Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Vi har "övat" på att säga mamma och pappa ett tag nu och imorse vid frukosten kom det, mamma! Vilken känsla :D visst, hon förstod nog inte själv att hon sa det, men att få höra det gjorde en så solt. Kort därefter kom även pappa.
Vi har förövrigt fått en mycket snällare bebis igen, gnäll perioden verkar vara över. Dock är det fortfarande väldigt gnälligt på kvällarna och hon vägrar sova trots att hon är jätte trött. Hon somnar runt 22 varje kväll efter mycket gråt och skrik :( tack och lov sover hon hela natten. Hur går det för era små?
Dottern fyllde 8 månader i går, och hon är en väldigt pigg och nyfiken tjej. Hon är uppe och står mot saker och har börjat röra sig i sidledes. Hon älskar mat (det mesta), men vill fortfarande smutta på flaskan när hon är trött.
Hennes sömn är väldigt oregelbunden. Jag skulle gissa att hon sover lika många timmar per dygn, men när hon sover är olika från dag till dag. Ibland somnar hon kl 19 inför kvällen, ibland kl 23, och hon vaknar mellan kl 04 och 08, beroende på när hon somnade. Sedan sover hon en eller ett par gånger under dagen.
Det är lite konstigt, för eftersom hon har flera äldre syskon har vi etablerade rutiner här hemma. De andra syskonen har mer eller mindre bara flutit in i rutinerna, men inte hon. Hon följer bara sig själv.
Idag hittade jag två vassa kanter i munnen, så nu har de två första tänderna nere brutit igenom. Vi har inte märkt något särskilt mer än att han verkar föredra mindre varma saker. Kall fruktpuré har varit poppis länge. När vi har burkmat med frukt gnäller han, om det beror på innehållet eller den fina bilden på burken vet jag inte, annars river vi ju bort etiketterna så burkarna ser tråkiga ut.
Ikväll har han börjat träna på att resa sig, men det är lite knöligt när han sitter med ett ben framåt och ett bakåt. Det är lite tungt att dra sig upp fortfarande, men det känns som att han har lyckats innan tröttheten tog över. Annars tar han sig runt på golvet i vardagsrummet. Det känns som att han har en diameter på ca 1,5 meter plötsligt. Han har ingen enhetlig teknik, utan vrider sig runt sittande och böjer sig framåt så rumpan lättar något. Sedan hjälper det lite på mage eller rygg också, även om det mest gör honom förbannad. Återstår att se om han lär sig krypa eller blir rumphasare.
Någon mer som har hemska nätter just nu? Här somnar vi ca 20, vaknar sen kl 12 gnäller och sprattlar ca 30 min sover därefter ca 1 timme åt gången och tar sedan morgon mellan 4 och 5. Suck trött mamma. Kan det vara ett utvecklingssteg tro? Hoppas på bättre sömn snart
Nu har Elisia börjat krypa och ställer sig upp mot saker. Blir 8 månader 24/6
utvecklingen går i rasande takt
Mjo, vi hade härj b
Någon mer som har hemska nätter just nu? Här somnar vi ca 20, vaknar sen kl 12 gnäller och sprattlar ca 30 min sover därefter ca 1 timme åt gången och tar sedan morgon mellan 4 och 5. Suck trött mamma. Kan det vara ett utvecklingssteg tro? Hoppas på bättre sömn snart
Mjo, vi hade härj både 1-2 och 4-5 inatt. Sen vid 7 när jag ville upp och äta, då gick det minsann bra att sova. Ända till 8. Jag var lagom hungrig och grinig då.
Kan kanske vara att krypandet är p g, hon har börjat åla men bara bakåt än så länge, och klänger över allt möjligt. ????
Kul att läsa om allas barn och vilka utvecklingar de gör :)