Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Beebii skrev 2016-10-20 07:06:20 följande:

Inte helt tydligt när jag hade äl den här månaden pga att jag jobbat olika tider förra veckan och tempat ovanligt tidigt... iaf så hade jag ev äl i fredags och då är det en vecka kvar tills testning. Gubben har dock inte varit på G alls i höst utan trött och orkeslös.. perfekt tajming... Man känner sig ganska ensam i babyverkstan när man inte pratar med någon. :-/

Å prata här ös ur allt du tänker på.
  • Orkide
    Beebii skrev 2016-10-20 18:32:02 följande:
    Haha ja tack det kommer nog... just nu är det en svag lampa av hopp som lyser...i väntan på bim, hoppet är ju det enda positiva vi har innan svaret kommer! Gubben är egentligen nöjd som det är med 2 barn så det känns som att allt hänger på mig om jag ska bli gravid. Jag som räknar och försöker få ihop dagar tid och sex. Trodde ju aldrig att det var den delen som skulle fela då han aldrig missat en chans till sex förut men nu är han mer trött än sugen. Jag är 37 och han 34 så tycker inte att det är någon ålder att skylla på?

Vi har försökt i drygt 1 år utan att kolla om allt fungerar. Funderar på att skaffa ett sånt där hemma spermie test för att se hur det står till där. Jag kör med appar och tempning så har hyfsad koll på att mina cykler funkar iaf. Någon här som provat det?
    Aldrig testat spermietesterna. Men vi gjorde ju en fertillitetsutredning innan barnen kom och manens fiskar var bra och mina ägg mindre bra. Kanske ska boka tid och bara kolla så att allt ser okej ut?

Jag har en vecka kvar till BIM och jag är så nervös över att det ska bli minus som vanligt. Men denna gången testade jag ju letrozol och ägglossningsspruta så hoppet är ju maxat men fallet lär bli desto större

Till råge på det är barnen sjuka och jag har vabbat sen tisdags och sovit väldigt lite.
  • Orkide
    Beebii skrev 2016-10-20 20:58:33 följande:
    Usch ja jag vet hur det är och håller tummarna för dig med Orkidé!
    Håller tummarna för er också. Angående din karl och hans stöttning i det hela så känner jag igen mig lite. Sambon orkar inte prata om det här längre. Vi har ju två barn säger han så han känner ingen panik. Men jag tror vi tjejer har ett behov att älta, undra, hoppas o gå igenom de andra stadierna ilska o att vara ledsen.
  • Orkide
    NovaElton skrev 2016-10-21 06:59:07 följande:

Och nu tror jag mensen kom. Dock inga symptom på mensen alls... Lite rosa på pappret bara när jag torkade mig nu imorse.

Hoppas det inte är mensen!!
  • Orkide
    NovaElton skrev 2016-10-21 07:17:35 följande:
    Vad skulle det annars vara?

Normalt att få småblödningar såhär i början kanske?

Ush känns så jäkla trist om det är mensen:/
    En del får ju rosa flytningar eller till o med en blödning även om de är gravida. Jag har dock inte varit med om det men har hängt i så många olika gravtrådar att jag läst om det.
  • Orkide
    NovaElton skrev 2016-10-21 21:34:08 följande:
    Skumt är det. Fick lite rosa på pappret imorse 2 ggr när jag var och kissade. Är för övrigt konstant kissnödig. Och sen den 2a gången imorse så har inte varit någe rosa eller blod över huvud taget..

Minst sagt skumt.
    Hur går det för dig?
  • Orkide
    Beebii skrev 2016-10-22 08:01:27 följande:
    När precis samma här! Jag har verkligen behov av att diskutera detta och att försöka! Dessutom har jag fått ruggiga ägglossningar så jag har ont, helt osugen egentligen men jag vill ju (dessutom är jag mer sugen under lutealfasen konstigt nog?!) Känns så jäkla tungt att gå tom månad efter månad...varför liksom? Det har ju funkat 4ggr förr? Två slutade dock i mf...
    NovaElton skrev 2016-10-21 21:34:08 följande:

Skumt är det. Fick lite rosa på pappret imorse 2 ggr när jag var och kissade. Är för övrigt konstant kissnödig. Och sen den 2a gången imorse så har inte varit någe rosa eller blod över huvud taget..

Minst sagt skumt.

Tyvärr letar man tecken och möjligheter i allt! Det finns dom som haft "mens" hela graviditeter med. Jag har hoppats många gånger att jag var en av dom men mensen har elakt kommit. Mitt råd är att du väntar till efter bim att testa. Håller självklart tummarna ändå!

Är själv ofta kissnödig har värk i tjejmagen och väldigt gasig. Sover borta idag och glömde termometern hemma. Chansade på samma temp som igår men då flyttade ff äl från cd17 till cd21! Discardade den då. Är på cd24 nu... Suck och pust å stånk....hoppas på liten i magen...
    Jag känner mig heller direkt sugen längre vid äl. Det var roligt o spännande de första 8månaderna men nu efter 20 månader näe..

Jag tror nu inte att det blev något denna månad. Inga tecken på grav. Brukar få molvärk en vecka innan o mer flytningar vid grav. Men än så länge har jag bara tecken på mens. BIM- torsdag.
  • Orkide

Skit skit skit. Negativt på test. Jag vet att det är tidigt men vet inte riktigt när BIM är efter ovitrellesprutan, ev torsdag. Känsla nu är så jäkla ledsen!!

• Orkide

Tack! Jo det är nog för tidigt. Läste bara om alla som plussat efter sprutan på denna dag och ville testa jag med. Så dumt o onödigt.

• Orkide
    Zora skrev 2016-10-23 11:14:57 följande:
    Förstår dig verkligen! Får hålla i mina händer varje morgon så jag inte "råkar" ta fram testet ur badrumsskåpet :p Jag har bestämt mig för att inte testa före BIM, eller.. iallafall tidigast Äl +13, då testade jag positivt förra gången (testade inget tidigare, men tror nog det hade visat på Äl +12 också) men just för att slippa behöva bli ledsen i onödan, om det nu skulle vara negativt tidigt för att sedan bli pos vid BIM
    Hade egentligen bestämt att inte testa men aa så det kliade i händerna när jag läst om de andra som plussat 10 dagar efter sprutan. När har du BIM?
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)