• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Bullen11

Födda:

14/9 Silverguld, pojke 37+1 2630g 46cm

14/9 Rulltrappa, Nora 36+0 2460g 45 cm

17/9 Nollfantasi, flicka 34+5 2482 g 45 cm

17/9 Herkules, Ida

Bf-lista

2/10 Damdis, första barnet 
    2/10 emeloi 28 år Örebro

4/10 Mira 14 

6/10 Filuribur1 Södra Skåne, första barnet väntar en Lykka

7/10 Karriärskvinna

8/10 FrökenPD, fjärde barnet

9/10 Garin Borås, andra barnet väntar pojke, son april-14 
    9/10 Lemon

10/10 Saahaaraa88, 27 år Göteborg, första barnet 
    10/10 Angelica1984 Norrköping, väntar en pojke

11/10 Simone 22 år Norrköping, första barnet väntar flicka 
    11/10 Svejo 32 år, tredje barnet, söner -09, -11

12/10 Emla Twopointoh 36 år Värmland, sjätte barnet, planerat snitt, syskon 13år, 12år, 10år, 7år och 15 månader. 12/10 Joannabelle 22 år., första barnet väntar pojke 
    12/10 Iowhannah 28 år Norrköping, första barnet tror flicka

15/10 Larissa Vimmerby, tredje barnet väntar flicka, två döttrar -09, -12 
    15/10 Hoppanloppan, fjärde barnet 
    15/10 Chazbo, tredje barnet 
    15/10 Bf29okt, väntar pojke, planerat snitt

16/10 Tramses,tredje barnet
    16/10 Bullen11, 29 år, storebror född oktober-11

17/10 Mammalovis 39 år Nässjö, tredje barnet tror pojke, 2 döttrar dec-10, jun-13

18/10 Irlais

20/10 Fru Hermelin 31 år Stockholm/Växjö, andra barnet väntar pojke, dotter-10

21/10 Pojkmamma86 Skåne, tredje barnet

25/10 Dandelionkid 29 år Stockholm, andra barnet väntar flicka, dotter -11

28/10 77michelle 38 år Örebro, sjätte barnet väntar flicka, döttrar -99, -01, -07, söner -03, -13

30/10 Mallis2 
    30/10 Sofie mamma till 2 prinsar, fjärde barnet, planerat snitt tidigare 
    30/10 Oldy, andra barnet

31/10 Skogisen 34 år Umeå, första barnet 
    31/10 Zchimla 35 år Norra Skåne, andra barnet, dotter 3 år

6/11 Annapanna 25 år, första barnet

• Iowhannah
    Damdis skrev 2015-09-27 10:04:43 följande:

Låter inte dumt :D gjorde de några tester på dig för att utesluta hepatos?

Det gjordes två tester, dels gallprov och dels nåt som hette gul-nånting. Gallvärdena var lite över gränsen, men inte extremt. Dock fick jag tabletterna innan jag ens lämnade proverna. Kan ju vara min bm som är extremt snäll, men det skadar ju inte att fråga.
  • carroo92

Hoppar in här.:) har bf 15/10 med mitt första barn.

Längtar så enormt nu och är inte ett dugg nervös, men när något väl händer så lär jag skita på mig. Haha!

Inte en tillstymmelse av förverk eller dyl än. Känner knappt av sd och typ inte gjort heller. Nån enstaka gång.

• Mijjan
    carroo92 skrev 2015-09-27 13:07:56 följande:

Hoppar in här.:) har bf 15/10 med mitt första barn.

Längtar så enormt nu och är inte ett dugg nervös, men när något väl händer så lär jag skita på mig. Haha!

Inte en tillstymmelse av förverk eller dyl än. Känner knappt av sd och typ inte gjort heller. Nån enstaka gång.

Har precis varit in på extra koll och dom kopplade upp ctg. Jag som funderat på varför jag inte har några sammandragningar har tydligen 3-4 på tio minuter så bara för att man inte känner så mycket betyder det tydligen inte att man inte har dom :-P
  • carroo92
    Mijjan skrev 2015-09-27 13:40:37 följande:

Har precis varit in på extra koll och dom kopplade upp ctg. Jag som funderat på varför jag inte har några sammandragningar har tydligen 3-4 på tio minuter så bara för att man inte känner så mycket betyder det tydligen inte att man inte har dom :-P

Ja just. :) ja vissa känner dom så väl medans man själv knappt kan känna dem haha. Så olika :) men som du säger, man har nog mer eller mindre och mer lr mindre känningar av dom.

Vilken vecka är du i? :)
  • garin
    Damdis skrev 2015-09-27 10:09:38 följande:

Nä det är ju inte jätteskönt direkt :( har smörjt med hydrokortison men fungerar sådär. Man överlever ju men går inte jättegärna med detta i två-tre veckor till :p får väl hoppas att lillen känner min frustration och tittar ut i tid ;) kollade din bm levervärden eller det kom inte på tal?

Nää det kom aldrig riktigt på tal, vad jag minns iaf! Tror och hoppas att din bebis tittar ut i tid så du slipper ha det så så länge till!!! :)
  • Mijjan
    carroo92 skrev 2015-09-27 13:49:05 följande:

Ja just. :) ja vissa känner dom så väl medans man själv knappt kan känna dem haha. Så olika :) men som du säger, man har nog mer eller mindre och mer lr mindre känningar av dom.

Vilken vecka är du i? :)

Vecka 40
  • Karriärskvinna

Hej! 38+3 här, huvudet är fixerat enl. BM och nu ikväll har det liksom ilat neråt underlivet. Är det det som är förvärkar tro?

• mammalovis
    Annapanna2 skrev 2015-09-26 23:57:48 följande:
    Jag blir igångsatt senast på bf pga min diabetes så jag slipper tack och lov gå över! Vi gör regelbundna tillväxtultraljud också och det senaste visade att hon börjar drar iväg viktmässigt så det är möjligt att igångsättningen sker tidigare än bf också... Jag förstår att varje dag över tiden måste kännas helt plågsamt lång, det är nog en av dom få fördelarna med att ha diabetes och vara gravid, vetskapen om att du i alla fall slipper det. Varför känner du dig lite tveksam inför tredje? Är det mycket med allt och stress som gör att det känns så? Jag undrar ibland vad vi gett oss in på och tror jag skulle drabbas av total panik om förlossningen sätter igång. Å andra sidan är jag väldigt spänd och vill träffa vår lilla dotter. Väldigt blandade känslor!
    Jag är ju inte tveksam till barnet i sig det ska bli spännande, men just hur man ska lyckas rodda runt allt med trolig sömnbrist och ännu är det svårt att förstå hur det kommer att påverka övriga familjen. Förra gången hade jag tur då sambon var sjukskriven parallellt med första bebistiden och han är nattuggla, så han kunde ta tösen när hon sömnstrulade efter 12 och jag var dödströttt. Storasyster är och var då mammas flicka medan den yngsta är pappas flicka om han är hemma.

Den här gången kan jag ju inte räkna med att sambon orkar ta lika mycket på nätterna - om det blir en liknande bebis, då han jobbar. Sedan återstår det ju att se hur 2-åringen reagerar. Hon älskar visserligen bebisar, men det är ju inte säkert att det blir lika poppis hemma. Igår när vi var på stan på teater, tjoade hon mer "bebis" än hon brydde sig om att se på Spöket Laban. Sedan är hon ju så oerhört envis och kan allt själv, så gud nåde den som hjälper henne innan man fått tillåtelse. Det blir ju lätt att man gör det utan att tänka sig för eller när man har bråttom, så allt tar väääldigt lång tid. Ger jag eller systern hjälp, blir hon vansinnig för hon ska göra allt själv. Skulle syrran råka hämta skorna och ge henne kastar hon iväg dem för hon ska hämta och ta på dem själv. Idag uttryckte hon vid köksbordet "Jag bestämmer själv", så vi lär ha många strider framöver och då samtidigt parera med en bebis som behöver ammas blir en stor utmaning. Syrran var också i trotsåldern sist, men hennes strider var inte riktigt lika många vad jag minns. Här är nog uppåt 50 utbrott om dagen för småsaker helt normalt och hon agerar likadant på förskolan.
    Även storasyster kan tjura ihop fullständigt och inte orka gå, så det blir spännande med bara två platser i vagnen. Nu har jag inte varit ute med barnen mer än två gånger själv sedan jag blev sjukskriven för 3 veckor sedan och då kortare sträckor än vamligt, så de har ju vants av med att behöva gå till och från förskolan/stan/Ica och så vidare. Så det är med lite skräckblandad förtjusning jag undrar vad jag gett mig in på. Jag tycker det är det första halvåret upp till ca 8 månader innan de börjar äta mer gröt/mat och pappan kan ta en måltid så man kan få en andningspaus som är tuffast. Visst det går ju pumpa, men det är ju inte självklart att det lyckas och att bebisen vill ha mjölken.

Först och främst inväntar jag förlossningen som kan bli en historia i sig då det gick på 1,5 timmar från andra värk sist och vi knappt hann in i väntan på barnvakt 2,5 mil bort. Risken är att det blir hemma eller i bilen om det går lika fort, vilket bm säger att jag kan behöva räkna med. Jag hoppas bara inte det sker när jag är ensam hemma med barnen som kan bli möjligt om inte sjukskrivningen förlängs.

• mammalovis
    Iowhannah skrev 2015-09-27 09:21:08 följande:
    Herregud så frustrerande! Här hemma får jag inte ens flytta på de färdigpackade kartongerna, så de får snällt stå i vägen och vänta tills sambon kommer hem från jobbet om dagarna.

Vi förlorade ett väldigt älskat husdjur i går och jag var helt förkrossad hela dagen. Jag fann henne orkeslös vid 09, men inte förrän 17:15 fick hon en överdos av sömnmedel. Det var en ren och skär pina att se henne försöka äta och dricka utan att ha den fysiska styrkan till det! Till slut orkade hon knappt andas, så det var skönt att vi hittade en jourveterinär i grannstaden. Hon var en envis liten kämpe ända in i det sista! Jag saknar henne något fruktansvärt!

Bebis märkte så klart av hur ledsen jag var, den härjade som fan och verkade rejält upprörd. Sambon fick vid ett tillfälle dra mig ut ur vardagsrummet eftersom han blev så orolig för bebisen och att jag skulle stressa den för mycket. Kändes helfel att behöva tänka på det mitt i allt :(
    Vad tråkigt! Jag minns hur tufft det var när vi fick ta bort vår katt plötsligt och 3-åringen var med. Även om jag väl förstod att det var kört då hon vägrade äta över helgen, blev man ju inte mindre ledsen när beskedet var ett faktum när bebisen var 6-7 månader och vi hade fullt upp med all sjukdom och nattvak. Min dotter pratar fortfarande om att Gullan är kvar hos djurdoktorn, då det kändes krystat att lägga henne på en begravningsplats 5 mil härifrån, som vi nog ändå inte hade besökt.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015