• JK8808

IVF Linköping, februari 2015.

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

• Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.
  • JK8808

Förstår vad du mena, mina bröst sluta ömma när ja sluta med litinus. Man saknar det nästan :)

RD9 är ju lite tidigt, jag tog ju på RD7 tror jag, vilket var negativt. Så testa inte för tidigt, man blir så besviken :) jag blev iallafall :)

Annars hade du testdag 23 va?

Har du några känningar i magen?

Kan du känna nån träningsvärks liknande känsla? Lite drag i magen? :)

• Mariah1986

Du har nog rätt de är för tidigt bättre att vänta ett par dagar till ! Japp td är 23e men de känns som en evighet ju!!! Jag har haft små känningar i magen och en eftermiddag för ett par dagar sen så stack de till så att jag skrek rakt ut de gjorde riktigt riktigt ont !!! Men med min otur är de väl säkert mensen som är på väg

• JK8808

Nej vi ska inte ha nån mens inte :)

Ja har oxå haft kramper o smärtor, men nu försöker ja se de som att de e saker i magen som växer o utsöndrar lite värk :D

Ruvardagarna är hemska, känns ju som om tiden nästan går bakåt.

O för mig känns de nästan som om jag ruvar igen eftersom jag inte vågar tro att ja e gravid förrän ja ser det på VUL.

• Mariah1986

Ja man hoppas ju innerligt att smärtorna beror på att de växer där inne ! Men de är som du säger man vågar inte tro eller hoppas !!!

Det ska bli så spännande att höra om ditt vul sen jag håller tummarna att ni får se ett litet hjärta slå !!! Sååå magiskt !!!

• JK8808

O detsamma med er tjejer, jag håller alla tummar för att det blir positivt på eran testdag! Ni båda har ju fina tecken :D

Det är så kul när man följs åt :)

• Mariah1986

Det är verkligen kul och spännande att följas åt skönt att kunna vädra sina tankar och känslor !!! Åh jag vill så gärna testa men vågar inte och dagarna går sååå sakta uschhh

• äppelblomman

Hur långt har du kvar till td Mariah1986? Jag ska ju testa på onsdag i nästa vecka, så nu känns det inte riktigt lika långt bort längre, bara en helg och sedan två jobbdagar kvar :)

Senaste två dagarna har jag även varit så grymt sugen på fransk hotdog med massor av vitlöksdressing, så det blir den "lyxiga" fredagsmaten för mig idag.. :P

• Mariah1986

Åh då har du inte långt kvar äppelblomma !!! Hoppas de blir ett starkt pluss !!!

Jag har td 23/3 så de är över en vecka kvar : / men jag tror att jag med ska testa på onsdag är ledig då så det känns som att det är en bra dag att testa på !

• äppelblomman
    Mariah1986 skrev 2015-03-13 19:12:18 följande:

Åh då har du inte långt kvar äppelblomma !!! Hoppas de blir ett starkt pluss !!!

Jag har td 23/3 så de är över en vecka kvar : / men jag tror att jag med ska testa på onsdag är ledig då så det känns som att det är en bra dag att testa på !

Då får vi hålla tummarna för plus för oss båda på onsdag då :) jag längtar massor!!
  • Mariah1986

AA man längtar ihjäl sig!!! Men nu har jag inga symptom alls : ( försöker ställa in mig på att de säkert kommer bli ett nytt försök framöver ! Men hoppet finns ju alltid som tur är !!! Vad har du för symtom ?

Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.