• JK8808

IVF Linköping, februari 2015.

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

• Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.
  • JK8808
    Mariah1986 skrev 2015-03-18 12:55:44 följande:

Jag kunde inte hålla mig längre ruvardag 14 och fick gravid 2-3 veckor på digitalt herregud vad jag skakar men är sååå lycklig men ska ta ett test till på test dagen på måndag !!!!

Neeej men herregud!! Grattis!!! :D så himla roligt!! Tänk att alla vi 3 fick pluss!! :D grattis grattis :D
  • Mariah1986

Tack ja det är så häftigt att vi alla tre fick våra efterlängtade pluss ! Men kan jag lita på de när jag är på rd 14 ????

• JK8808
    Mariah1986 skrev 2015-03-18 13:22:27 följande:

Tack ja det är så häftigt att vi alla tre fick våra efterlängtade pluss ! Men kan jag lita på de när jag är på rd 14 ????

Självklart kan du lita på det, vissa plussar ju tidigare o andra senare, säkert därför man inte har testdag förrän 3 veckor :) så grattis igen, så himla kul :D
  • Mariah1986

Tack jag är så glad för våran skull alla tre woooow !!!! Nu ser vi framemot ditt vul !!!!!!

• JK8808
    Mariah1986 skrev 2015-03-18 14:25:02 följande:

Tack jag är så glad för våran skull alla tre woooow !!!! Nu ser vi framemot ditt vul !!!!!!

De ser jag oxå fram emot hur mycket som helst. Jag vågar liksom inte tro på det innan jag sett det, trotts på positiva test o ett till som jag tönkte testa imorgon bitti :P

Vågar inte tro på det än :) så jag längtar massa :)
  • JK8808

3e gravtetet taget, visade fortfarande gravid 2-3veckor, undra när man ska börja tro på de egentligen :P

• äppelblomman

Tack för alla grattis! Fortfarande helt overkligt, tänk att jag ska bli mamma.. känns lite konstigt, men så klart jätteskoj!!

VUL blir efter påsk, så ska dit 8:e april. 1-2 v senare ska jag till MVC för inskrivning och i början av maj blir det det "vanliga" tidiga ultraljudet hos MVC.

Grattis Mariah1986 :D

Detta är en lyckotråd!! Så glad att jag har och har haft er att hänga med denna jobbiga tid.. Tycker vi ska fortsätta hänga här och stötta och peppa varandra under våra graviditeter nu :)

• Mariah1986

Äppelblomman va kul att ni fick innan påsk herregud va spännande !!!!!

Det är en riktig lyckotårar !!!

Vet ni om man måste vänta tills själva testdagens innan man ringer och säger resultatet eller hur funkar det ?

Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.