthålsoperation. .. misstänkt endometrios. .. Vid VUL så såg han hög aktivitet på höger äggstock och att en äggledare var rejält stor och redo att spricka. .. konstigt tycker jag för jag har ju haft äl den här månaden... tror jag iaf... så de verkar som att min mens kommer att dyka upp och att jag troligtvis har en äl till på gång. . Då gäller det att ligga i nu då. :-P Men jag måste ju ändå testa mig tills mensen kommer För OM jag är gravid så är det för tidigt att se med VUL ... (typiskt haha)

Jaja bara att bita ihop och hoppas att op går bra sen då...

Har ju inga större förhoppningar om att vara gravid nu....

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Jag har misstänkt endometrios. Aldrig gjort titthålsoperation för att fastställa. Jag har lyckats bli gravid med pergotime o nu hoppas jag på letrozol. Så ge inte upp. Kram
  • Orkide
    Nsmm skrev 2016-11-02 15:47:25 följande:

Mensen kom nyss!!

Känner inget annat än sorg :(

Blä vad trist!!
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2016-11-03 16:24:12 följande:
    Åh tack. Ja jag har haft misstänkt i över 2 år.

Haft besvär i 4... så det tar tid innan man får riktig hjälp känns det som.

Hoppet sjunker ju lite när man får ett sånt besked eftersom det kan påverka chansen att bli gravid.

Sitter här med molvärk och på bim -4... så får man en känga att man eventuellt snart ska ha äl :-P Så jag håller mig med att testa tills på lördag/söndag.

Känns ju verkligen som att det är något ändå. Det är väl för tidigt att se på vul redan i v 3 isf? Halsbränna och lätt illamående på kvällen. Jag äter till och med frukost! Har jag aldrig aptit till annars.
    Beebii skrev 2016-11-03 12:30:44 följande:

Haha ursäkta men det där sista känner jag igen! Jag måste oxå äta något, vad som helst, på morgonen annars trycker illamåendet på.... håller alla tummar!!

Haha. Ja det är ju ett väldigt gott tecken iaf :-P
    Ja v3 är alldeles för tidigt för att kunna se något så än är det inte över. Hoppas hoppas.

Vad har du för besvär? Jag har haft mensvärk som jag typ svimmar av. Hjälper genom att ta tre naproxen..
  • Orkide
    Nsmm skrev 2016-11-03 21:18:53 följande:
    Hur går det för dig nu?
    Jag är på cykeldag 7. Tar tabletter, letroxol för att hjälpa äggen. Har väl en vecka kvar till äl. Men det här är nog min favoritvecka. Ingen mens o ingen ångest att hinna med sex. Å inga tankar "är det ett symptom?" tusen gånger per dag. Hehe
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2016-11-03 22:32:38 följande:
    jag är väl i v 3+2 idag typ.

Så hoppet lever ju kvar en gnutta...

Jag har extremt mkt mensvärk, sticker drar och pirrar. Har gjort extra mkt de senaste 2 dagarna.

Lätt illamående på kvällstid, o lätt halsbränna. Sen får jag som stickningar i brösten.. och en extrem trötthet... n

Hur är det med dig??
    Jo då. Jag går o väntar på nästa vecka då jag bör ha äl. Inte så mycket att göra än att vänta
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-11-09 14:30:16 följande:
    Åh, känner igen det där. Fortsatte du med Letrozol alltså? Ska man ta det kontinuerligt så länge man inte är gravid?
    Ja jag fortsatte med letrozol. Man tar de i fem dagar antingen från cd 3 eller från cd 5. Jag började på cd 5 nu som jag gjort tidigare med pergotime. Väntar på äl som bör inträffa nu i dagarna.
    Hur mår du?
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-11-10 07:01:32 följande:
    Åh spännande med ÄL, tycker alltid man får lite boost och faktiskt börjar tro att det kan hända då. Jag mår faktiskt ganska bra för tillfället, är inne i en period när jag inte tänker och oroar mig så mycket. Men vet ju att det kan vända fort... Hur mår du?
    Å vad skönt. Som vanligt är det ganska lugnt med sinnet nu. Det brukar bara vara jobbigt veckan innan ägglossning. Den veckan mår jag sämst. När har du BIM?
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-11-10 12:42:34 följande:
    Imorgon tror jag, har kort lutealfas, så brukar få mens 12 dagar efter ÄL, som kommer typ D12-14. Men tänker vänta till söndag om jag inte får mens innan dess, för det är så sjukt jobbigt att få plus innan v4+0, veckorna är långa ändå. Men med det sagt så är jag ganska övertygad om att det inte blev något denna gång. Fast det känns faktiskt okej. Var bland annat i Hiroshima förra veckan och fick mig en tankeställare kring vad som är viktigt i livet och försöker nu behålla den känslan så att jag inte stressar upp mig igen. Tänker på dig och hoppas att det är din tur snart!
    Vad spännande att besöka Hiroshima. Hur var det där? Förstår att man får ett helt annat perspektiv på vad som är viktigt då. Hoppas för er också!!

Jag tror att äl varit. Testar med billiga tester och igår vad testet starkare (inte fullt utslag men det kanske jag hade sett om jag testat på kvällen!?) än idag.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)