Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Har precis varit hos läkaren och fått Letrozole utskrivet. Känns bra att få prova något annat är pergotime för att kunna bli gravid. Har ju bara blivit gravid med hjälp och att få hjälp trots att jag har två underbara barn känns just nu underbart.

• Orkide
    Beebii skrev 2016-10-05 15:46:11 följande:
    Å va skönt! Ja man känner ju lite att nu får man klara sig själv. Vi har ju redan barn... lycka till!
    Tack känns skönt med lite hopp, det hade nästan försvunnit. Hur går det för dig
  • Orkide
    Nsmm skrev 2016-10-06 07:56:57 följande:

Nu har jag tagit test på bim dagen, som e negativ.. nehepp då blir det ingen juni bebis. Nu e de bara att vänta på mensen!!

Jobbigt. Men då får man ta ett glas vin och hoppas på att nästa månad får man dricka vatten. Hemska dagar innan mensen har kommit
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-10-06 17:40:27 följande:
    Åh, vad bra, då tänds ju hoppet igen! Hoppas att Letrozole funkar bättre! Förlåt kanske dum fråga, men har dom förklarat på vilket sätt hjälper det eftersom det är antiöstrogen? Vet att det används men har inte riktigt fattat hur det funkar. Lite nyfiken bara... Håller tummarna för att du ser ett plus snart!
    Läkaren jag träffade igår sa att det ska fungera på samma sätt pergotime. Hjälpa till att stimulera ägglossningen. Läkare pratar ibland så fort och på sitt fackspråk så svårt att hänga med ibland men det var väl vad jag fick ut av det och att tabletterna är ofarliga.
  • Orkide
    Nsmm skrev 2016-10-07 18:33:14 följande:

Hej flickor!
    Jag fick min mens igår tyvärr.. så jag har druckit en hel del alkohol på kvällen.. inte mkt att göra åt egentligen! Får ta nya tag nästa gång. Nu får man vänta in ägglossning o sen hoppas på det bästa. Jag har bestämt mig att inte ta något gravtest denna gång.. kommer ta ett test på bim.. ska försöka att inte lägga så mkt fokus och energi på det.. det blir väll när det blir..

Det suger på ren svenska. Imorgon eller i övermorgon kommer det kännas bättre och du kommer se mer fram emot nästa äl. Är det något jag lät mig så är det att tiden mellan äl och bim är jobbigast!
  • Orkide
    Nsmm skrev 2016-10-08 13:56:18 följande:
    Tycker oxkså att tiden mellan äl o bim är jobbigast.. det suger verkligen ja.. när har du ägglossning då?
    Nästa söndag är det dag 14 så då borde äl ske. Testar ju dock nya tabletter denna omgången så vi får se om den kommer som vanligt. Ska enligt gyn börja testa på tis.

Får du äl 14 dagar efter första mensdagen eller när brukar du ha äl?
  • Orkide
    Nsmm skrev 2016-10-08 20:20:23 följande:
    Jag brukar ha 14 dagar efter, så jag ska ha äl den 20e denna månad. Men jag kommer börja testa några dagar innan för att vara 100 % säker.. när har du bim då? Jag har bim den 3/11
    Jag har BIM någon gång i slutet av månaden. Men vi för väl se om ÄL kommer som den ska.
  • Orkide
    Quirall skrev 2016-10-09 18:33:48 följande:
    Tack det går bra, är i 18+4 idag och dags för rul i morgon. Varit sjukskriven sen den 4/8 nu pga av illamående och det sitter fortfarande i, jobbigt men inget att klaga på. Men lever med en oro hela tiden att något skall gå fel eller att jag skall bli sjuk tidigare denna gång. Blev ju akut sjuk med sonen och bådas liv hängde i en skör tråd. Men bm och läkare har koll på mig så är bara att flyta med som gäller just nu :)

Stort grattis till plusset som var i tråden nyligen och fortsätter hålla mina tummar att ni andra får era efterlängtade plus väldigt, väldigt snart!!
    Ja just det :-/ Hoppas allt fortlöper som det ska men det är ju bra att de har extra koll på dig
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2016-10-09 22:24:38 följande:

Önskar min mens kunde komma snart..

BIM+10!!!

Neg. Test...

#såtröttpådetta

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Å vad frustrerande Hur länge väntar du innan du ringer bm?
  • Orkide
    Rosenlarv skrev 2016-10-10 08:37:31 följande:

Min mens kom i söndags dagen innan jag hade beräknat:( enda positiva är att datumen flyttades så att jag och min man troligtvis är tillsammans under nästa ÄL. Förut såg det ut som vi skulle vara i olika länder. Kommer köra ÄL-test nästa månad. Nästa BIM runt 5 november. Vet någon om man har rätt till utredning om man bara har ett gemensamt barn eller är det bara innan första barnet man kan få hjälp? Ännu har det ju inte gått så långt men börjar känna mig lite orolig nu....

Hur länge har ni försökt? Efter ett år kan ni ju ringa gyn för att prata lite och se vad de kan kolla. Men de kanske inte gör en fertillitetsutredning på er och skulle ni behöva ivf så är det på er bekostnad.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)