Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Du och ja hade samma bf datum. Har heller inte fått ännu . . . Ska också till bm på onsdag för sista kollen, efter det sa hon att det blir specialmödravård, så händer inget innan dess så får jag veta på fredag om igångsättning. Så oktpberbebis är ju mkt möjligt . Är också förstföderska.
Nej ny tycker jag att bebisarna ska börja ploppa ut :)
Vid det här laget så är väl i princip alla oktoberbarn klara ändå?! De ska bara tjocka på sig.
Jag har hela tiden haft en känsla av att vi kommer få en septemberbebis men det börjar kännas kört.. Slemproppen lossnade i omgångar i förra veckan och jag har börjat få en del förvärkar men inget mer händer.. Slemproppen har säkert återbildats också, med min tur, haha!
Jobbigt att du behöver ligga inlagd. Vet de vad blödningen beror på? Jag förstår att det är oroligt då du har några veckor kvar. Jag hoppas allt går bra och att du hinner vara hemma ett bra tag till.
Vill också att det ska börja ploppa bebisar för oss här i tråden nu!! :) någon som tror det kommer hända innan veckoslutet? Kännigar? Var hos bm igår som har ändrat sig sedan sist från att det nog inte var en stor bebis och inte heller lång till att det var en välfylld mage och att han kändes lång och att han tog upp varenda cm där inne, funderar på att stämma henne...
har bokat in ett privat tul imorgon (då 39+4) för att se om de säger samma. Är ju inte mycket man kan göra om det är en stor bebis på alla håll men ändå skönt att vara förberedd och kanske börja för-sörja alla bebiskläder vi inhandlat i storlek 56, har ju faktiskt läst om dem som klämt ut barn som varit 62 cm långa. Bokade ett 3D tul men vette sjutton om man kan se så bra såpass sent i graviditeten, någon som försökt sig på? Har varit hos dem innan så jag vet att de bara rattar över till 2D om man inte ser så bra men hade ju varit underbart att få se de runda kinderna där inne :D
Vill också att det ska börja ploppa bebisar för oss här i tråden nu!! :) någon som tror det kommer hända innan veckoslutet? Kännigar? Var hos bm igår som har ändrat sig sedan sist från att det nog inte var en stor bebis och inte heller lång till att det var en välfylld mage och att han kändes lång och att han tog upp varenda cm där inne, funderar på att stämma henne...
har bokat in ett privat tul imorgon (då 39+4) för att se om de säger samma. Är ju inte mycket man kan göra om det är en stor bebis på alla håll men ändå skönt att vara förberedd och kanske börja för-sörja alla bebiskläder vi inhandlat i storlek 56, har ju faktiskt läst om dem som klämt ut barn som varit 62 cm långa. Bokade ett 3D tul men vette sjutton om man kan se så bra såpass sent i graviditeten, någon som försökt sig på? Har varit hos dem innan så jag vet att de bara rattar över till 2D om man inte ser så bra men hade ju varit underbart att få se de runda kinderna där inne :D
Jag gjorde ett 3D-ultraljud i vecka 36 och vi fick väldigt fina ansiktsbilder så du kan kanske ha tur Damdis :)
Nytt besök hos bm idag. Bebisen var äntligen fixerad och hade fina hjärtljud på 146. Sf-måttet var på 36 i 37+2, så kurvan pekade lite mer uppåt, så hon gissade att jag nog får räkna med en bebis på minst 3 kg om jag går tiden ut. Denna bebis kurva ligger mittemellan mina två tidigare barn, första som vägde 2890 på bf-4 och andra som vägde 3835 på bf. Andra och tredje bebisen har samma pappa.
Så nu är det bara att invänta nästa besök om 1,5 vecka. Vi bestämde ändå att bebisen kunde stanna kvar tills dess ...
Efteråt gick jag för att köpa glass på Netto, MEN det var ingen angenäm promenad. Jag är rejält öm där de börjar mäta sf-måttet och varje steg känns, så det blir nog inte många utflykter utanför lägenheten hädanefter.
Att man kan få så ont på bara en dag. Suck! Jag avundas inte dem som har foglossning.
Jag får inte gå hem idag. Tidigast imorgon efter undersökning.
Ok, min BM sa förra veckan att det ev blir igångsättning nästa vecka. Ska bli intressant att höra vad din BM säger på onsdag, min har inte nämt specialmödravården alls.
Jag orkar verkligen inte mer just nu, fick ett utbrott nu här för en timme sen, har inte kunnat sova i natt då det gör ont i höfterna när jag ligger på sidan, sova på rygg går inte och sen har jag fått sätta mig upp hur många gånger som helst i natt då maten från igår kväll har varit på väg upp...orkar inte vara gravid mer....ursäkta mitt klagande, men mår skit just nu.
Igår kom vår Runa till världen genom KS i v. 35+2. Vi mår bra och hon är en rejäl dam på 3,4 kg och 51 cm. :D