Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
I lördags hade Viktor lärt sig klappa händerna, imorgon är han 8 månader. Idag la han en rejäl bajsblöja innan vi gick upp på morgonen. När jag kom tillbaks efter toabesöket fick jag en applåd. Så gulligt.
Annars är separationsångest stor, i synnerhet efter igår när vi hade kalas och han fick vandra runt medan vi bar ner fikat. Så idag hade jag två gnälliga barn på morgonen och gråter den ena, gråter Viktor också och jag står där och funderar på vem jag ska trösta först. De andra barnen minns jag inte som lika lättpåverkade av andras gråt.
Jag kan inte påstå att jag minns att separationsfasen var så jobbig heller, så den satt några bestående minnen hos mig. Viktor har varit hemma för mycket med mig, säger pappan. Sonen gillar ju inte att man säger nää med mörk röst heller, då blir han jätteledsen. I övrigt börjar han ta sig fram sittandes på rumpan genom att böja sig fram efter saker. Att hamna på mage (av misstag) är bara okej en stund, sedan skriker han som han vore övergiven.
Här har mardrömmarna lugnat ner sig så även om vi tvingas upp vid 04-05 nu för tiden så får vi iaf sova ostört tills dess.
Nils lärde sig krypa i fredags så nu är det ingen lugn stund längre! Ville han inte sitta still förut så är det ingenting mot hur han är nu!

VARFÖR HAMNAR ALLA MINA BILDER UPP- OCH NER?!
Hur gör ni smoothie?
Och hur matar ni barnet med den, med sked?
Det blir ju en hel del kladd nuförtiden har man märkt!! :)
Glömde skriva hur vi gör smoothies. Vår son har två favoriter så jag gör oftast dem. Slänger ner allt och mixar samman. Eftersom vår lilla är ganska hård i magen ofta använder jag alltid nästan övermogna bananer och andra saker som ska vara lösande. Båda "recepten" bli ca 500ml så vi häller över i antingen klämmisar eller burk och har i frysen och kylen.
en mogen banan
en näve mango (har använt både färsk och fryst)
ca en halv burk kokosmjölk
en mogen banan
ett päron
en näve hallon (frysta eller färska spelar ingen roll)
Glömde skriva hur vi gör smoothies. Vår son har två favoriter så jag gör oftast dem. Slänger ner allt och mixar samman. Eftersom vår lilla är ganska hård i magen ofta använder jag alltid nästan övermogna bananer och andra saker som ska vara lösande. Båda "recepten" bli ca 500ml så vi häller över i antingen klämmisar eller burk och har i frysen och kylen.
en mogen banan
en näve mango (har använt både färsk och fryst)
ca en halv burk kokosmjölk
en mogen banan
ett päron
en näve hallon (frysta eller färska spelar ingen roll)
Inte för att Nora någonsin har tackat nej till någon mat men... Mellisfavoriten är turkisk yoghurt med lite fruktpuré. Det är så gott att hon sitter och skriker åt oss innan hon ens hunnit svälja för att hon är rädd att det ska gå för långsamt.
Inte för att Nora någonsin har tackat nej till någon mat men... Mellisfavoriten är turkisk yoghurt med lite fruktpuré. Det är så gott att hon sitter och skriker åt oss innan hon ens hunnit svälja för att hon är rädd att det ska gå för långsamt.
Haha, jag tyckte att hon blivit stor men vi var på 9-månaderskontroll idag och hon vägde in på ynka 6,7 kg.
Vi matar med sked (kladdigt) eller fyller en återanvändbar klämmispåse och låter honom sutta i sig det själv, SUPERSMIDIGT! Vi köpte klämmispåsar på cdon, man fick med en grej man fyller dem med också men det är nästan lättare att bara fylla genom zipöppningen. Smoothpack tror jag de heter, har haft dem i några veckor nu och det är hur smidigt som helst! Perfekt när man ska iväg. Vi har haft i både gröt, smoothie och puré utan stora bitar!