villsågärna38 skrev 2016-02-12 12:25:39 följande:
Jag tror att det är ett sätt för dem att gardera sig. Inget konstigt med feber i några dagar om man är förkyld och det är influensatider. Annat om han inte varit förkyld t ex. Tänk på att ge max fyra ggr per dygn bara. För mkt alvedon kan skada levern. Behöver han mer smärtstillande/febernedsättande så varva med Ipren istället. De har inte samma verksamma ämne. Finns både som flytande och som supp. Är ju jättebra att han dricker välling. Både vätska och lite mat. Testa med juice eller saft annars dagtid. Det viktigaste är ju att få i sig vätska så när de är sjuka kan man ge sånt som man i vanliga fall inte ger som dricka. Kram och hoppas han kryar på sig snart!!
Iprensuppar har vi och jag ska testa med ljummet vatten och salva tar jag mycket men de vill inte stanna kvar
han har ätit en halv portion gröt idag och en halv fruktklämmis idag och sovit två gånger 2,5 h varje gång. Hoppas på att sömnen gör honom gott. Sambon skulle upp till Sälen och åka snöskoter med kompisgänget i helgen men bokade av för det känns så osäkert om jag blir sjuk, man vet ju aldrig när/om det bryter ut.
Har provivadryck som jag spädde ut med vatten och det har han druckit en del av och han kissar ordentligt så jag är inte orolig, det ska bara ur kroppen.
Kram