• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • KaffeTös

Jag blir snart galen.. Idag är den 6e (!!) dagen med starkt positiva ägglossningstester! Vad är felet?! Släpper inte ägget? Hur ska jag kunna räkna ut ägglossningen nu när det har varit positivt i nästan en vecka?

Är så orolig för att ägget inte vill släppa och att det därför är kört denna månaden.. :(

• sowe81
    TouchOfRed skrev 2015-03-12 08:13:48 följande:
    Men ska man räkna ÄLdagen den dagen man har sin LH-stigning på ÄL-testet eller ska man räkna dygnet efter? För ägget släpper väl 24-36 h efter LH stigningen?

T.ex. så fick jag en smiley gubbe på cb's test den 8/3 ochska jag då räkna denna dag som ÄL eller ska jag räkna den 9/3 som ÄL?
    Dagen efter eller två dagar efter. Det kan ju ta 48h innan ägget släpper. Jag känner tydligt när min molverk försvinner, oftast 1 dygn efter positivt test. Det räknar jag som äl dagen.
  • Ang82
    Marty88 skrev 2015-03-13 09:07:02 följande:

Jag plussade i onsdags, och hade bim idag, men i över en vecka innan hade jag haft molande värk i magen, ibland så kraftig att jag inte riktigt kunde stå upp.. Det kom på nätterna också, så jag vaknade av det. Det kändes nästan som mensvärk, fast ändå inte... Jag brukar inte ha så innan mens, utan jag brukar också bara känna det någon dag innan, om ens det. Så det kan ju vara något på gång, vänta lite med att testa! :) Även om jag vet hur svårt det kan vara ;)

Stort grattis =)

Ja inte riktigt som mensvärk. Var som om tjejmagen var uppblåst eller hur en ska förklara. Ett tryck och som ibland vandrade ut lite mot höger. Jobbade inatt och kände av det hela natten.

Idag känns det knappt. Ska vänta tills på måndag innan jag gör ett test blir då bim-2. =)
  • sweetheart80

Beställde grav tester igår och I mailet så hade de även skickat dom igår men fick inga idag. Bim på torsdag så måndag blir första testdagen för mig. Och posten kommer kl 15 och jag kan inte hålla mig i 4timmar så Hur gör jag då? Kan man spara morgon urinen och det blir rätt resultat eller man ska vänta tills tisdag morgon?

• schober
    sweetheart80 skrev 2015-03-13 20:09:13 följande:

Beställde grav tester igår och I mailet så hade de även skickat dom igår men fick inga idag. Bim på torsdag så måndag blir första testdagen för mig. Och posten kommer kl 15 och jag kan inte hålla mig i 4timmar så Hur gör jag då? Kan man spara morgon urinen och det blir rätt resultat eller man ska vänta tills tisdag morgon?

Jag har hört att man kan spara morgonurin i kylskåpet, men att det är bäst om det är rumstempererat när du testar...
  • sweetheart80
    schober skrev 2015-03-13 20:24:48 följande:

Jag har hört att man kan spara morgonurin i kylskåpet, men att det är bäst om det är rumstempererat när du testar...

Aha. Tack så mycket. Tur det bara är jag hemma på måndag så inte nåt av barnen tar fel. URk
  • TouchOfRed
    sweetheart80 skrev 2015-03-13 20:36:39 följande:

Aha. Tack så mycket. Tur det bara är jag hemma på måndag så inte nåt av barnen tar fel. URk

Haha vilken överraskning!
  • halo83

Nu tror även mannen att mensen är på g. Myste idag å han tyckte jag luktade järn så han sa att i morgon kommer den nog :(

Har inte alls så ont i magen som jag brukar innan..mer håll än mensvärk..

• Jia84

Hej hej!

Jag hänger på här då jag har Bim 22/3. Beställt stickor, så till veckan ska det testas:)

Vi är på vårt andra försök med tredje barnet. I januari fick jag MA, så det vart en liten tung tid början på året. Men kroppen är återställd och jag har hunnit ha en mens emellan. Så nu håller vi tummarna hårt för att det ska bli ett lyckat andra försök.

• mankanjualltidhoppas

Hej alla. Hoppar in här. Bim ev igår (28 dagars cykel) eller på måndag (31 dagar).

Är så vansinnigt rädd att testa. Testade på bim -1 fick negativt, blev så Depp.

Har molvärk sen ältider, brukar bara ha Värö dagen innan mens, o nu idag mådde jag lite tjyvens efter frukost.

Flytningar så jag hela tiden går o kollar efter mens.

Något i mig säger att jag är gravid men är Så rädd efter ett MF i augusti o ett MA i december. Så inbillar mig också att jag bara är skengravid.

Vill så Gärna att vi äntligen ska få oss en liten plutt. Måste hålla mig till måndag innan test men jag är Livrädd för ett minus nu när jag har liknande symtom som vid förra graviditeten.

Det där jäkla hoppet alltså. :)

Grattis till er alla som plussat denna månad, verkar va en babyboom på g, önskar att jag får delta i den :)

Svar på tråden BIM Mars 2015