• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Larissa

Idag blir Elisia 7 månader. Tycker de har månaderna bara sprungit bort, har ju ingen bebis längre Hon sitter utan stöd och har börjat åla sig bakåt, men jag tror inte det är medvetet. Hon är inte så matglad utan äter ersättning och fruktpuré, även ammning på natten. Hon har 2 tänder i underkäken men tror det är på gång någon uppe snart, för hon är och gnor med allt i munnen. Hon är glad och sprallig precis som sina 2 stora systrar. Hon älskar att gunga och sitta ute i gräset och peta i gräsmattan.

• Iowhannah

Woohoo! Första bajset i toaletten avklarat! :D Jag insåg att vi hade missat kisset, och skulle just ge upp när han började krysta, så jag lät honom sitta tills han sa till och så slapp vi en redig bajsblöja :D Stolt mamma!

• Rulltrappa

Hur hänger ni i i värmen? Erkänner villigt att det hade varit najs att kunna sätta ner lilla Fis då och då nu när det börjar närma sig 30 grader, men icke! :P

• Rulltrappa

Eftersom våra kvällar ser fortsatt ut på det här viset har jag köpt en portabel AC. Ska fan skriva äktenskapsförord på den. ;)
  • mammalovis
    Rulltrappa skrev 2016-06-02 10:41:09 följande:
    Hur hänger ni i i värmen? Erkänner villigt att det hade varit najs att kunna sätta ner lilla Fis då och då nu när det börjar närma sig 30 grader, men icke! :P
    Här tycker jag synd om Viktor då det är varmt både ute och inne, då han nu åkt på feber. Han hade nästan 38 igår vid läggdags och vaknade med 40 grader i natt. Jag försökte få lite koll på om det var okej med så hög feber, men trots plats nummer 3 vid 23.00 hade jag ännu inte kommit fram 1 timma och 40 minuter senare då jag gav upp. Ringde vid 5 och de tyckte han borde kollas upp, men bumm trodde bara det var virus och att vi får räkna med feber i 3-4 dagar. Lite extra nojig var jag då vi träffade en kusin i söndags och inte visste om att han troligen hade halsfluss eller körtelfeber. Igår vägrade han amma helt på ena brösten, så jag hade lagom kul med begynnande mjölkstockning tills jag hann trycka ut lite och ge i flaska, som faktiskt fungerade, annars avänder han pipmugg. Så Viktor har mest velat vara i selen idag. Det var också det enda som dög innan han somnade om efter en ny supp i natt. Dålig tajming då sambon varit borta på jobb över natten och vi har 3-åringens två kalas i helgen att fixa med ... Så idag är jag minst sagt mör.
  • Simone
    Rulltrappa skrev 2016-06-02 10:41:09 följande:

Dumt att klaga, men fy sjutton vad varmt det är! Julia kryper runt i enbart blöja eller helt naken, kläder existerar inte just nu!

Förstår att det måste vara jobbigt flr dig att inte kunna sätta ner henne, speciellt nu. Men det måste vara väldigt mysa att ha en liten tjej som faktiskt vill sitta i knät :)
  • Simone

Snart åtta månader min "lilla" tjej. Vi har börjat märka av separationsfasen nu, Julia blir så ledsen när hon ser att man lämnar rummet och hon blir jätte ledsen om någon annan håller henne samtidigt som hon ser mig. Extremt gnällig har hon blivit och nattningen har blivit hemskt! Tack och lov sover hon hela nätter, annars vet jag inte hur jag skulle orka... Någon mer som kommit in i den fasen? Ni som har barn sen tidigare och upplevt den, hur länge varade den och hur blev era barn?
  • Iowhannah
    Simone skrev 2016-06-03 00:17:06 följande:

Snart åtta månader min "lilla" tjej. Vi har börjat märka av separationsfasen nu, Julia blir så ledsen när hon ser att man lämnar rummet och hon blir jätte ledsen om någon annan håller henne samtidigt som hon ser mig. Extremt gnällig har hon blivit och nattningen har blivit hemskt! Tack och lov sover hon hela nätter, annars vet jag inte hur jag skulle orka... Någon mer som kommit in i den fasen? Ni som har barn sen tidigare och upplevt den, hur länge varade den och hur blev era barn?

Oh ja! Man får inte lämna rummet såvida han inte kan se en hela tiden, mycket gnäll och han har börjat vägra att sova på dagarna! Nattningarna går jättebra när pappa nattar, men när jag gör det så är det kinkigare. Mycket mardrömmar också. Han brukar gråta åtminstone en gång per natt, stackarn :(

Jag hoppas verkligen att det går över snart! Den 17 ska Nils sova hos sin morfar och jag är galet nervös inför det :S
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015