Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tiden hemma börjar bli tråkig, så jag roade mig med att skumma igenom alla inlägg från det första födda barnet jag minns i tråden och gjorde en föddalista och en bf-lista med det vi skrev i presentationerna. Jag har dåligt minne, men det är lite kul att ha en bild av alla som är aktiva nu och det känns som vi börjar bli många. Jag hoppas det är okej för alla! Lägg till eller ta bort info som ni vill.
Födda:
14/9 Silverguld, pojke 37+1
14/9 Rulltrappa, Nora 36+0 2460g 45 cm
17/9 Nollfantasi, flicka 34+5 2482 g 45 cm
17/9 Herkules, Ida
Bf-lista
2/10 Damdis, första barnet
2/10 emeloi 28 år Örebro
4/10 Mira 14
7/10 Karriärskvinna
8/10 FrökenPD, fjärde barnet
9/10 Garin Borås, andra barnet väntar pojke, son april-14
10/10 Saahaaraa88, 27 år Göteborg, första barnet
11/10 Simone 22 år Norrköping, första barnet väntar flicka
11/10 Svejo 32 år, tredje barnet, söner -09, -11
12/10 Emla Twopointoh 36 år Värmland, sjätte barnet, planerat snitt, syskon 13år, 12år, 10år, 7år och 15 månader.
12/10 Joannabelle
12/10 Lowhannah 28 år Norrköping, första barnet tror flicka
15/10 Larissa Vimmerby, tredje barnet väntar flicka, två döttrar -09, -12
17/10 Mammalovis 39 år Nässjö, tredje barnet tror pojke, 2 döttrar dec-10, jun-13
18/10 Irlais
20/10 Fru Hermelin 31 år Stockholm/Växjö, andra barnet väntar pojke, dotter-10
25/10 Dandelionkid 29 år Stockholm, andra barnet väntar flicka, dotter -11
28/10 77michelle 38 år Örebro, sjätte barnet väntar flicka, döttrar -99, -01, -07, söner -03, -13
30/10 Mallis2
30/10 Sofie mamma till 2 prinsar, fjärde barnet
31/10 Skogisen
31/10 Zchimla 35 år Norra Skåne, andra barnet, dotter 3 år
6/11 Annapanna 25 år, första barnet
Min är typ alltid igång tycker jag ;) första sonen var lugnare i magen, och höll aldrig igång sena kvällar eller nätter heller. Ibland tidiga morgnar och "förkväll" liksom. Tyckte inte det stämde sen när han föddes, då sov han typ aldrig så märkte ju ingen särskild dygnsrytm då....
Min har nyligen bytt dygnsrytm. Från att sova 23-07 (på ett ungefär), till att vara som allra mest aktiv på kvällar och nätter. Hoppas det inte håller i sig när den är född!
Nån får gärna lägga till mig i listan, BF 21/10 3:e barnet. Bor i Skåne :)
Angående det att man ska lägga sig ner om vattnet går gäller bara om barnet inte är fixerat för det finns en risk att navelsträngen åker ut och kläms annars, vilket stoppar all tillförsel till barnet.
Jag va till min BM i onsdags och då va bebis nästan fixerad, första barnet fixerade sig jätte tidigt andra va inte fixerad vid igångsättningen så jag hoppas nu att den här kommer igång av sig själv innan den är beräknad, är less på att vara sjukskriven och fången i vårt hus som jag varit de senaste 13 veckorna. Jävla foglossning!
Var hos bm tidigare i förmiddags, fick tid pga att jag inte känt dessa karate sparkar som vår bebis brukar hålla på med. Enligt bm så är bebisen fixerad och kan enligt henne komma när som. Även hjärtljuden var bra. Så skönt att höra när man gått och oroat sig
Jag är kvar. BF 15/10 med tredje sonen.
Da har jag blivit singel, exakt en manad innan BF... Tydligen har min man inga kanslor kvar for mig Och Han angrar att Han Traffade mig. 5 ar har vi varit tillsammans, gifta 3 ar. Jag mar skit just nu Och vet inte hur jag ska ta mig igenom det har.
Jag bor i England men har som Tur min syster 5 minuter bort. Detta ar nog det sista man ska behova ga igenom under en graviditet...
Da har jag blivit singel, exakt en manad innan BF... Tydligen har min man inga kanslor kvar for mig Och Han angrar att Han Traffade mig. 5 ar har vi varit tillsammans, gifta 3 ar. Jag mar skit just nu Och vet inte hur jag ska ta mig igenom det har.
Jag bor i England men har som Tur min syster 5 minuter bort. Detta ar nog det sista man ska behova ga igenom under en graviditet...
Ja Han har nog haft en kris Sen vi fick veta att jag ar gravid..
Tack sa mycket! Jag vet att det blir bra till slut men det ar tufft for stunden.