• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Irlais
    carosan skrev 2015-02-17 21:57:52 följande:

Hej!

Jag vill gärna gå med :)

32 år, första barnet. Har idag varit på inskrivning hos Mamma Mia i Kista. BF är 5/10. Hade ett MA i sept så jag hoppas innerligt att det går vägen den här gången :)

Välkommen :) vilken bm fick du? Gick på mm kista förra gången och hade en snäll finlandssvensk dam...

Jag har bf 20/10 enligt sista mens men 24/10 enligt ägglossning... Kan inte bestämma mig om jag ska korrigera sista mens-datumet eller bara säga det och få fel bf. Kommer ju ändras vid kub men ändå? Vad tycker ni?
  • empeli
    chazbo skrev 2015-02-17 09:43:55 följande:

Empeli. Kan inte hitta dig i BF listan. När har du BF? Jag funderar oxå på Mamma Mia Kista. Hann gå på inskrivning med förra fast på ett annat ställe. Innan mitt MA. Var inte alls nöjd. Men hört en del som varit på MM kista och varit nöjda.

Hej!! Jag har bf den 21/10 ???? jag har vart super nöjd med kista innan och kommer säkerligen bli det nu med ????
  • empeli
    Irlais skrev 2015-02-17 22:01:06 följande:
    Välkommen :) vilken bm fick du? Gick på mm kista förra gången och hade en snäll finlandssvensk dam...

Jag har bf 20/10 enligt sista mens men 24/10 enligt ägglossning... Kan inte bestämma mig om jag ska korrigera sista mens-datumet eller bara säga det och få fel bf. Kommer ju ändras vid kub men ändå? Vad tycker ni?
    Åh då måste du haft raija! ???? jag tyckte inte om henne från början för 4 år sen men efter några besök älskade jag henne! ????
  • Irlais
    empeli skrev 2015-02-17 22:11:09 följande:
    Åh då måste du haft raija! ???? jag tyckte inte om henne från början för 4 år sen men efter några besök älskade jag henne! ????
    Nej inte Raija... Kan det ha varit Martina? Pinsamt, glömt hennes namn!
  • empeli
    Judiths skrev 2015-02-17 06:36:43 följande:
    Jag har bokat tid för inskrivning på Mama Mia Kungsholmen och fick tid v 9+0 (andra barnet). Är det kub du ska göra vid inskrivningen?
    Ja de kommer bli inskrivning och kub på samma dag ????
  • empeli
    Irlais skrev 2015-02-17 22:14:23 följande:
    Nej inte Raija... Kan det ha varit Martina? Pinsamt, glömt hennes namn!
    Ja men visst kan de vara Martina hon hoppade in någon gång istället för raija ! ????
  • empeli

Hur gör man med bf listan ? Hajkat inte hur man lägger till sig :)

• mittnamnDoris

Jag var tvungen att läsa gamla anteckningar från förra graviditeten. Vill minnas att jag inte mådde så här illa så tidigt men så fel jag hade. Det som inte var lika är att nu mår man illa dag som kväll. Förra var bara kväll.

Känns lite "konstigt" att vara gravid igen när min minsta nyligen blev 7 månader.

Jag vill även minnas att för 7 månader sedan när man var på förlossningen så tänkte man att det här är den sista men tydligen inte om det går bra hela vägen.

Kul ska det bli iaf.

• k88

Hej! Hoppar in här! Kan inte fatta själv men fick precis ett gravid 1-2 veckor :)!!
    Testade med Clearblue digital, idag skulle jag fått mens men kunde inte hålla mig!
    Hur mycket kan jag faktiskt lita på detta? Är mycket väl medveten om missfallsrisken osv men tänkte just själva resultatet.
    Efter 8 månaders försök och ett tidigt missfall så kanske det är vår tur nu :D!

• Majolove3

Det med illamåendet är besvärligt, det gör att man känner sig helt matt i hela kroppen och bara vill ligga ner hela dagarna. Fick utskrivet lergigan comp och hoppas att dem ska ta bort det värsta så man orkar göra något annat. Är det någon som har erfarenhet av dessa?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015