Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Min BM sa förra graviditeten att hon inte skulle bli förvånad om han kom innan BF. Yeah Right!! BF + 12 kom han. Dagen innan igångsättning. Så det där ger jag inget för alls. Dvs om inte vattnet gått eller de gjort undersökning och sett att man börjat öppna sig i samband med förvärkar eller liknande.
Jag är helt inställd på att gå iaf till BF. Sen ska jag in på bedömning och förhoppningsvis igångsättning.
Får jag fråga, ni är flera som skrivit att barnmorskan sagt att bebisen kan komma när som helst nu. Vad baserar dom det på, är det bara att bebisen är färdigbakad eller finns det andra tecken? :) Vår barnmorska tyckte vi skulle förbereda oss på att bebisen kanske blir tidig och packa väskan redan nu så den står klar, och vi är bara i v. 33+6... Jag bara undrar vad era bm gått efter?
Det enda som man kan vara helt säker på är att barnet kommer när det kommer. Varken barnmorskor eller spåtanter kan säga säkert (och bör inte heller kanske).
Någon mer som ska få planerat snitt ? Jag blir snittad 15/10 pga att han ligger i säte .
I vecka 35+3 hade jag 34 cm. Återstår att se vad det blir på tisdag. Har bf 17/10.
Är det fler som får mer sammandragningar vid läggdags?
Igår kväll liksom kvällen innan var magen totalt stenhård när jag gick och la mig och ingen sida är bekväm att ligga på. Efter en 4-5 sammandragningar så lugnade det väl sig äntligen så jag kunde sova gott. Sedan vaknade jag i morse med värk i nedre delen av magen samtidigt med en sammandragning, så för säkerhets skull gick jag upp och fick tummen ur att packa bb-väskan för mig och bebisen. Helt komplett blir den ju inte än, men så gott som i alla fall. Sambon blev chockad över att jag redan var uppe. Men å andra sidan somnade han vid 10 igår och jag hade tråkigt vid 11 och gick och la mig.
Efter packningen var klar gick jag och åt frukost, duschade och gick och la mig och vilade och har typ inte gjort något idag. Totalt sett har det varit väldigt mycket rörelse och en hel del sammandragningar om vartannat. Det är första gången jag tänkt tanken i vila att förlossningen skulle vara på g, men samtidigt vet jag ju att har man värkar så är det ingen diskussion om att det är på gång, men ändå börjar jag noja för mindre än så ... Ganska knäppt när det ändå är tredje barnet.
Annapanna. Jag tror hon grundade det på att han låg långt mer tidigt. Var fixerad tidigt och kändes stor. Hon var/är mycket erfaren och har jobbat som BM i många många år. Hon har själv fyra barn. Men på mig gick hon bet. Det var oerhört frustrerande att hon sagt att han skulle komma innan BF då jag ställt in mig på det och var så otroligt besviken varje morgon jag vaknade efter 37+0 och fortfarande ingen bebis.
Någon mer som ska få planerat snitt ? Jag blir snittad 15/10 pga att han ligger i säte .
Okej!! Då får jag gå in med inställningen att de blir efter BF datumen, så blir det bara en positiv överraskning om de blir tidigare:)
Vad man oftast hör är ju att man som förstagångsföderska vanligtvis går över och det stämmer på de flesta jag känner. Jag slapp dock det då min första kom 3 dagar före bf. Även min syster fick sin första innan bf så jag et ju att det inte alls är så att man går över med första även om jag hade ställt in mig på det för att det könns bättre.