• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Simone
    Rulltrappa skrev 2016-05-12 10:28:46 följande:

Inte direkt pappig eller mammig, däremot har hon länge haft bestämda åsikter om vilken förälder som ska göra vad. Somna i mammas knä men sova vänd mot pappa. Bli matad av mamma om båda är hemma. Bli buren av pappa. Massor av sånt.

Haha ja dom vet vad dom vill! Minst i familjen, men ändå ska de bestämma mest
  • Iowhannah

Här har vi inte heller märkt av nåt speciellt mammigt eller pappigt, men pappa är mycket mycket roligare att leka och busa med!

• mammalovis
    Iowhannah skrev 2016-05-09 19:22:37 följande:
    Bor ni i lägenhet? Isf förstår jag att det blir svårt, men annars är ju babymonitorn riktigt bra! Det är skönt att kunna grilla eller pyssla i trädgården när Nils har somnat, utan att känna någon större oro :)

Inskolning är inget vi har planerat än på ett tag. Vi tar ut såpass få föräldradagar att vi kan vara lediga i minst ett år till (vi tar allt på en gång för att få vara hemma med Nils så länge som möjligt).

I dag ringde en snubbe från F-kassan och jag blev så klart skitnervös, men det visade sig att jag hade tagit ut ordinarie föräldrapenning den tid Nils låg inlagd på Neo. Samtidigt som vi hade skickat in intyg och ansökan om tillfällig föräldrapenning. Så jag får ansöka nu i efterhand och så kommer jag få tillbaka X antal föräldradagar och den tillfälliga föräldrapenningen utbetald retroaktivt. Och jag som var rädd för att jag hade gjort nåt fatalt misstag och skulle bli tvungen att betala tillbaka pengar!
    Ja, vi bor i lägenhet. Dilemmat är ju bara att det hinner bli så sent innan han har somnat, så då är det ingen idé att göra mer ute. Man har ju inte så stor arbetslust runt 10 på kvällen, vid 8 får jg gå in och amma honom trött. På dagen passar jag gärna på att vila en stund också om det passar. Så visst skulle vi kunna sätta på monitor, men jag är ju helst ute på kvällen när det svalnat. Nu när det fläktar lite är det ju riktigt behagligt, på gränsen till för svalt.
  • mammalovis
    Simone skrev 2016-05-11 22:10:53 följande:
    Är det någon mer bebis som blivit väldigt mammig/pappig? Julia har blivit extremt mammig den senaste veckan, det är bara jag som kan natta henne, ge mat, trösta henne osv. Hon ska även pussas hela tiden min lilla gullunge. Hon tar tag i kinderna och trycker sig mot munnen och pussar allt vad hon kan haha! Nu har även två tänder börjat komma upp och den tredje är på g tror jag. Det ser ju så gulligt ut :)
    Vi får väl se hur det går ikväll när pappa varit borta i två dagar. Efter jobbet kan Viktor börja grina när pappa pratar med honom när han kommit hem, annars spelar det nog inte så stor roll bara han får styra hur länge han ska sitta på golvet, vara i gåstolen, stå ut med att ligga på rygg eller mage för att sedan komma upp.
  • Simone

Tanken var att vi inte skulle göra någpt speciellt i sommar eftersom vi nyss var utomlands plus att vi ska åka i höst/vinter igen. Men nu har vi såklart ändrat oss och hade tänkt att åka iväg på någon minisemester här i Sverige en tor- sön kanske. Men vart?? Har ni några mysiga ställen som ni kan rekommendera? :)

• Embla twopointoh
    Simone skrev 2016-05-13 08:00:14 följande:

Tanken var att vi inte skulle göra någpt speciellt i sommar eftersom vi nyss var utomlands plus att vi ska åka i höst/vinter igen. Men nu har vi såklart ändrat oss och hade tänkt att åka iväg på någon minisemester här i Sverige en tor- sön kanske. Men vart?? Har ni några mysiga ställen som ni kan rekommendera? :)

Sverige är rätt stort, så det vore bra om du ringade in ett ungefärligt geografiskt område ni kan åka i. Glad
  • Simone
    Embla twopointoh skrev 2016-05-13 13:02:38 följande:

Sverige är rätt stort, så det vore bra om du ringade in ett ungefärligt geografiskt område ni kan åka i.

Glömde helt få med det haha! Vi bor i Norrköping, men det spelar inte så jätte stor roll vart vi åker. Visst, det behöver kanske inte ligga 60 mil härifrån eller så :)
  • mammalovis

Vad gillar ni att göra? Besöka museer, badstranden, naturen? Det avgör ju också vad som är intressant.

• Simone
    mammalovis skrev 2016-05-13 14:22:19 följande:

Vad gillar ni att göra? Besöka museer, badstranden, naturen? Det avgör ju också vad som är intressant.

Vi är öppna för alla förslag så länge det funkar att ha med barn :)
  • mammalovis
    Simone skrev 2016-05-13 15:00:15 följande:
    Vi är öppna för alla förslag så länge det funkar att ha med barn :)
    Men det beror ju på barnet. Har ni ett barn som sover två timmar i vagn eller lugnt sitter/ligger och leker är det ju lättare med det mesta. Har man som vi en suris som inte vill sitta/ligga still så är det svårare.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015