Orsaken till att jag fick två tillbaka var nog en kombination av eget tjat och slump. Jag ville hemskt gärna få två (och den önskningen är jag väldigt medveten om att även är att eventuellt önska sig en riskgraviditet OM det skulle bli tvillingar, men ni om några förstår säkert hur orationellt man ibland tänker när det kommer till barnönskningar.. :)) Från början sa kliniken NEJ då det var mitt första ivf plus att jag är "ung", men då bara två ägg överlevde hela processen kom min läkare sen på morgonen för ET och sa att "eftersom du nu tjatat så mycket och eftersom man ändå inte kan frysa in ett ägg så får det bli två nu". Haha. Rent statistiskt är det dock bara 7-8% högra chans att jag blir gravid jämfört med ett ägg, så skillnaden är ju inte så stor.
(En annan orsak till att jag fick två är kanske också att vi gör ivf i Finland plus att det är privat.)
Som sagt, noll känningar dock, och jag har rent tagit ut ett nederlag i förskott och väntar mest på tant röd. Man borde ju tänka positivt men det tar så ont sen om det inte alls blir så.
Jättelångt vart det här nu, haha. Och lycka till ni andra som ruvar! :)