• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Moolie skrev 2016-03-05 22:06:03 följande:

Jag har haft ett långt uppehåll från familjeliv. Men undrade hur det gick för er i tråden. Härligt att läsa om er! Hjärta

Här knallar det på och dottern fyller snart 10 månader.

Kram på er allihop! 

Hej Moolie, kommer ihåg dig mycket väl. Hur mår du?
    Min Douglas är 10,5 mån och visst är han bebis fortfarande men inte lika liten. Han fyller ju snart 1 år och tiden fullkomligt flyger ifrån mig kram
  • Bell13

Vet att det här är en tråd för vi som fått barn. Vill ändå berätta att jag är gravid igen. Ett till litet mirakel om allt går bra.
    Kram

• Bell13
    Irma01 skrev 2016-03-06 17:43:52 följande:
    Nu rinner tårarna vännen. Stort stort grattis!
    Kram
    Tack känns helt overkligt. Hade inte räknat med detta. Fyller 42 år i sommar men mirakel händer.
    Kram
  • Bell13
    johjen skrev 2016-03-06 18:40:32 följande:
    Så roligt Bell!! Blir så glad för er skull!! Hur länge har ni försökt? Har du kört ägglossningstest? Hoppas du mår bra.

Här har vi försökt sedan årsskiftet och ännu ingen utdelning förutom en hel del sex.. Hoppas också på ett litet mirakel.

Kram
    Har kört ägglossningstest men även natural cycles som jag rekommenderar. Du tempar varje morgon och det är väldigt enkelt. Vi har försökt tre ggr alltså tre månader och nu lyckades det.
    Känns helt otroligt men det är så klart tidigt ännu men hellre glad för lite än för mycket hoppas på ett mirakel för er med.
    Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2016-03-06 20:33:16 följande:

Åh så roligt Bell! Stort grattis! Glad

Tack känns omvälvande men är lycklig.
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2016-03-08 21:22:33 följande:

Bell: Söta Douglas
    Stora Gratulationer, helt underbart att höra håller tummarna hårt att allt går väl!

Har haft det lite jobbigt igen, mamma på besök o hon blev magsjuk i helgen (hade det troligen med sig hemifrån då en av hennes väninnor hemma också var sjuk samtidigt). Makens rygg bestämde sig samtidigt för att ge upp så jag fick ta hand om två barn o försöka hjälpa stackars mamma o maken samtidigt (inte mycket egen tid här inte). Nu är alla på benen igen men var lite jobbigt ett tag.

Tack vi hoppas på det bästa. Det är tidigt ännu men har symptom redan som illamående, gråter, kissar ofta men är ändå i ett lyckorus
    Hoppas att eländet är över för dig nu, verkar aldrig ta slut
  • Bell13
    Kelsson1 skrev 2016-03-09 11:03:41 följande:

Bell: Just nu mår vi alla bra så vi hoppas att allt är över för den här gången (ja förutom att Niilo har ny penicillin kur för öronen )

Hoppas verkligen att det håller i sig. Februari var hemsk. Vi tampades med löss i över 2 månader på mellandottern. Traumatiskt värre för henne. Gick så långt att jag ringde rektorn och var riktigt arg. Ingen idé att jag behandlar om de andra inte gör det.
    Nu hoppas jag på att våren kommer snart, nästan lite vår i luften idag. Eller så var det för solen lyste och gatorna blivit sopade
    Kram
  • Bell13

Nån här som har dubbelvagn? Jag har börjat kolla utbudet och favoriten är än så länge bugaboos donkey duo. Nån med erfarenhet?
    Kram

• Bell13

Ok ... Ringde upp svärmor igår för att berätta den glada nyheten att hon ska bli farmor igen. Hon sa - men orkar du verkligen med det du är ju inte direkt purung... Vad säger man? Jag tog upp det som vi brukar ta upp att det är väldigt jobbigt när hon kritiserar, är negativ och rent av elak. Och då satte hon igång att berätta vad jag var värd. Jag skulle rannsaka mig själv för allt ligger hos mig. Hon sa att det är minsann ingen av Min sambos bröder som tycker om mig. Hon har knappt fått hålla i sitt barnbarn och hon har minsann en nära relation med de andra barnbarnen men inte med Douglas och det är helt och hållet mitt fel.
    Jag frågade om det fanns nåt vi kunde göra för att reparera vår relation och då sa hon - rannsaka dig själv jag känner inte att jag ska ändra på mig för jag är den jag är.
    Känner att det kanske är dags att bara bestämma att jag lägger kärringen till handlingarna och bara bestämmer att jag inte träffar henne mer.
    Vad gör man? Ville skriva av mig lite grann bara

• Bell13
    Kelsson1 skrev 2016-03-10 17:03:18 följande:

Sira: Det har verkligen inte varit roligt, hoppas på roligare tider framöver

Bell: Stackars liten som haft så stora problem med löss, inte alls roligt.
    Men vilken människa, tror att du får säga upp bekantskapen helt eller så får hon träffa barnbarnet utan dig någon enstaka gång om året. Helt hur du känner det. Förstår verkligen om du väljer ett liv utan henne!
    Här är det makens bror och hans familj vi är besvikna på.
    De bor längre bort o är nu för jag vet inte vilken gång i ordningen o hälsar på hos våra barns kusiner i flera dagar o kommer inte ens på kaffe hos oss. Brodern ringde härom kvällen o sa att de skulle komma förbi idag så då sa vi det till dottern (dumma som vi är) men idag låter det som om de inte alls ska komma förbi. Blir så förbannad! Varför är inte våra barn värda att besökas?
    Det finns inte ens en liten risk att jag besöker de fler gånger om vi åker dit där de bor så får de se hur det känns!
    En sommar när vi var där hos andra släktingar o hälsade på frågade de om de fick ta med sig vår dotter någon dag o besöka leksaksaffären. Visst tyckte vi, det var bara höra av sig när det passade. Tror någon att de hörde av sig igen? Klart de inte gjorde. Fattar inte varför då fråga en sådan sak?
    Lite gnäll från mig också

Låter ju helt sjukt när man lovar barn måste man hålla det ju. Har de alltid varit på det sättet? Förstår verkligen om du inte vill hälsa på dem. Låt dem smaka på sin egen medicin.
    Det som är otäckt med min svärmor det är att hon ej förstår att hon gör fel. Att lägga hela skulden på mig, herregud. Att säga att jag är onormal och att de flesta är som hon. Hon sa att hon var jätteglad för sin svärmor och att hon alltid älskade henne. Så konstig människa. Skönt att få ventilera här

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015