• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Shibby
    Lillemy1980 skrev 2015-02-16 09:07:36 följande:

Var i dag på tidigt ul och blev helt knäckt. Inget foster syntes, bara gula säcken. Han var osäker på om jag hade kommit mycket kortare än jag trodde själv eller om det inte utvecklades. Så nu får jag vänta 2 veckor för att se vad som händer ... Vill bara lägga mig ner och gråta

Jag förstår precis hur du känner, och jag lider med dig Rynkar på näsan man får vara ledsen. 
    Styrkekramar till dig!
  • moonlight2015

Var i dag på tidigt ul och blev helt knäckt. Inget foster syntes, bara gula säcken. Han var osäker på om jag hade kommit mycket kortare än jag trodde själv eller om det inte utvecklades. Så nu får jag vänta 2 veckor för att se vad som händer ... Vill bara lägga mig ner och gråta

Aj då... förstår att du är ledsen. När jag väntade min son så såg de inte heller något foster... jag hade dessutom blödningar. Fick tid för skrapning en vecka senare. Mina blödningar fortsatte under hela veckan och jag grät varje dag för jag var säker på att det var missfall. Men när de skulle kolla innan skrapningen, så såg de ett litet tickande hjärta.

Säger detta för att du inte måste ta ut det värsta. Det finns några dagar där enbart gulesäcken och fostersäcken kanske syns men inte själva embryot. Det är precis innan hjärtat börjar slå. Hoppas att det är samma för dig som för mig för då kommer du förhoppningsvis snart se det lilla hjärtat ticka. Kram
  • jc86
    Lemon skrev 2015-02-16 08:23:19 följande:

Hur tänker ni kring kost och vitaminer? Äter ni något speciellt eller tar kosttillskott?
    Äter ni folsyratabletter och hur länge ska man äta dessa?

Jag åt inte de i min förra graviditet och börjar nästan misstänka att de är de som får mig att må så himla illa konstant? Kan de inverka?

Jag äter Folsyra och järntabletter. Jag har läst att dessa ska vara bra i början på graviditeten. Vad jobbigt att du mår så himla illa. Mitt illamående har inte börjat än då jag bara är v4+4 men det lär väl dra igång snart. Första graviditeten här så väntar med "spänning" på alla symptom! :)
  • Lillemy1980

Tack. Hur skall man kunna vänta två veckor med att få ett besked?? Det här är det värsta jag har varit med om, har aldrig haft mf som jag vet om och vi har längtat ett år på det här

• moonlight2015
    Livänta1980 skrev 2015-02-16 09:28:18 följande:

Tack. Hur skall man kunna vänta två veckor med att få ett besked?? Det här är det värsta jag har varit med om, har aldrig haft mf som jag vet om och vi har längtat ett år på det här

Verkligen jobbigt för dig/er att vänta i två veckor. Tycker därför du ska kräva att få komma efter en vecka då det måste ha hänt såpass mycket grejer på en vecka för att de ska kunna avgöra åt vilket håll det drar. Det är inte bra för dig att gå onödigt lång tid och vara orolig och stressad. Det tycker jag räcker som argument... styrkekram
  • jc86
    Fru Hermelin skrev 2015-02-15 09:30:07 följande:
    Grattis! Jag är också "nyplussad" med bf 21 okt

Jag har haft ganska mycket symtom framförallt senaste veckan. Mycket magkatarr och svullen mage, molvärk av och till, ådror på brösten, ömma bröst, kissar mycket och ett illamående som kommer framåt em/kväll. Och ett sug efter kapris och cornichonger (såna där pyttesmå inlagda gurkor)!

Du ringer till MVC ganska direkt, jag tänkte ringa imorgon. Första samtalet brukar man få rätt snabbt har jag för mig.

Hur man väljer, tja... Vissa MVC tillhör ju specifika sjukhus och kan ge viss förtur dit vid förlossning. Jag har valt både av närhetsskäl och men hänsyn till var jag vill föda. Tänkte gå till samma den här gången (men en annan barnmorska)

Var i Sthlm bor du?
    Jag plussade igår och har också bf 21 oktober. :D Trodde inte alls att jag var gravid denna månad för jag kände inget alls. Samma dag som mensen skulle komma fick jag ont i brösten, dock bara lite. Dagen efter bim testade jag plus. Kom nästan som en chock! Det gick redan på andra försöket! :D Jag sitter nu och väntar på att min sambo ska ge mig tider då det passar för honom att gå till barnmorskan så jag kan ringa och boka tid. Känner mig aningen förvirrad och kan fortfarande inte fatta att det är sant. 
  • Marsvensson

Men fy vad jobbigt ;(.. Vilken vecka tror du att du är i ? Hoppas verkligen allt går bra om 2 veckor.. Håller tummarna för dig!!!!!!

• Lillemy1980

Om man räknar efter sista mens så går jag in i vecka 8 i dag (7+0) hoppas det är så att det bara inte syns än....

• Rädisan26

Vad tråkigt att höra. Har du haft mycket symtom? Jag är v.7+3 idag och ska på tidigt VUL på onsdag, är så nervös att det inte är som det ska!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015