• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Irlais
    Irlais skrev 2015-02-18 10:23:23 följande:
    Sova är svårt här men ätandet, herregud... är konstant hungrig och nu precis som förra graviditeten avhjälpts det bara genom att äta. Hela tiden. Vilket jag inte vill göra för då lär kollegorna ana oråd....
    Öh hungrig och illamående skulle det stå... klart ätande hjälper mot hunger, haha Flört
  • k88

Tack! Nu blir det till att överraska sambon efter jobbet. Han kommer bli såå glad :)!! Nu håller vi varenda tumme och tå på att det går vägen!

Marsvensson skrev 2015-02-18 09:48:41 följande:

Står det gravid så är du gravid :p grattis :D !!

• Marsvensson

Ja vi hoppas allt går bra , är också nojjig över allt eftersom det är ens första graviditet , men det kommer gå skitbra :D

k88 skrev 2015-02-18 10:50:41 följande:

Tack! Nu blir det till att överraska sambon efter jobbet. Han kommer bli såå glad :)!! Nu håller vi varenda tumme och tå på att det går vägen!

• JLH87
    Fruskotte skrev 2015-02-17 13:47:36 följande:
    Det beror på om du ska göra kub-test eller inte. Om du ska det gör man ett UL i runt v12 annars är det rutinultraljudet i vecka 18-20. :)
    Är kub test gratis eller hur mycket kostar det? Är det några risker med det?
  • JLH87
    Fruskotte skrev 2015-02-17 15:34:53 följande:
    Det är inga risker med kub test det består av ett UL och ett blodprov :) det man kollar är om det finns hög eller låg risk för kromosomförändringar av 3 olika typer. Är man under 35 så burkar det vara låg risk. Jag är under 35 men gjorde det för att få ett ultraljud :) det du annars kan göra är att boka ett privat ultraljud på exempelvis st Göran eller om du säger att du är väldigt orolig så löser dom säkert det på mamamia också. Jag ska göra ett om en och en halv vecka :)
    Åh nu såg jag att du svarat även här! ja men då ska jag nog göra kub test. Jag vill ju veta att det ens finns nått levande där runt v12 så man kan berätta för folk. :)
  • Lemon
    mittnamnDoris skrev 2015-02-18 10:35:34 följande:

Ja småäta hjälper mot illamåendet och det gör man ofta. Vill knappt tänka på vad man kommer att väga snart

I förra graviditeten åt jag postafen (heter de så, receptfria åksjuktabletter) men blev helt däckad av dem men de hjälpte.

Har inte provat denna gång.

Jag har funderat lite kring tabletter mot illamåendet med för det tar verkligen mycket krafter från en. Som det ser ut nu kan jag inte jobba på grund av illamåendet. Jag måste verkligen äta hela tiden för att motverka det. Jag fasar ju för att det blir ännu värre sen med. Är i V8 nu och kommer ihåg hur illa jag mådde sist fram till minst v14.

Jag kommer rulla fram i mitten på denna graviditeten.,.
  • Shibby
    jc86 skrev 2015-02-18 10:30:29 följande:

Jag läste tidigare i tråden att det finns en Facebook-grupp för oktobermammor, finns det nån möjlighet att man kan få gå med där? :) Det känns lite mer sorterat att skriva där än i den här tråden. :) 

Du kan skicka din mailadress till mig så bjuder jag in dig Glad
  • Sus90

Jag har övergått till den hemliga FB gruppen då det blev för svårt att hänga med här. Önskar er alla lycka till med graviditeten! :)

• Fröken JB
    Lady 10 skrev 2015-02-18 09:53:56 följande:

Samma här.. Knappt några symptom flrutom att jag också numera går uppoch kissar på natten vilket jag inte gjorde förut. Vilken vecka är du i?

Jag är i V. 7+3. :) nu tycker jag det börjar bli jobbigt att hålla tyst.. Vill ju berätta för alla om graviditeten men än så länge vet ingen om det mer än min sambo/barnets pappa.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015