• JK8808

IVF Linköping, februari 2015.

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

• Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.
  • Mariah1986

AA jag har med test tre veckor efter känns super långt !!! Och de jag tycker är svårt är att jag egentligen skulle haft mens nu mellan 6-8 /3 men den har inte kommit men antar att de beror säkert på litinusen men tycker att om den ändå ska komma så kan den lika väl göra de nu känner ju tecken på ett den ska komma sen ett par dagar sen ! Men sen kan man ju hoppas på att de kan va en graviditet ! Men är du gasig i magen ??

• JK8808

Men det är väl suveräna tecken?! :) hoppas hoppas :) har du bestämt om du ska testa tidigare än då? :)

Nae de kan ja inte påstå att ja e, inte mer än vanligt iaf :P

• äppelblomman

Grattis JK8808! Håller tummarna för att ni får se en liten varelse på UL :)

Jag är idag på rd 13, har td om 1 vecka vilket känns som en evighet.. men jag ska inte tjuvtesta :) är så rädd att jag skulle bryta ihop totalt vid ett minus, så jag väntar.. Har mensvärk sedan 1 vecka ungefär, men ingen mens. Har även ömma bröst, vaknar flera gånger varje natt och behöver kissa, illamående, yrsel, andfåddhet och magen är i uppror :P Hoppas och önskar så innerligt att det är bra och inte "bara" lutinusen som ger alla symptom..

Hade BIM i måndags, och de andra gångerna har mensen kommit ett par dagar innan eller som senast på BIM, så än så länge håller jag hoppet levande.. :)

• Mariah1986

Jk8808 jag hoppas verkligen att det är bra tecken !!! Jag tror att jag ska tjuv testa nästa tisdag är ledig två dagar då så om det är minus har man lite tid att va ledsen på . Får se om jag vågar testa : )

Äppelblomma åh va härligt att mensen inte kommit än håller tummarna stenhårt för oss båda jag vaknar med av att jag är kissnödig vilket jag aldrig gör annars !

Heja heja oss alla tre tjejer !!!!!!

• Mariah1986

Kollade runt lite och tydligen är de vanligast att man börjar blöda två veckor efter äp och då kan man ju inte utgå från när man egentligen skulle ha sin mens eller ?? Man blir tokig för om de är så som dom skriver på olika sidor så har jag isåfall ett par dagar kvar tills de gått två veckor asså man blir galen av detta

• JK8808

Jättefina tecken ju äppelblomman!

Nu är det ändå inte jättelång tid kvar tills ni har TD tjejer :D hoppas hoppad det går bra:)

• äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-03-12 14:53:49 följande:

Jättefina tecken ju äppelblomman!

Nu är det ändå inte jättelång tid kvar tills ni har TD tjejer :D hoppas hoppad det går bra:)

Har du slutat blöda nu? Har du några symptom? :)
  • JK8808

Jag blödde konstant i en vecka, testade ju positivt i onsdags, fick miniböödning igår av mörkt blod, rmc trodde de bara va gammalt blod. Tog ett digitaltest imorse som visa gravid 2-3 veckor :) men inga direkta symtom man jade innan, typ ömma bröst o sånt, allt e borta. Så vågar inte hoppas något innan VUL den 24 känner jag :)

Hur har ni det tjejer?

• JK8808

Ska tillägga att jag även idag har bruna flytningar eller vad man kan kalla de. Ush..

• Mariah1986

Åh va spännande den 24 är inte så långt borta : ) jag känner inga symptom längre ingen mens värk , lite spända bröst men de börjar gå över ganska skönt för de har jag haft i flera flera veckor men samtidigt vill man ju inte att de ska försvinna ! Låg och vred mig hela natten och funderade på om jag skulle ta ett test idag men de är nog för tidigt rd 9 !

Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.