• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • mammalovis
    destiny391 skrev 2015-09-25 13:31:21 följande:
    Da har jag blivit singel, exakt en manad innan BF... Tydligen har min man inga kanslor kvar for mig Och Han angrar att Han Traffade mig. 5 ar har vi varit tillsammans, gifta 3 ar. Jag mar skit just nu Och vet inte hur jag ska ta mig igenom det har.

Jag bor i England men har som Tur min syster 5 minuter bort. Detta ar nog det sista man ska behova ga igenom under en graviditet...
    Stackare! Det verkar vara en instabil man du har. Det låter som han är stressad inför barnets födelse. Jag hoppas det löser sig och att känslorna kommer tillbaks i och med barnets födelse.

Ville han inte ha barn innan ni fick plus på stickan?

All styrka till dig! Ändå skönt att du har syrran i närheten som stöd, så du inte är helt ensam.
  • mammalovis

I vecka 35+3 hade jag 34 cm. Återstår att se vad det blir på tisdag. Har bf 17/10.

Är det fler som får mer sammandragningar vid läggdags?

Igår kväll liksom kvällen innan var magen totalt stenhård när jag gick och la mig och ingen sida är bekväm att ligga på. Efter en 4-5 sammandragningar så lugnade det väl sig äntligen så jag kunde sova gott. Sedan vaknade jag i morse med värk i nedre delen av magen samtidigt med en sammandragning, så för säkerhets skull gick jag upp och fick tummen ur att packa bb-väskan för mig och bebisen. Helt komplett blir den ju inte än, men så gott som i alla fall. Sambon blev chockad över att jag redan var uppe. Men å andra sidan somnade han vid 10 igår och jag hade tråkigt vid 11 och gick och la mig.

Efter packningen var klar gick jag och åt frukost, duschade och gick och la mig och vilade och har typ inte gjort något idag. Totalt sett har det varit väldigt mycket rörelse och en hel del sammandragningar om vartannat. Det är första gången jag tänkt tanken i vila att förlossningen skulle vara på g, men samtidigt vet jag ju att har man värkar så är det ingen diskussion om att det är på gång, men ändå börjar jag noja för mindre än så ... Ganska knäppt när det ändå är tredje barnet.

• Fru Hermelin
    Lemon skrev 2015-09-25 15:18:29 följande:

Vad har ni för mått på magen? Bm brukar ju mäta från blygdbenet och upp där livmodern slutar. Verkar vara så olika storlekar på magarna. Jag har bf 9/10 och mitt mått var 35cm nu igår :)

Mitt SF-mått var på 33 cm för en vecka sen, då var jag i v 35+1 tror jag. Har bf 20/10. Tycks hålla mig hyfsat jämnt utmed medelkurvan varje gång, så det är väl bra antar jag. Bm verkar nöjd.

Jag som är lite orolig att han ska bli stor är också rätt nöjd med det, även om det givetvis inte går att säga så mycket om storleken på barnet egentligen efter det måttet...
  • destiny391

Resten av mitt inlagg forsvann visst.. Jag slutade med p-piller for over 2 ar sen vilket var ett gemensamt beslut. Sen tog det tid for mig att bli gravid pa grund av problem med skoldkorteln. Han sager att Han vill bo kvar tills Januari for Han vill inte missa de forsta manaderna men jag vet inte om jag klarar av det..

• Angelica1984

Hej, får man hoppa in i denna tråd nu när man är inne i slutspurten?

Kommer från Norrköping och väntar en son den 10/10. Men enligt barnmorskan kommer han troligtvis vilken dag som nu :)

Jag hade 33 i magmått nu i igår.

• mammalovis
    Angelica1984 skrev 2015-09-25 17:50:47 följande:
    Hej, får man hoppa in i denna tråd nu när man är inne i slutspurten?

Kommer från Norrköping och väntar en son den 10/10. Men enligt barnmorskan kommer han troligtvis vilken dag som nu :)

Jag hade 33 i magmått nu i igår.
    Självklart!

Hur tänkte barnmorskan då? Vad är det som säger det? Har vattnet gått så du riskerar bli igångsatt? Annars finns det väl inga garantier. Men visst kan det vara skönt att leva på hoppet.
  • Annapanna2

Får jag fråga, ni är flera som skrivit att barnmorskan sagt att bebisen kan komma när som helst nu. Vad baserar dom det på, är det bara att bebisen är färdigbakad eller finns det andra tecken? :) Vår barnmorska tyckte vi skulle förbereda oss på att bebisen kanske blir tidig och packa väskan redan nu så den står klar, och vi är bara i v. 33+6... Jag bara undrar vad era bm gått efter?

• chazbo

Min BM sa förra graviditeten att hon inte skulle bli förvånad om han kom innan BF. Yeah Right!! BF + 12 kom han. Dagen innan igångsättning. Så det där ger jag inget för alls. Dvs om inte vattnet gått eller de gjort undersökning och sett att man börjat öppna sig i samband med förvärkar eller liknande.

Jag är helt inställd på att gå iaf till BF. Sen ska jag in på bedömning och förhoppningsvis igångsättning.

• Angelica1984

Min första son kom tidigare, och jag har problem med hepatos även denna graviditet. Då brukar dom oftast komma tidigare.

Och eventuellt så blir det en igångsättning nästa fredag om inget händer med mina värden.

Men absolut, risken finns att han håller sig inne :)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015