Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Får skitroliga bilder i huvudet hur jag får typ kasta mig raklång på golvet på mitt kontor typ :D
tänk om det händer när man är ute, ensam.. ska man lägga sig ner på asfalten då och ringa...?
Var hos bm igår på en vanlig kontroll. Hon upptäckte äggvita i urinen samt att jag hade högt blodtryck (har haft väldigt lågt annars och ingen äggvita alls) hon började prata om havandeskapsförgiftning och kände hur jag fick panik. Har en sån jäkla otrevlig barnmorska så att försöka prata med henne är omöjligt, va så frustrerad och arg på henne så kommer tyvärr inte ihåg vad värdena låg på.... Hon avslutade besöket med att säga "om du nu är så orolig så får du väl ringa förlossningen"
Känns som att jag har alla symtom också... Huvudvärk har jag fått dom senaste två veckorna (inte haft det under hela graviditeten) ont på höger sida har jag konstant, nu vet jag inte om det är för att lilltjejen ligger och sparkar mycket där eller om det är något annat, har gått upp ganska mycket i vikt dom senaste två veckorna, har även börjat må lite illa.
Så min fråga är, har någon av er haft det? Om jag nu skulle ha det är det någon som vet vad dom gör då? Är ju i v 38 nu
Men vad tråkigt med så dåligt bemötande av BM när man ändå öronen i en sån känslig situation.
När jag var hos min bm efter första blödningen så kom det ju fortfarande lite brunaktiga flytningar och jag var uppenbart märkbart oroad för bm inte bara lugnade mig med att det bara var gammalt som behövde komma ut. Hon ringde även förlossningen medan jag satt där så jag hörde att de med sa att jag inte behövde oroa mig så länge det inte blir rött, för då ska jag ringa.
Ring förlossningen ochvhör vad de har att säga om det. Tycker verkligen det var ett mycket märkligt beteende av din bm.
Vad kul att vi börjar bli så många aktiva i tråden nu när det börjar närma sig.
Här vaknade jag ganska modlös idag, då jag började fundera på om jag känt av bebisen. I natt vid läggdags hade jag ont i magen nedanför naveln och hade jättesvårt att hitta en bekväm ställning, men till slut sonade jag ju ändå. Så därför kändes det mer oroligt och jag har hunnit tänka flera tankar om den dött. Jag försökte putta den och åt yoghurt och juice till frukost. Sedan la jag mig i sängen igen efter en varm dusch för att inte missa några rörelser. Lite då och då har jag känt en del, men den här bebisen är ju lite lurig. Oftast har den 1-2 dagar med mer rörelser för att sedan ta en sovdag eller något, då man knappt märker av den, det är lite läskigt tycker jag. Problemet är väl också att magen ofta är hård och då känner jag ju inte rörelser.
Jag har i alla fall klarat av lillasysters tandläkarbesök då det är rätt skönt att slippa sådant med en liten i släptåg.
Sedan har jag väl funderat en del över måndagens läkarbesök. Om jag inte blir fortsatt sjukskriven hur sjuttan ska jag få ihop vardagen då? Om jag måste ta fp så får barnen bara gå 15 timmar i fortsättningen, så jag antar det innebär att de får vara hemma helt måndag och fredag och gå på förskola tisdag till torsdag. Barnen kommer ju bli knäppa av att jag inte kan gå ut med dem så smidigt, då de är allmänt svåra att få med sig hem. Utvilad inför förlossningen kan jag ju också bara glömma ...
Hur länge är ni andra sjukskrivna för sammandragningar?
tänk om det händer när man är ute, ensam.. ska man lägga sig ner på asfalten då och ringa...?
Hur går det för dig, Simone? Har du ringt förlossningen?
Håller med övriga om att det var ett jättemärkligt bemötande av din barnmorska och att du absolut ska ringa förlossningen och höra med dem. Nu har jag missat hur långt gången du är, men du har inte möjlighet att byta barnmorska? Tycker hon låter helkonstig!
Hur går det för dig, Simone? Har du ringt förlossningen?
Håller med övriga om att det var ett jättemärkligt bemötande av din barnmorska och att du absolut ska ringa förlossningen och höra med dem. Nu har jag missat hur långt gången du är, men du har inte möjlighet att byta barnmorska? Tycker hon låter helkonstig!
Heh! Jag är 27 år och väntar mitt första barn, BF 10/10, men får gärna komma tidigare då man börjat "tröttna" lite på att vara gravid nu. Vet ni andra som fött barn innan om det är vanligt att man "går över tiden" när det är första barnet?
Förresten finns det fler mammor som bor i Göteborgsområdet kanske ?????