• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • MissMarti

Får jag vara med här? Plussade igår och har bf 22/10

Mitt andra barn har försökt ett år att bli gravida och har fått hjälp!

• Fröken JB

Jag har inte mycket gravidsymtom, lite ömmande bröst till och från och så vaknar jag nästan varje natt och måste kissa det gjorde jag aldrig innan graviditeten..

• Marsvensson

Står det gravid så är du gravid :p grattis :D !!

k88 skrev 2015-02-18 05:34:48 följande:

Hej! Hoppar in här! Kan inte fatta själv men fick precis ett gravid 1-2 veckor :)!!

Testade med Clearblue digital, idag skulle jag fått mens men kunde inte hålla mig!

Hur mycket kan jag faktiskt lita på detta? Är mycket väl medveten om missfallsrisken osv men tänkte just själva resultatet.

Efter 8 månaders försök och ett tidigt missfall så kanske det är vår tur nu :D!

• Marsvensson

Samma här, plus är tröttare och hungrigare än vanligt också.. Denna natten var värst kissade hela tiden, jätte drygt :p men sånt får man väl ta nu:) är i vecka 7 (6+5)

Fröken JB skrev 2015-02-18 09:24:48 följande:

Jag har inte mycket gravidsymtom, lite ömmande bröst till och från och så vaknar jag nästan varje natt och måste kissa det gjorde jag aldrig innan graviditeten..

• Marsvensson

Grattis :D

MissMarti skrev 2015-02-18 09:08:27 följande:

Får jag vara med här? Plussade igår och har bf 22/10

Mitt andra barn har försökt ett år att bli gravida och har fått hjälp!

• Lady 10

Samma här.. Knappt några symptom flrutom att jag också numera går uppoch kissar på natten vilket jag inte gjorde förut. Vilken vecka är du i?

Fröken JB skrev 2015-02-18 09:24:48 följande:

• Lemon

Jag har kommit på mitt trix för att inte må illa 24 timmar/dygn! Ät minst en gång var 30:e minut och sov 15 timmar per dygn
    Det är ungefär så jag lever nu för att inte få nervsammanbrott! =)

Jag kan inte komma ihåg att jag mådde såhär dåligt sist jag var gravid men å andra sidan är det några år sedan plus att jag var i en helt annan fysisk form då =)

• Irlais
    Lemon skrev 2015-02-18 10:01:17 följande:

Jag har kommit på mitt trix för att inte må illa 24 timmar/dygn! Ät minst en gång var 30:e minut och sov 15 timmar per dygn
    Det är ungefär så jag lever nu för att inte få nervsammanbrott! =)

Jag kan inte komma ihåg att jag mådde såhär dåligt sist jag var gravid men å andra sidan är det några år sedan plus att jag var i en helt annan fysisk form då =)

Sova är svårt här men ätandet, herregud... är konstant hungrig och nu precis som förra graviditeten avhjälpts det bara genom att äta. Hela tiden. Vilket jag inte vill göra för då lär kollegorna ana oråd....
  • jc86

Jag läste tidigare i tråden att det finns en Facebook-grupp för oktobermammor, finns det nån möjlighet att man kan få gå med där? :) Det känns lite mer sorterat att skriva där än i den här tråden. :) 

• mittnamnDoris

Ja småäta hjälper mot illamåendet och det gör man ofta. Vill knappt tänka på vad man kommer att väga snart

I förra graviditeten åt jag postafen (heter de så, receptfria åksjuktabletter) men blev helt däckad av dem men de hjälpte.

Har inte provat denna gång.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015