• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Godisråttan
    Ccvd skrev 2015-09-29 16:04:28 följande:

Ok , usch förstår dig. Man vill sova men kan inte och man vet ju fan inte vart man ska ta vägen . Det gör en så sur . Usch hatar när man känner att maten sitter precis vid halsen . Får hoppas det händer något nu . Jag har fått blod på pappret idag när jag torkat mig .. det är väl bra men vågar inte hoppas på för mkt .

Håller tummarna för dig att det är på gång!!!

Jag har haft molande värk till och från hela dagen, men inte några värkar, men hoppas ändå att detta kanske är startskottet :)
  • Simone
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-09-29 16:46:50 följande:

Igår kom vår Runa till världen genom KS i v. 35+2. Vi mår bra och hon är en rejäl dam på 3,4 kg och 51 cm. :D

Åh så söt! Stort grattis till er :)
  • Elesif

Hej alla!
    Idag är jag i vecka 38, 37+2 och jag har haft några sammandragningar men inga regelbundna den senaste veckan och bebisen håller på att fixera sig.

Hur kan man veta när lillen är på väg? Jag vill ju helst känna att jag har lite kontroll och inte måste åka i ilfart till sjukhuset om förlossningen startar med en blödning. Det hade varit väldigt skönt om man kunde vara hemma ett bra tag innan, det är ju inget man får bestämma såklart.

Vet ni några tecken som man kan upptäcka redan flera dagar innan som ni hört talas om? =)

• kaksinmutyksin

Igår kom vår Runa till världen genom KS i v. 35+2. Vi mår bra och hon är en rejäl dam på 3,4 kg och 51 cm. :D

Åh!! Så söt! Grattis!
  • LadyViolet
    Elesif skrev 2015-09-29 17:37:45 följande:

Hej alla!

Idag är jag i vecka 38, 37+2 och jag har haft några sammandragningar men inga regelbundna den senaste veckan och bebisen håller på att fixera sig.

Hur kan man veta när lillen är på väg? Jag vill ju helst känna att jag har lite kontroll och inte måste åka i ilfart till sjukhuset om förlossningen startar med en blödning. Det hade varit väldigt skönt om man kunde vara hemma ett bra tag innan, det är ju inget man får bestämma såklart.

Vet ni några tecken som man kan upptäcka redan flera dagar innan som ni hört talas om? =)

Det verkar svårt det där. För även om man upplever något som ett tecken så kan andra uppleva samma sak utan att det betyder att deras förlossning är på G. Men för mig med min första var det att lite av slemproppen lossnade (flytningar med lite brunt/rött/rosa i) samma morgon ca 12 timmar innan resten av slemproppen kom som en champagnekork tillsammans med värkarna. Det gav mig en liten hint. Men innan dess och under hela den dagen kände jag mig precis som vanligt.

Det vore ju förstås bekvämt om man fick veta innan, fast då kanske man skulle gå och oroa sig? Jag tycker det är svårt att packa BB-väskan och har fortfarande inte gjort det trots att jag går in i v. 38 i morgon. Vissa av grejerna man vill ha med sig behöver man ju nu också! Så mycket kläder har jag inte som passar Hur gör ni andra? Köper ni dubbelt av allting, typ tandborstar och tandkräm etc?
  • Fru Hermelin

Stort grattis!!
  • Elesif
    LadyViolet skrev 2015-09-29 17:57:30 följande:
    Det verkar svårt det där. För även om man upplever något som ett tecken så kan andra uppleva samma sak utan att det betyder att deras förlossning är på G. Men för mig med min första var det att lite av slemproppen lossnade (flytningar med lite brunt/rött/rosa i) samma morgon ca 12 timmar innan resten av slemproppen kom som en champagnekork tillsammans med värkarna. Det gav mig en liten hint. Men innan dess och under hela den dagen kände jag mig precis som vanligt.

Det vore ju förstås bekvämt om man fick veta innan, fast då kanske man skulle gå och oroa sig? Jag tycker det är svårt att packa BB-väskan och har fortfarande inte gjort det trots att jag går in i v. 38 i morgon. Vissa av grejerna man vill ha med sig behöver man ju nu också! Så mycket kläder har jag inte som passar Hur gör ni andra? Köper ni dubbelt av allting, typ tandborstar och tandkräm etc?
    Ja jag hoppas på en liten förvarning iaf =)

Vi har iaf köpt extra tandborstar, minitub med tandkräm, liten hårborste och reseflaskor med tvål etc som vi packat ner i BB-väskan.
  • Iowhannah

Stort grattis! :D
  • Iowhannah
    LadyViolet skrev 2015-09-29 17:57:30 följande:

Vi kör dubbletter av sånt. Väskorna (en till mig och bebis och en till sambon) ligger redo i bagageutrymmet redan, så vi slipper tänka på det när det är dags :)

Gällande kläder så packa inte så mycket. Jag slängde ner ett ombyte (plus extra underkläder) och ett amningslinne. En tröja och ett par mysbyxor kan du väl klara dig utan ett tag? ;P
  • svejo

Oftast tar det ju ett tag innan förlossningen drar igång ordentligt, så jag tänker att det är bra att fixa med alla grejer när man ändå går hemma och frustar :)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015