• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • sweetheart80
    KaffeTös skrev 2015-03-11 13:14:30 följande:

Hur har det gått för dig? Hade du positivt äl-test idag med? Det hade jag, lika starkt nu i fyra dagar och jag undrar hur tusan man ska räkna ut äl då?! :/ 

Jag tog det starkaste testet och räknade 48Tim fram och det stämde med tempen med appen fertility friend som oxå satte den dagen som äl
  • HCS
    sweetheart80 skrev 2015-03-11 13:31:48 följande:

Hej. Lite nyfiken på en sak. Hade sista mens 19/2 och är på dag 21 i cykeln. Har 28 dagar normalt. Varför saknar kalendern appen dag 29som bim? Borde det inte vara dag 28??

Förstod inte riktigt...

..men har du 28 dagars cykel så är ju dag 1 första blödningsdag och då är sista dagen i appen dag 28 och bim den 29e dagen är dag 1 på nästa cykel. Den dagen då du inte vill att mensen ska komma...
  • KaffeTös
    sweetheart80 skrev 2015-03-11 13:35:39 följande:
    Jag tog det starkaste testet och räknade 48Tim fram och det stämde med tempen med appen fertility friend som oxå satte den dagen som äl
    Problemet är att jag har svårt att räkna ut vilken dag det varit starkast då de tre senaste dagarna har varit precis lika starka! Lite svagare den 8/3 kan jag se, men de tre senaste har varit lika starka. Nu har de torkat lite dock så det ser ut att vara en liten skillnad men "färska" har de varit precis lika starka..Hoppas verkligen på ett svagare imorgon så jag vet att ägget släppt! Har läst att ibland släpper inte ägget och då kan det bli såhär.. det hoppas jag verkligen att jag slipper :( 

Vi ligger i för fullt (haha) så jag tror ju inte vi missar det så sätt, men som sagt, att ägget inte släpper är min oro.. 

• Fian88
    KaffeTös skrev 2015-03-11 13:46:22 följande:
    Problemet är att jag har svårt att räkna ut vilken dag det varit starkast då de tre senaste dagarna har varit precis lika starka! Lite svagare den 8/3 kan jag se, men de tre senaste har varit lika starka. Nu har de torkat lite dock så det ser ut att vara en liten skillnad men "färska" har de varit precis lika starka..Hoppas verkligen på ett svagare imorgon så jag vet att ägget släppt! Har läst att ibland släpper inte ägget och då kan det bli såhär.. det hoppas jag verkligen att jag slipper :( 

Vi ligger i för fullt (haha) så jag tror ju inte vi missar det så sätt, men som sagt, att ägget inte släpper är min oro.. 

Det nedersta ser helt klart starkast ut! Hoppas det är svagare imorgon
  • sweetheart80
    HCS skrev 2015-03-11 13:38:34 följande:

Förstod inte riktigt...

..men har du 28 dagars cykel så är ju dag 1 första blödningsdag och då är sista dagen i appen dag 28 och bim den 29e dagen är dag 1 på nästa cykel. Den dagen då du inte vill att mensen ska komma...

Aha. Jag har kanske bara 27dagar då. För vad jag minns har jag alltid fått mensen på dag 28. Men det visar sig väl. Tack för svaret.
  • sweetheart80
    Fian88 skrev 2015-03-11 13:50:38 följande:

Tycker oxå nedersta men jag vet att när mina torkade så bleknade de oxå så det va svårt att jämföra alla testerna pga det.
  • KaffeTös
    Fian88 skrev 2015-03-11 13:50:38 följande:
    De tidigare har ju torkat, vilket det nedersta inte har då bilden är tagen direkt efteråt, så jag misstänker att det kommer se likadant ut som de tidigare om några timmar. Håller iaf tummarna :)
  • KaffeTös

Här är alla bilderna tagna relativt färska. Kanske lättare att jämföra styrkan innan de torkat. Kan dock inte direkt se någon större skillnad mellan dessa tre. 

• sweetheart80
    KaffeTös skrev 2015-03-11 14:06:00 följande:

Här är alla bilderna tagna relativt färska. Kanske lättare att jämföra styrkan innan de torkat. Kan dock inte direkt se någon större skillnad mellan dessa tre. 

Ja du. ÄL där nånstans. Men tror du får räkna från sista testet. Ta ett nytt imorgon så kanske det är svagare
  • Fian88
    KaffeTös skrev 2015-03-11 14:06:00 följande:

Ja här ser dom lika starka ut! Säger som föregående, räkna från det senaste testet. Som jag har förstått det så blir ju testen svagare först när ägget släppt, så är det svagare imorgon så räkna det idag som det positiva.
Svar på tråden BIM Mars 2015