• Lorainz

BIM Mars 2015

Tänkte att jag startar en tråd för oss som inväntar BIM i Mars 2015 och vill följas åt och förhoppningsvis få ett plus!

Jag och sambon ska påbörja vårt 10:onde försök nu efter mensens slut, och jag har då BIM 14/3. :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-28 15:13
    BIM-lista!

2/3 - ticcer
    3/3 - tuggummigirl, Metalizer
    4/3 majaG
    5/3 - M.49, Vattenglaset
    6/3 - Carolaj83
    7/3 - Becca88, minaday
    9/3 - sweetcandy, pepparkakan, eagle87, Nurik, Baby2014
    10/3 - Elyssa 81, Tett90, lanylena halo83
    11/3 - MartinaLarsen
    12/3 - lott77, malink80
    13/3 - Loven
    14/3 - Lorainz, Angdev
    15/3 - sowe81
    17/3 ? camifranky
    18/3 ? Ananasen, Miaomiao
    19/3 ? sweetheart80
    21/3 ? Thegiirl
    25/3 ? Fian88

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-07 10:21
    Plus-lista !
    90lindah - 3/3
    tuggummigirl - 3/3
    majaG - 3/3
    Tumvante - 4/3
    sweetcandy - 5/3
    Lorainz 7/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2015
  • KaffeTös
    lotie skrev 2015-03-11 20:52:42 följande:

Kan nån förklara vilken dag jag är på idag. Hade ägglossning förra fredagen. Räknas Ädagen som Äl+0 eller +1. Är idag Äl +5 eller 6? Samma med Bim är det Bim-8 idag?

Sen står det i appen att Bim är dag 1 i nästa cykel inte dag 35 som jag trott?!?

Du är på ÄL+5 idag om jag förstår rätt, är det någon som vet bättre så rätta mig gärna :) Ägglossningsdagen + 5 dagar efter det alltså. 

BIM är dag 1 i nästa cykel. En ny cykel börjar alltid på mensens första dag och pågår till nästa mensens första dag. Hur många dagar ifrån BIM du är det är svårt att säga då tiden mellan ÄL och BIM kan variera från alla, men vanligtvis är det cirka 14 dagar emellan. Denna period kallas lutealfasen. Vet du sedan tidigare hur många dagar det är mellan din ÄL och BIM så kan du räkna ut vilken BIM-dag du är på. Är det exempelvis 14 dagar så är du på BIM-9 om jag räknar rätt.

Som sagt, vet någon här att jag har fel så rätta gärna.  

• Fian88
    Charlie40 skrev 2015-03-11 21:05:44 följande:

Fick det svaga på em och köpte ett cb och titta :) bf 20 nov phpcgLkGH81911.jpg

Grattis
  • Charlie40
    sowe81 skrev 2015-03-11 21:07:42 följande:
    Då är vi nästan på samma dag. Jag räknar med bf 21/11 smile1.gif
    Ses i bf november :D grattis
  • sowe81
    Charlie40 skrev 2015-03-11 21:28:58 följande:
    Ses i bf november :D grattis
    Absolut. Du med. Grattis!
  • fruannie
    KaffeTös skrev 2015-03-11 13:14:30 följande:
    Hur har det gått för dig? Hade du positivt äl-test idag med? Det hade jag, lika starkt nu i fyra dagar och jag undrar hur tusan man ska räkna ut äl då?! :/ 
    Idag är de något svagare så antar att ägget släppt nu. Men vet inte riktigt heller hur jag ska räkna. Men lika bra att räkna att äl var i går så får bim bli två veckor från igår.

Har du haft nån äl känning någon av dagarna du har haft positivt?
  • halo83

Oj va många som plusat!! Grattis till er!

Själv känns det deppigt.. bim-3 idag..neg på test.

molvärk i msgen el snsrare ner i ljumsken på vänster sida.

Så gissar att det inte tog sig denna gång heller..:(

Får väl satsa på försök 11...

• lotie

Tack för svar!

Då är jag på Äl+6 idag då.

Jag trodde det alltid var 14 dagar från ägglossning. Men att tiden mellan mens och Äl varierar. Jag fick Äl dag 18. Inte haft det de senaste månaderna men en cykel på 31-35 dagar men blött i en evighet då jag inte haft Äl. Så hoppas så sjukt mycket nu.

Jag utgår från att min Bim är 20 mars

Är då den 16 mars Bim-4. Undrar för det är ju då man kan testa tidigast:)

Börjar känna molvärk, är svullen och kissar hela tiden:)

• TouchOfRed
    sowe81 skrev 2015-03-11 21:06:39 följande:
    Dagen då ägget släpper är äl+0, så börja räkna dagen efter. Du borde vara på äl+12 idag (eller äl+5, om det var i fredags). Att räkna bim -, beror ju på hur lång fas du har. Men det som alla tester räknar som bim är äl+14.

Dagen då du räknar med mens är ju första dagen i nästa cykel.
    Men ska man räkna ÄLdagen den dagen man har sin LH-stigning på ÄL-testet eller ska man räkna dygnet efter? För ägget släpper väl 24-36 h efter LH stigningen?

T.ex. så fick jag en smiley gubbe på cb's test den 8/3 ochska jag då räkna denna dag som ÄL eller ska jag räkna den 9/3 som ÄL?
  • KaffeTös
    fruannie skrev 2015-03-11 22:42:58 följande:

Idag är de något svagare så antar att ägget släppt nu. Men vet inte riktigt heller hur jag ska räkna. Men lika bra att räkna att äl var i går så får bim bli två veckor från igår.

Har du haft nån äl känning någon av dagarna du har haft positivt?

Jag gjorde ett till ÄL-test på kvällen och då var det svagare. Vet dock inte om jag ska lita på det då jag druckit massor innan och kissat en timme innan, så jag tänkte testa idag igen och hoppas att det från igår stämmer, att det är svagare nu :)

Jag har känt lite i magen under dessa dagar, men svårt att säga om det verkligen är på grund av ägglossningen eller annat. Jag hade dock ganska ont i vänstra äggstocken dagen innan första stegringen.

Jag tänker iallafall också räcka äl från igår, så 14 dagar till bim. Däremot om jag ska följa mina tidigare cyklar så borde äl ha varit den första stegringen i söndags och mensen har alltid kommit 14 dagar efter det..
Svar på tråden BIM Mars 2015