• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Marsvensson

Åh då är vi lite nära iallafall jag är i v 6+5, vill bara att dessa veckor ska gå fort och BRAA så man kan berätta för hela världen typ :D ska på mitt första samtal med bm på måndag den 23 feb:)

Fröken JB skrev 2015-02-18 13:31:45 följande:

Jag är i V. 7+3. :) nu tycker jag det börjar bli jobbigt att hålla tyst.. Vill ju berätta för alla om graviditeten men än så länge vet ingen om det mer än min sambo/barnets pappa.

• empeli
    Shibby skrev 2015-02-18 12:45:28 följande:
    Du kan skicka din mailadress till mig så bjuder jag in dig Glad
    Hur mejlar jag dig? Hajjar inte familjeliv alls haha
  • empeli
    Shibby skrev 2015-02-18 12:45:28 följande:
    Du kan skicka din mailadress till mig så bjuder jag in dig Glad
    Hittade mailet ;) tack för hjälpen :)
  • tjockobbe

Hoppar in här! Fick plus idag, BIM+4.
    Testade då mensen uteblivit sen i lördags. Har inte försökt på 2-3 månader nu, innan dess försökte vi i 9 månader.

Har BF 23 oktober.

Har sen tidigare en dotter född 2013 i september, kom till på första försöket. Hade BF oktober med henne också, men blev igångsatt pga. havandeskapsförgiftning.

Har INTE EN ANING om hur jag ska säga det här till sambon. Han har sagt att han inte är redo för en till längre. Jag vet inte alls hur han kommer reagera. Tungan ute

Vera 130923 | Läs tinastandar.blogg.se
  • k88

Sitter här alldeles nervös nu, ville bara upp till sambon och hoppa i sängen i morse och skrika att vi förhoppningsvis ska få en bebis MEN, bet mig i tungan och har hållt mig hela långa dagen! Sätter en liten lapp i halsbandet på vår hund med "Hej Pappa, titta i ugnen" (vi kallar oss för mamma och pappa till hunden haha), där i ligger en bulle och under ett grytlock ligger en body +  testet. Ska bli väldigt kul att se reaktionen och hur pass nära han fattar. Skulle inte förvåna mig om han inte hajar varken "hej pappa" eller bullen i ugnen ;p!

• enbyxaochenboll

Hej! Jag är beräknad med mitt andra barn den 9 oktober. Jag vill jättegärna komma med i facebookgruppen, var med i en min förra graviditet som var fantastisk! Lite lättare att hålla koll där med. Hur funkar det med att skicka mejl till någon eller vad som stod där uppe?

• mittnamnDoris
    Lemon skrev 2015-02-18 12:30:03 följande:

Jag har funderat lite kring tabletter mot illamåendet med för det tar verkligen mycket krafter från en. Som det ser ut nu kan jag inte jobba på grund av illamåendet. Jag måste verkligen äta hela tiden för att motverka det. Jag fasar ju för att det blir ännu värre sen med. Är i V8 nu och kommer ihåg hur illa jag mådde sist fram till minst v14.

Jag kommer rulla fram i mitten på denna graviditeten.,.

Jag började ta hela tabletter men sen delade jag dem och tog en halv om dagen. Man kände sig mer död än levande. Fattar inte hur man orkade jobba. Men det är skönt sen när man mår bra igen om ett par veckor får man väl hoppas.
  • carosan
    Irlais skrev 2015-02-17 22:01:06 följande:
    Välkommen :) vilken bm fick du? Gick på mm kista förra gången och hade en snäll finlandssvensk dam...

Jag har bf 20/10 enligt sista mens men 24/10 enligt ägglossning... Kan inte bestämma mig om jag ska korrigera sista mens-datumet eller bara säga det och få fel bf. Kommer ju ändras vid kub men ändå? Vad tycker ni?
    Barnmorskan som vi ska ha var sjuk hon heter Torud (?) men den vikarierande bm var hur bra som helst och vi kände oss väl omhändertagna.

Vi kommer vänta med att korrigera datumen när det är dags för KUB

Idag har illamåendet varit riktigt jobbigt tror att kollegorna som misstänkt fick det bekräftat idag gick runt och var grön i ansiktet hela dagen ????
  • Fru Hermelin
    k88 skrev 2015-02-18 16:15:54 följande:

Sitter här alldeles nervös nu, ville bara upp till sambon och hoppa i sängen i morse och skrika att vi förhoppningsvis ska få en bebis MEN, bet mig i tungan och har hållt mig hela långa dagen! Sätter en liten lapp i halsbandet på vår hund med "Hej Pappa, titta i ugnen" (vi kallar oss för mamma och pappa till hunden haha), där i ligger en bulle och under ett grytlock ligger en body +  testet. Ska bli väldigt kul att se reaktionen och hur pass nära han fattar. Skulle inte förvåna mig om han inte hajar varken "hej pappa" eller bullen i ugnen ;p!

Kul sätt att berätta på! Hur har det gått?
  • JolieZ
    Glad
    Hej här kommer en  till med oktober bebis. 
    Inte läst hela tråden. Men är det någon från värmland?

Jag har BF 15 okt, tredje barnet. 

Yr och super trött.
    Lite mer orolig denna gång.

Såg att det var fler som mådde illa, mitt illamående har inte brytit ut helt. Förra gångerna har det kommit i vecka 7 så det är några dagar kvar
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015